Auw mijn benen! :x

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Auw mijn benen! :x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 21:15

Vandaag voor het eerst op een westernzadel gereden.
Ik ben, 'natuurlijk' een engels zadel rijder, en moest hier verschrikkelijk aan wennen.
Waar ik het meest last mee had, was dat de ja, wat zijn het, beugelriemen? vast zaten aan de beugels, waardoor ze bijna niet draaiden. dat merkte ik toch wel aan mijn benen. Hoort dit overigens? Verder ben ik er verschrikkelijk over te spreken, het was net zo'n stoeltje Haha! . Ik voelde me er verschrikkelijk veilig in.
Ik ben er nu zeker van, zodra ik weer geld heb komt er een westernzadel aan, maar hebben ze die ook met 'draaibare' beugels zoals een engels zadel?

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:18

Ja die hebben ze, ergens heb ik ze pasgeleden gezien, kan je aan de beugel bevestigen, waardoor de beugel draaibaar wordt
maar andere weten daar waarschijnlijk meer over

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:20

Afhankelijk van de nieuwheid van het zadel en de kwaliteit van het gebruikte leer zijn de beugelriemen (Fenders) wel of niet makkelijk draaibaar. Bij een nieuw zadel wordt er vaak een stok tussen de beugels gedaan om ze in vorm te draaien.
Het duurt even voordat ze zo blijven staan. Als een zadel goed ingereden is heb je er geen last meer van.
Sommige zadels zijn vanaf het begin heerlijk soepel en buigzaam.
En je hebt ook merken waarvan de beugels zijn 'voorgedraaid'. Er zit dan een soort slag in de riem waardoor deze meteen goed hangt.
E.e.a. is wel zo prettig voor je knieƫn Haha!

Die draaibare dingen die Leonoor bedoelt zijn 'swivels'. Ik heb er nog nooit mee gereden, maar ik vraag me af of je dan niet met je wreef tegen het uitstekende gedeelte aan komt Verward