Definieëer 'barok' paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:41

Huertecilla schreef:
Tis in mijn ogen een type paard. Het merendeel van de andalusiërs, berbers en zéker de lusitanos is van geen kant, zelfs niet met veel oprekken van het begrip, van een barok type te noemen. Ik kan dus niet overweg met de verzameling 'barokke rassen'.


Hier ben ik het dus idd mee eens. Ik rij een Lusitano en die ziet er niet echt barok uit. Ik vind het leuk dat hij tot de barokke rassen behoord, maar hij is niet het voorbeeld van een barok paard.



Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:49

Dyonne schreef:
Ik heb het ook zitten lezen, want vroeg me af of de WelshCob er ook bij hoorde. Het zijn wel barokke pony's.


Qua bouw zouden ze er wel bij kunnen, maar het is geen barok ras.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:14

Huertecilla"]
[quote="Tessebes schreef:
Qua bouw zouden ze er wel bij kunnen, maar het is geen barok ras.


En dát bedoel ik nu! Een 'barok ras' is mijns inziens verzonnen onzin. Als een paard duidelijk barokke kenmerken vertoond is het een barok paard. Het daadwerkelijke uiterlijk van het individuele paard is nu net het énige criterium. Nogmaals, geen van mijn exemplaren van 'barokke rassen' kan van een barok uiterlijk beschuldigd worden.
Lang niet elke klok of stoel uit de barokke periode is barok. Het is het uiterlijk dat bepaald of iets barok is. Zie niet waarom dat bij een paard anders zou zijn. Heb nog geen enkel steekhoudend argument gelezen. Overtuig me of...
[/quote]

Als je even verder naar boven scrollt, dan zie je dat ik je daarin al gelijk had gegeven.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:50

Maar kom jij dan eens met goede voorbeelden Huertecilla.
Met barok ras bedoel ik de rassen die men nu tot de barokke rassen rekent en daarmee bedoel ik niet dat alle paarden van dat ras een barok uiterlijk hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers