De Smalle Ee is een strandje aan een vaar route die van Drachten naar de Veenhoop gaat.
Er ligt een leuk strand met een leuke zonweide.
Het strand en de zonweide lenen zich uitstekend voor het houden van een pauze.
Niet alleen het strandje bij Smalle Ee is mooi maar ook het nabij gelegen bos en het natuurgebied naast de Sanding zijn een lust voor het oog.
Wie waren mee:
[paard] (ik) met [paard]
[paard] met [paard]
Allejandro met Allejandro
Deborahh met Sissy
Mishaffer met Olga
Verzamelplaats was tegen over de Sanding bij Pesionstal Huisman nabij drachten.
We gingen hier verzamelen tussen 12.30 en 13.00 uur en vanuit daar hebben we een leuke route gereden door een stuk natuurgebied om zo een pauze te houden bij het strandje van de Smalle Ee.
Ook wel Smalle Easterzanding genoemd.
Mijn zusje ([paard]) en ik ([paard]) waren om 10.30 uur vertrokken van stal, we zouden eerder maar door de aanhoudende mist zijn we later vertrokken van stal.
Omdat de mist nog niet was weg getrokken hebben wij ons geheven in reflectoren.
Zo kwamen wij bij de verzamelplaats waar de anderen (Allejandro, Deborahh en Misshaffer) al klaar stonden.
Natuurlijk moest daar even uitgebreid worden gesnuffeld met [paard], alhoewel [paard] (paard van [paard]) het daar niet zo mee eens was.
Na kennis gemaakt te hebben zijn we gaan rijden.
Bij het strandje aangekomen hadden we natuurlijk veel bekijks waaronder een meisje dat wel heel graag even op het paard wilde.
[paard] mocht voor kinderpony spelen (En dat voor een drie jarig paard dat alle keren bij elkaar een maand onder het zadel is) en hij vond het allemaal wel best.
Hoewel alle paarden waterratten bleken te zijn, was [paard] niet te overtuigen.
Een echte Groninger maar hoe dan ook het water in dat was toch net even teveel gevraagd.
Na de pauze zijn we naar het nabijgelegen bos gegaan waar de race paarden even konden uitrennen.
[paard] liet hier zien dat hij ook kon Piafferen, dat racen vond hij wel heel bijzonder.
Maar omdat hij nog zo jong is bleef hij braaf bij mama [paard].
Mishaffer bleef met haar haflinger bij ons rijden.
Allejandro liet met zijn baasje zien dat hij zo de renbaan op zou kunnen en hoewel Deborah de achtervolging in zette lukte het haar niet in te halen.
Nadat we zo wat hadden rond gereden hebben we een heerlijk ijsje gegeten.
Zo kwamen we ook weer bij onze eindbestemming en ging iedereen zijn eigen weg weer.
Uiteindelijk bleek dat de meesten nog niet eerder zo lang hadden gereden en het grappige was dat ze niet eens in de gaten hadden dat ze al zolang in het zadel zaten.
Voor [paard] en mij betekende het nog een rit van 2 uur voordat we weer terug zouden zijn op stal.
Wij waren uiteindelijk om 17.30 uur terug op stal waar [paard] en [paard] hun maaltje konden eten.
Overigens hebben [paard] en ik alleen gestapt met de paarden.

De waterratten

[paard] als kinderpony

Groepsfoto

Nog een groepsfoto

[paard] op veilige afstand van het o zo gevaarlijke water

Ik en [paard] samen nog even watertrappelen.