hackney

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 15:25

hoi allemaal .
wie heeft er hier ervaring met het berijden van een hackney ik heb zelf een hackney gehad en wil graag meer over het berijden van dit ras weten

Party!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:23

Ik rijd een halve hackney. Een kruising Shire-Hackney. Apart he? Hij wil altijd werken, maar heeft echte hackney handicaps.... hij kan bijv. de 'draai-om' en 'ren-weg' behoorlijk goed! Maar ik krijg hem steeds beter aan me hulp en het komt wel allemaal goed hoor! Een super paard is het! Met hele mooie gangen!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 12:40

LadyJane schreef:
Ik rijd een halve hackney. Een kruising Shire-Hackney. Apart he? Hij wil altijd werken, maar heeft echte hackney handicaps.... hij kan bijv. de 'draai-om' en 'ren-weg' behoorlijk goed! Maar ik krijg hem steeds beter aan me hulp en het komt wel allemaal goed hoor! Een super paard is het! Met hele mooie gangen!


hoi hoi,heb je ook fotos misshien kan ik dan fotos van mijn vorige hackney sturen ben wel benieuwd

de groetjes

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:55

ik heb es met een gitzwarte hackney gereden,dat beestje stond al 3 maanden stil,maar het verliep heel goed,we hebben een lange wandeling gemaakt van een uur of 3,we hebben de unieke 4e gang( die uitgestrekte draf) gereden en het was zalig,het ganse paardje was zaaaaaaaaaalig! Haha!
ik mis hem eigenlijk wel,zou er best wel nog mee willen rijden,maar die eigenares is een beetje panisch,altijd bang dat er iets gaat overkomen met haar paarden,dus rijden die dieren zelden en nooit,hartstikke jammer,want de moeder van dat hackneypaardje was belgisch kampioen ofzo(sorry veel info heb ik ni dus)

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:58

lovergirl"]
[quote="LadyJane schreef:
Ik rijd een halve hackney. Een kruising Shire-Hackney. Apart he? Hij wil altijd werken, maar heeft echte hackney handicaps.... hij kan bijv. de 'draai-om' en 'ren-weg' behoorlijk goed! Maar ik krijg hem steeds beter aan me hulp en het komt wel allemaal goed hoor! Een super paard is het! Met hele mooie gangen!


hoi hoi,heb je ook fotos misshien kan ik dan fotos van mijn vorige hackney sturen ben wel benieuwd

de groetjes
[/quote]

Foto's staan in LadyJane dr profiel Knipoog

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:12

Ik heb een HackneyMerrie bereden..
Maar dat was meer iets van rennen en gek doen dan echt rijden..
Ik reed er dus ook geen dressuur mee..springen deed ik wel met haar maar dat kon ze niet zo goed..het hoogste wat ik met haar gesprongen heb is 75 cm...en we gingen er dan ook loeihard overheen Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:20

rijd een pony met hackney in. heel typisch, hoge nek, nerveus, veel knieactie, intelligent, eenkennig... blabla typisch hack Haha!

oja en ze loopt netjes dressuur en springt rond de meter

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:19

Miss_Petit"]
[quote="lovergirl"][quote="LadyJane schreef:
Ik rijd een halve hackney. Een kruising Shire-Hackney. Apart he? Hij wil altijd werken, maar heeft echte hackney handicaps.... hij kan bijv. de 'draai-om' en 'ren-weg' behoorlijk goed! Maar ik krijg hem steeds beter aan me hulp en het komt wel allemaal goed hoor! Een super paard is het! Met hele mooie gangen!


hoi hoi,heb je ook fotos misshien kan ik dan fotos van mijn vorige hackney sturen ben wel benieuwd

de groetjes
[/quote]

Foto's staan in LadyJane dr profiel Knipoog
[/quote]

Nee, niet meer... Boos! wel op onze site, www.benjero.tk

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:45

een ding staat rotsvast,hackney's zijn GEEN springpaarden!
eens je hen goed onder de knie hebt,kunnen ze een mooi staaltje dressuur brengen,en voor een spannende boswandeling met lekker veel crossen zijn ze ook in!
de vader van die hackney die ik ken was trouwens gestoord,levensgevaarlijk,hij rende zomaar op gevaar af ipv weg te lopen,ze hebben die moeten afmaken Frusty het zijn wel spaciale karakters die paardjes maar ik vind ze best geweldig Lachen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:21

pretty schreef:
een ding staat rotsvast,hackney's zijn GEEN springpaarden!


is maar hoe je ze traint, denk ik. de mijne (misschien een halfbloedje maar ziet er op en top hack uit, ook die gedragingen etc) springt echt ruim een meter met mij. met anderen niet, ook dat angstige en nerveuze zit erin.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:22

ja dat kan wel natuurlijk;das ni slecht voor een kleine maat hackney(veronderstel ik),maar een echte hackney,en van een grotere maat,zal niet veel hoger springen,tenminste niet met veel plezier en de nodige ontspanning.maar ik heb het wel voor hackney's hoor,alleen voor het serieuzere spring-en dressuurwerk verkies ik mijn eigen KWPN paardje! Pling

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:33

Ik rijd wel eens op een WelshxHackney. Ze is van een vriendin van m'n zusje...
Maar het rijd best lekker, alleen ze loopt wat anders dan de standaard rijpony vind ik.
Springen kan ze (deze dus wel, maar dit is dan ook geen raszuivere hackney) en we mogen ABSOLUUT niet door de bossen want dan peert ze hem en is ze echt niet meer te houden.
Ik wil het best proberen omdat ik wel vaker op van die racemonsters heb gezeten (nu nog steeds trouwens *LOL* maar dat mag dus niet.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:44

Ik rij op een klein hackneytje van de buren. Mijn ervaring is dat je er wel rustig mee moet doen vanwegen het driele karakter. Wel heel betrouwbaar en je kunt er een goede band mee scheppen. Mijn buurmeisje van ong. 9 rijdt er ook op. Gaat perfect