Mijn paardje heeft een oude blessure, waardoor hij niet intensief in de bak gereden mag worden. Zijn achterbeen is overkoot als gevolg van een trap van een ander paard en hij is in dat gewricht dus ook wat stijf. Kreupel loopt hij niet, maar ik rijd dan ook meestal lekker relaxed in het bos met hem. Ik wil hem natuurlijk graag zo houden en zeker niet te zwaar belasten, maar zou toch wel graag wat basis Western met hem willen gaan doen. Hij heeft naar mijn weten nog nooit Western gereden en ik heb ook nog nooit Westernlessen gehad, alleen Engels. Mijn gedachte is om te gaan proberen lessen met hem te nemen, puur om de basis aan te leren zowel voor mij als voor hem. Dat betekent dan wel dat ik niet in een groepsles zal kunnen maar privé lessen moet gaan volgen. Natuurlijk kan ik ook wel gaan kijken of ik op een lespaard ergens les kan krijgen maar het lijkt me leuker om dat met hem samen te doen. Nu rijd ik ook wel eens wat lichte oefeningen in de bak met hem maar houd altijd rekening met zijn beperkingen, dus geen korte en snelle wendingen of abrubte stops en slangenvoltes bijvoorbeeld. Maar gewoon overgangen, halthouden, schouder binnenwaarts en dergelijke gaat zonder problemen. Zou het mogelijk zijn een plek te vinden, of misschien iemand die aan huis kan komen, om gewoon op recreatieve basis Western te gaan rijden? Of loop ik dan al snel vast omdat de oefeningen te intensief zouden worden? Heeft iemand van jullie ervaring met zoiets?
Laatst bijgewerkt door Billy1970 op 04-06-08 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt