Trots op m'n QH (+vraagje)

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pril

Trots op m'n QH (+vraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 21:15

Een tijd geleden had ik al eens een stukje geschreven dat ik er zo naar uitkeek om eindelijk western te gaan rijden met m'n eigen QH. En nu is het dan eindelijk zover en ben ik haar aan het zadelmak maken! Het is gewoon zo gaaf om zo'n beestje vanaf klein veulentje helemaal mee te maken, ik ben echt helemaal weg van haar! Tot 1 week geleden heeft ze altijd in een grote wei of los op de ranch gelopen maar nu heb ik haar naar stal gehaald om te beleren en het is toch zo'n aandachts trekker! Ze loopt nu bij een aantal grote paarden in een paddock en als ik eraan kom gaat ze altijd heel mans even die andere paarden wegjagen zodat ze alle aandacht voor zichzelf heeft Haha! Ik kan ook geen ander paard pakken met haar in de buurt want zodra ze doorheeft op welk paard ik afloop, stormt ze vliegenvlug voor me uit om het paard weg te jagen en komt dan weer supertrots naar me terug draven (cutting toekomst? *LOL* ) Met het werk is ze overal even cool om, ze ground tied en ik kan zonder enig probleem de meest looige zware ropingzadels op haar rug gooien en de singel aantrekken. Altijd oortjes naar voren en zeer geintereseerd in het werk. Ik heb eigenlijk geen eens een touw bij haar nodig want zodra het halster om is volgt ze me als een hondje overal naartoe. Het groundwork heeft ze ook helemaal door dus binnenkort met de lange lijnen aan de slag en dan erop! Ik sprak met een trainer en die zei dat April heel goed gefokt was en dat hij veel paarden met dezelfde bloedlijnen had gereden in de koeienonderdelen en dat dat allemaal hele fijne paarden waren Party!!
Echt ontzettend jammer dat ik geen papier bij haar heb. De moeder van haar moeder was namelijk papierloos Scheve mond Weten jullie mischien of er een mogelijkheid is AQHA papieren bij haar te krijgen? Ik zal het stamboek zelf ook wel even bellen, maar als jullie het mischien weten.. Schijnheilig Ze is een red dun dus ik kan haar wel inschrijven bij het buckskin stamboek.
In de toekomst wil ik graag reining met haar doen, maar koetjes pesten lijkt me ook heel leuk als ze daar genoeg aanleg voor heeft Tong uitsteken

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:36

Pril schreef:
... De moeder van haar moeder was namelijk papierloos Scheve mond P

Als haar oma al geen papieren meer had dan vrees ik voor je dat hier niets meer aan te doen is.
Als de AQHA-papieren van Oma zijn zoekgeraakt maar je weet wel precies hoe ze heet én ze leeft nog óf er is een DNA-test van haar bekend én haar volle Quarter-dochter (de moeder van jouw veulen dus) is niet ouder dan 5 jaar. Dan heb je nog een piepklein kansje.
Maar persoonlijk denk ik niet dat het nog wat gaat worden

Maar leuk om te lezen dat je veel schik hebt met je paard en het beleren zo goed gaat.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie