Haflinger is kinderpony ja/nee?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:51

Nee, ik vind het dus absoluut geen kinderpony. Haflingers kunnen super braaf zijn, maar op een bepaald moment gaat de knop om en komt hun haflingerkarakter naar boven. Ze zijn eigenwijs, drammerig, enz. Ze weten precies bij wie ze wat kunnen maken en bij wie niet. Ik denk dat het de meeste kinderen (en ook volwassen) niet lukt om ze op hun plaats te zetten.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:16

runningkawa schreef:
opvoeding in de jeugd van het paard bepaald wel veel


Wel typisch dat alle Haflingers die ik ken dan blijkbaar een slechte opvoeding hebben gehad. Welshjes zijn dan misschien pittig, maar dat is niet te vergelijken met de eigenwijsheid en drammerigheid van Haflingers.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:26

gijsenkim schreef:
zie hier het bewijs dat het absoluut kan.......Sanne reed op een gegeven moment gewoon los door de bak met Evita en Evita deed alles gewoon wat er gevraagd werd ook al kwamen de beentjes niet onder het zadel vandaan en trok Sanne aan de bokriem..........zo braaf dus.......Enuh Evita kan ook best heel erg fel zijn hoor!!!


Ik weet niet hoe vaak ze erop gereden heeft en zolang er niets bijzonders van ze wordt gevraagd gaat het meestal goed, tot die ene keer dat dat knopje op gaat en het goed fout gaat. Ik hoop niet dat Sanne dat gaat meemaken. Misschien is het toezicht van jullie al voldoende om de Haf zich te laten gedragen.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers