(tinker) Ik heb gezondigd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:09

Knip je ook veel van de sokken weg irish_lady? Iedereen moet het zelf weten hoor, ik vind persoonlijk van die hele grove sokken niet mooi maar die heeft Sox ook niet. In de breedte knip ik daar ook niks weg, alleen nu bij de voorknieën i.v.m. mok die daar wel weg is inmiddels. Ik houd het daar ook kort omdat ik bang ben dat het terug komt. Ik weet niet eens hoe je benen moet scheren en de rest ook niet trouwens dus dat doe ik maar niet dan. Is ook niet nodig. Ik geloof dat Sox ook een tamelijk luxe tinker is, geen ramshoofd, geen enorme sokken en geen hangbuik Lachen . Mooi groot (1.54) en wel een cob type. Ik moet eens foto's in mijn profiel plaatsen maar dat is me nog steeds niet gelukt. Snap niet dat dat zo moeilijk gaat Boos!

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:30

NEEEEEEEEE de sokken en manen zijn verboden terrein!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:35

Ah, voor jou dan misschien, hum. Onverzorgde manen vind ik dus vreselijk, zeker met van die dunne dooie punten. Ze moeten natuurlijk niet zo recht afgeknipt worden als langs een lineaaltje. Als ik Soxjes manen laat groeien dan komen ze tot haar knieën, brrrr.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:19

dikke hengstenvlecht erin, niemand die dat ziet! Ben een experiment aan het doen of ze tot de grond willen komen!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:31

Ah, kan ik dus niet. Ik vlecht nu de manen in 5 of 6 vlechten als ik ga rijden en het warm is. Als ik de stiekjes eruit haal de volgende dag ziet het er prachtig uit maar de dag erna hangt alles weer recht naar beneden (net zoals mijn eigen haar Boos! ).

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:36

Kijk voor de gein eens in mijn profiel, 5 of 6 vlechten red ik echt niet meer!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:45

Jaaa, maar ik maak ook dikke vlechten hoor Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:46

grrrr ik hoef de manen niet eens te doen dat doet één van die klote twentermerries al voor me.... Boos!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:24

ik knip ook zo weinig mogelijk.......liever puur natuur
dat vind ik juist zo mooi an tinkers al dat behang(kan me niet genoeg zijn) Haha! Tong uitsteken

knip alleen zijn sokken als ie er echt op staat......

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:18

ja ik weet niet, gam staat ook wel op zijn sokken (achterkant) maar dat slijt toch ook wel? zou hij er last van hebben?

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:56

king knipt z'n achtesokjes ook lekker zelf, haha hij staat ook altijd op rust, ik knip echt alleen maar z'n staart, verder is het het hele jaar door vlechten en uitpluizen geblazen.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:17

Ik knip ook alleen de staart de manen snijd ik Haha! en zijn haren bij de ogen hoe heten die? Knip ik af want die groeien rond en steken dan in dr oog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:26

Marjolein, ik heb meegezondigd Knipoog

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:49

Ben ook met de schaar bezig geweest Knipoog baard geknipt. Ik dacht kan nu nog tegen de tijd dat de keuring is is het wel weer aangegroeid. Vind het wel iets chiqer (hoe schrijf je dat?) staan. Oren geknipt maar dat doe ik dus niet weer. Dat vind ik niet mooi Boos! Groeit wel weer aan.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:50

bij snow zijn de oren en baard bijgewerkt/kaalgeschoren met de tondeuzer Lachen Na de keuring mag t weer mooi aangroeien *zijn baard was 15 cm lang!*

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:34

Ik heb de baard dus wel bijgeknipt, stelde ook niet heel veel voor zoals je bij andere tinkers wel ziet. Ook lastig met de riempjes. Maar met een tondeuze durf ik niet eens in de buurt te komen..... En de oren zijn ook heel gevoelig, die moeten wel nodig onthaard worden maar dan moet ze wel lekker moe zijn denk ik, morgen na een rit misschien. Ze heeft ook een hapje uit haar rechteroor, dat zie je 's-winters niet zo omdat haar vacht dan langer is. Misschien heeft iemand vroeger misgeknipt of het is een soort eigenarenmerk i.p.v. een brandmerk. Als paarden van verschillende eigenaren in één kudde liepen konden ze toch hun eigen paarden eruit halen. Zal wel altijd een raadsel blijven. Ik heb ook wel tinkers gezien met een enorm nummer op hun rug, is helemaal vreselijk.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:40

Haha! Few, ik voelde me al zo'n slechterik.... Maar schijnbaar knippen veel mensen nog veel meer van hun Tinker weg...!
Chubby's staart is vrij kort, de onderkant was echt niet meer schoon te krijgen en het ergste heb ik dus weggeknipt *beter een iets te korte staart dan een vieze staart*. Het is al maanden geleden, maar hij is nog niet zo ver bijgegroeid als ik zou willen Huilen

Manen blijf ik af: ik ben helemaal trots op haar voorpluk (die ze haast zelf op kan eten) en ik wil graag weten hoe lang haar manen zullen groeien. Vraag me alleen af of ik iets aan haar manen moet doen voor de keuring, ze zijn niet mooi gelijk

Sokken blijf ik zeker af: ze heeft al niet zo heel veel (al is 't wel genoeg). De smid haalt alles wat echt te lang is (en wat ze dus anders uittrekt) weg als ze bekapt wordt Lovers

Een snor heeft Chubby gelukkig niet, oren vindt ze doodeng als ik daar in de buurt kom met een schaar en de baard knip ik 2x per jaar als 'ie in de weg gaat zitten met de neusriem Schijnheilig

Chubby heeft echter ook erg veel buikhaar. Zo'n omgekeerde hanekam. heb ik bij weinig andere Tinkers gezien. Knipt/ scheert iedereen dat haar weg of hebben jullie Tinkertjes dat gewoon niet Verward Ben er tot nu toe maar netjes afgebleven...

Groetjes,
Jacqueline en Chubby

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:46

Die buikharen heeft Snow met zijn wintervacht, volgens het stamboek moeten die haren weg zijn bij de zomervacht btw!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:51

Ow, echt waar.... Wat raden jullie aan bij zo'n "hanekam" in de zomer: scheren (ohoh) of knippen (minder ohoh) Haha!

Zo kom je toch nog het een en ander te weten vlak voor de keuring he Bloos

Groetjes en bedankt!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:54

knippen, anders scheer je teveel weg waarschijnlijk

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:26

Jordy heeft ook zo'n omgekeerde hanekam, vanaf zijn kin langs de onderkant van zijn hals onder zijn buik door. Maar daar gaat een tondeuse overheen. Net als de onderkant van zijn hoofd.
Ook doe ik hetzelfde als wat Sjuimpje zegt, ik scheer de benen op vanaf net onder de knie Bloos! Ook zijn oksels worden netjes bijgeknipt, daar heeft hij ook van die lange haren, evenals zijn kont.
Oortjes netjes uitknippen en staart nog even rechtknippen en klaar is Jordy weer

Oké mensen kom maar op ~~}>

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:21

en waaaaaaaaarom heb jij een tinker dan?! Knipoog

ik zal eens onder gam zijn buik kijken zometeen... ik weet niet of zijn kammetje weg is. Verward

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 13:19

gisteren nog korter gewiekt. ow ze ziete r zo stoer uit zal vandaag foto's nemen als t weer mee zit. oren zijn nog niet helemaal netjes maar dat komt nog wel. vind ze niet zo leuk. van der manen en staart blijf ik gewoon af net als der zoeken. dat hodut al niet voer. maar ik vind het voor een chiquere tinker toch wel erg mooi. misschien dat je t bijd e grovere niet moet doen omdat het hoofd dan nog groter overkomt.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:31

Nou ik knip alleen killi staart en daar blijft het bij. Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:45

Quote Marjolein: net als der zoeken. dat hodut al niet voer. maar ik vind het voor een chiquere tinker toch wel erg mooi. misschien dat je t bijd e grovere"...
Wat staat hier in godsnaam, het is net een cryptogram, daar snap ik ook niks van Knipoog