Cheval de Merens praat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Cheval de Merens praat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 21:07

Zelf heb ik een Merens en ik heb nog geen Merenspraat gezien, vandaar dat ik maar een nieuw onderwerp aansnij...
Zijn er nog meer liefhebbers van het ras de Merens hier bij de bokkers?
Laat van je horen Lachen

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 21:10

Mijn Merens heet Mascotte van de Vegetas. Het is een merrie van 3 jaar jong en net zo zwart als de rest van de Merensen Lachen
Momenteel ben ik bezig met het inrijden. Ik doe het rustig aan, want ik hoor maar al te vaak dat de merens gemiddeld niet zo oud wordt...
Hebben jullie daar ook ervaring mee? In het plaatsje Diever(Drenthe) hoorde ik laatst ook alweer dat er een Merens op onverklaarbare wijze dood is gegaan op vrij jonge leeftijd. (Iets van 12 jaar dacht ik).
Mascotte is een schat van een beest, alleen niet al te slim..

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:00

Ik heb ook een merens. Fleurianne de La Bruyere. Ze is nu 10 jaar oud en ze is drachtig van Artisan van de Spauwberg! Ik rij wedstrijdjes met haar en heb nu 5 winstpunten!
Over dat de merens niet oud wordt heb ik nog nooit iets gehoort. Ik ken zal merens`en die ouder zijn dan 12! Ook op de keuring lopen er best oudjes met met hun veulens!

Leuk zo, er zitten meer merens liefhebbers op bokt dan ik gedacht had!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:30

HOI!!
Ik heb ook een merens hij heet Estragon en hij is 11jaar oud.. Ik hoop dus zeker dat ze wel ouder worden dan 12... Anders is mijn plezier met hem al bijna voorbij Knipoog

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:40

En zijn jullie er ook mee naar merens dagen geweest? en wat zijn de ouders van jullie merens`en?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:20

Ja ik ben in maart naar de merenspresentatie geweest. Was wel heel leuk..
Ouders van mijn paard onbekend maar dat heb ik al een keer uitgelegd!!
Eigenlijk dus gewoon een zwart paard Boos!.

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:27

Ik verzorg twee merens Kadans van de vegetas (Vader: Soulhel la Fajole en Moeder: Querida) & Jolie van de Vegetas (Vader : Izarra en Moeder: Folie van de Vegetas)
Ik ben Kadans aan het inrijden, hij is echt een schatje. Als hij het goed doet onder het zadel ga ik hem misschien kopen.

off-topic: hey barbara leuk dat je hier ook bent, gaat het goed met je paardjes en bevalt het je in drenthe?

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 15:57

Hey Lianne! Leuk je hier te spreken!
Verzorg je Kadans en Jolie?? Dat meen je niet! Hartstikke goed Lachen
Hoezo ga je Kadans misschien kopen, kan Kees hem niet aan Lachen ?
In Steenwijk bevalt het prima, Rolf en ik wonen op een boerderij met 4 hectare land.. Naast Mascotte heb ik nog 6 paarden.

Trouwens, Mascotte van de Vegetas is een volle zus van Kadans. Ze lijken best veel op elkaar. Ze komen alle 3 van dezelfde fokker uit het zuiden des lands(Beneden Zwaluwe geloof ik).

Maar mocht je eens zin hebben om te komen rijden(we wonen midden in het bos, de aangrenzende buren wonen een behoorlijk eind er vandaan) ben je altijd welkom hoor!

Groetjes Barbara

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 16:02

snoopy_689 schreef:
Ik heb ook een merens. Fleurianne de La Bruyere. Ze is nu 10 jaar oud en ze is drachtig van Artisan van de Spauwberg! Ik rij wedstrijdjes met haar en heb nu 5 winstpunten!
Over dat de merens niet oud wordt heb ik nog nooit iets gehoort. Ik ken zal merens`en die ouder zijn dan 12! Ook op de keuring lopen er best oudjes met met hun veulens!

Leuk zo, er zitten meer merens liefhebbers op bokt dan ik gedacht had!


5 winstpunten in de B bij de paarden? (of pony's?) Goed hoor!
Wel jammer dat je tegenwoordig 10 winstpunten moet hebben om door te kunnen naar de volgende klasse..

De dekhengst Izarra is ook op jonge leeftijd overleden.. ook op onverklaarbare wijze...
Ik ben wel blij om te horen dat jullie er verder niets over gehoord hebben..

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 16:07

Estragon schreef:
Ja ik ben in maart naar de merenspresentatie geweest. Was wel heel leuk..
Ouders van mijn paard onbekend maar dat heb ik al een keer uitgelegd!!
Eigenlijk dus gewoon een zwart paard Boos!.


Zou je een seintje willen geven als er weer eens een Merens keuring is?
Ik ben er al een tijd niet meer geweest. De volgende keer ga ik ook graag.
Mascotte is nu net 3 jaar, maar als ze 4 is wil ik haar laten dekken.
Artisan is wel een bekende.
Een jaar of wat terug is er een mooie dekhengst gecastreerd, hij was niet zo prettig in de omgang..
Ik weet zijn naam niet meer, maar ik vond het wel een prachtig beest!

Morgen wordt mijn Haflingermerrie Wianda gescand, ik hoop dat ze drachtig is! Haha!

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 17:14

Een goede vriendin van mij heeft een merens

Het is een merrie en ze heet Laressa,ze is nu drie jaar oud.
Ze is ook op de merensdag geweest en heeft een dressuurproefje gelopen met 150 punten,best netjes voor de eerste keer.

Ze is niet helemaal zwart,maar heeft een kolletje en een wit voetje!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:09

Zou je een seintje willen geven als er weer eens een Merens keuring is?
Ik ben er al een tijd niet meer geweest. De volgende keer ga ik ook graag.

Je kunt op de site kijken daar stond die presentatie van maart ook op.
Er was op die presentatie ook een jonge hengst ik vond hem zeeeeer mooi. Ik weet niet meer hoe die heet. Hij was het drukst en had een knevelbit in. Iemand een idee??

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:29

Ja www.merens.nl Wel leuk dat er hier ook iemand is die er ook een van izarra heeft!

Ik ben ook op de sportdag/ presentatie geweest en heb ik ook mijn proefje gereden. ik was eerste (enige in mijn catergorie) en had 159 punten! Ik rij nu bij de pony`s! Nog een jaartje en dan ben ik 18 en moet ik bij de paarden.

Estragon, welke vond jij mooi? Die Kirov? Of Domino?

Aankomend weekend is er in aalten de Coutry Fair. Het merens stamboek rijd dan ook een show. Zondeg, "de grote merenshow".
Ik zou eigenlijk ook iets doen, maar ik heb de maandag erop tentamens en kan daarom niet, maar met Paard En Koets wil ik er zeker weten bij zijn!

De keuring is iets van de 2de zaterdag in september. Dit jaar ga ik niet, maar volgend jaar wel met veulen!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 19:02

Estragon, welke vond jij mooi? Die Kirov? Of Domino?

Domino niet veel te groot en te smal!! Als ze erop reed was hij wel mooi maar ernaast vond ik het net longhorse!! (sorry als ik nu iemand op zn tenen trap maar ieder zn smaak he)
Kirov ook niet. Dat andere jonge beestje hij had volgens mij ook nog geen nakomelingen....Hij was toen ze gepresenteerd werden echt het drukst..
een idee??
Ik zal het mn verzorgster vragen zij was ook mee.. Misschien dat zij het nog weet *LOL*

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 19:03

Volgens mij heet de site nu merensstamboek.nl

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:13

Wat leuk!!
deze vakantie ga ik voor het eerst Merens rijden,we gaan een dagtocht door de ardennen maken.Dit is de site: http://www.lesolivettes.com/dutch/index_dutch.html ik ben erg benieuwd,, door de ardennen rijden is weer heel anders dan de duinen die we hier hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:17

Hallo daar, ik ben nu eigenlijk illegaal hier maar ik hen een merens gehad. Heleen van Grote Boele van de hengst Saltimbangue III en Ortie III Ortie heeft Heleen gekregen toen ze geloof ik 18 was en ze is nu een jaar of 25. En gaat nog steeds goed.

Heleen hebben we helaas moeten verkopen omdat ik vanwege mijn gezondheid haar niet meer de beweging konden geven die ze nodig had. Want werken wilde ze absoluut wel. Liever moe als lui is altijd haar standpunt geweest. Soepel met dressuur en een goede springer. En redelijk groot coor een merensmerrie. Iets van 150 of zo.

Voor een leuke keuring moet je eigelijk naar Bouan gaan in de pyrenenen daar is half of eind augustus altijd een gigantisch grote keuring voor heel zuidfrankrijk. Een groot feest over een paar dagen verdeelt met veel leuke onderdelen en wedstrijdjes (trecc) bijvoorbeeld. Wij proberen daar toch wel om de paar jaar heen te gaan voor de sfeer enzo.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:49

Estragon schreef:
Domino niet veel te groot en te smal!! Als ze erop reed was hij wel mooi maar ernaast vond ik het net longhorse!! (sorry als ik nu iemand op zn tenen trap maar ieder zn smaak he)
Kirov ook niet. Dat andere jonge beestje hij had volgens mij ook nog geen nakomelingen....Hij was toen ze gepresenteerd werden echt het drukst..
een idee??
Ik zal het mn verzorgster vragen zij was ook mee.. Misschien dat zij het nog weet *LOL*


Hmm... domino was inderdaad niet mooi. Heel erg mager maar onder het zadel vond ik hem wel mooi! Met die accordeon Haha!

Maar er waren maar 2 nieuwe hengsten. Galerne was heel erg druk. Misschien dat je die bedoelt?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:03

Maar er waren maar 2 nieuwe hengsten. Galerne was heel erg druk. Misschien dat je die bedoelt?[/quote]

Jajajaja die was het!!!
mooi was die he??? Kwijl
Hem en Artisan vond ik het mooist... Jullie?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:30