[WN] extreme halter paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

extreme halter paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 19:33

Nav een topic op links...
Wat vinden de westernmensen van die extreme halter paarden? De bodybuilders of dikbilkoeien onder de quarters...

Kan me er zo weinig bij voorstellen dat er mensen zijn die dat echt mooi vinden?

Anoniem

Re: extreme halter paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:15

Tja,
mijn moeder zei altijd, overal waar te voor staat, is niet goed.. Haha!

wat vindt je er zelf van eigenlijk?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 20:16

Ik kan het echt niet mooi vinden... Lijkt me ook verre van gezond aangezien het niet veel uit maakt of een paard nu te zwaar is door vet of door spieren, te zwaar is te zwaar, en dus slecht voor oa de gewrichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:19

Nooit van gehoord, heb je een afbeelding...? ik ga alvast even googlen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 20:20

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:24

Ik vind de meeste echte halterpaarden ook niet mooi. Het zijn vaak dieren die door zware trainingen en veel voer en natuurlijk de foklijn zo overdreven bespierd zijn. Het is dan ook alleen een plaatjespaard want door de extreme bespiering zijn ze vaak niet eens geschikt om te berijden.

Afbeelding halterklassen tijdens de World Paint show van 2006, de Weanlings ( dus veulens vanaf een maand of 4)

Afbeelding
2 - jarige merrie ( deze vind ik overigens wel mooi)

http://img.photobucket.com/albums/v420/ ... AG0138.jpg
de kampioene van de 2 jarige merries, deze was echt een dikbil Knipoog en naar mijn smaak veel te..

Veel van deze paarden hebben een enorm lijf en dunne beentje met kleine voetjes en een vrij dunne ( pencil ) nek en vaak erg steile achterbenen.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 05-05-08 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max. twee foto's ter illustratie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:25

stef schreef:
Ik kan het echt niet mooi vinden... Lijkt me ook verre van gezond aangezien het niet veel uit maakt of een paard nu te zwaar is door vet of door spieren, te zwaar is te zwaar, en dus slecht voor oa de gewrichten

Oke. Ikzelf heb t idee dat de meest extreme gevallen nog altijd in Amerika rondlopen, en niet alleen in de westernsport, maar ook bv in de tennesse walkers, hackneys enzo. Voor zover ik kan beoordelen, van wat ik zie op wedstrijden en stallen hier, vindt ik het nog wel mee vallen..
Ik hou wel van een zware quarter, maar dus niet te

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:09

Die weanlingveulens kunnen al best 10 maanden oud zijn, als de wedstrijd in november gehouden wordt. Je kunt in ieder geval niet zeggen dat de veulens die je op de foto ziet nog maar een half jaar oud zijn en dat ze dus veel te bespierd zijn voor hun leeftijd.

Ik denk dat er wel een verschil is tussen te veel vet en te veel spieren, want spieren ondersteunen het skelet en vet niet. Maar inderdaad, té is nooit goed.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:26

LindyH schreef:
Die weanlingveulens kunnen al best 10 maanden oud zijn, als de wedstrijd in november gehouden wordt. Je kunt in ieder geval niet zeggen dat de veulens die je op de foto ziet nog maar een half jaar oud zijn en dat ze dus veel te bespierd zijn voor hun leeftijd.

Ze zijn geen 10 maanden oud, dat weet ik 100% zeker. Dit was eind juni 2006 ( World Paint Show in Fort Worth) en dan zijn de veulens dus hooguit 6 maanden, maar dan moeten ze wel begin januari al geboren zijn en dat zal vast niet bij allemaal het geval zijn. Het zijn foto's die ik zelf gemaakt heb toen ik er was en er waren zat veulens van een maand of 3 en 4 aanwezig. Allemaal heel erg braaf, bijna te, als je nagaat dat deze, hele grote klasses, met 6 judges soms bijna een half uur duren, waarbij de veulens het grootste deel van de tijd opgesteld zijn.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:36

Ik vind normaal gespierde Quarters ontzettend mooi, maar die 'stieren' vind ik echt vreselijk. Niet alleen heel lelijk, het lijkt me ook nog eens ongezond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 21:44

sonita schreef:
http://www.jmkmalibuken.com/ deze is van een kennis van mij,ook heel erg lief manneke.

dat ie lief is zal best, daar gaat het ook niet om Knipoog Maar mooi? gezond?

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:58

beauty is in the eye of the beholder, hij is zeker gezond hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:07

daarom open ik het topic ook, ik kan me nl niet voorstellen dat er mensen zijn die dit mooi vinden (en ja, die zijn er uiteraard, anders zouden ze niet gefokt worden)
maar wat is hier nou zo mooi aan?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:11

Nee ik vind ze ook echt niet mooi.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:13

Ow wat lelijk,

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:13

Andere vraag: hoe krijgen ze dat in godsnaam voor elkaar?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:15

Jeetje, ik vind die paarden er gewoon gefotoshopt uitzien. Nagelbijten / Gniffelen Echt.. Nee, niet mooi.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:18

Pff vind het eigenlijk best schokkend dat mensen zoiets willen zien bij een paard.. Scheve mond

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:20

Ik vind het wel mooi Lovers
Die van die link ook net een barbie paard, zo paard waar van ik vroeger droomde Kwijl

Oke, back to reality Knipoog
Ik vind het wel mooi, maar ik heb geen idee wat ze die paarden allemaal aan doen om dit resultaat te krijgen.

Dus ik lees mee ben wel nieuwschierig.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:25

Voor een mooie stevige Quarter mag je me best 's nachts wakker maken, bwv, maar die echte amerikaanse halter modellen vind ik ook té. Het lijkt me ook niet al te gezond, al dat gewicht bovenop die spillepootjes.
Nee hoor, een stevig kontje, daar kan ik best van genieten, maar dan wel met de rest in de bijbehorende proporties. Dan nog liever een mooi gebouwde koudbloed, ook stevig en daar mag ik ook graag naar kijken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:27

wat vind je er mooi aan dan? De extreme bespiering? Ach, ik moet ook niks van bodybuilders hebben, ook niet van arabieren met extreme dishes, extreem kleine minipaarden, etc.
Dus alles wat extreem is hoeft van mij niet Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:33

stef schreef:
Dus alles wat extreem is hoeft van mij niet Knipoog

Ben het met je eens, hoor. Ik denk dat het toch een 'smaken verschillen' ding is. Sommigen kicken nu eenmaal op extreem of apart. Enige vervelende vind ik dan als het over de rug van dieren gaat, in sommige gevallen is extreem ook nadelig voor de gezondheid en dat staat me dan nog het meest tegen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:44

ElCid schreef:
LindyH schreef:

Ze zijn geen 10 maanden oud, dat weet ik 100% zeker. Dit was eind juni 2006 ( World Paint Show in Fort Worth) en dan zijn de veulens dus hooguit 6 maanden, maar dan moeten ze wel begin januari al geboren zijn en dat zal vast niet bij allemaal het geval zijn. Het zijn foto's die ik zelf gemaakt heb toen ik er was en er waren zat veulens van een maand of 3 en 4 aanwezig. Allemaal heel erg braaf, bijna te, als je nagaat dat deze, hele grote klasses, met 6 judges soms bijna een half uur duren, waarbij de veulens het grootste deel van de tijd opgesteld zijn.

Oh, ik dacht dat die world shows altijd in november waren...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:11

Smaken verschillen gelukkig Knipoog

De APHA World is inderdaad in Juni, maar de veulens zijn lang niet altijd van januari.

Ik vind het erg vaak prachtig! Ja Heel af en toe wat minder wanneer ze te vet of chuncky zijn. Maar meestal erg mooi. Tja, waarom zou je het niet mooi vinden? Wat is "ongezond"? Die paarden worden meestal niet beleerd, niet bereden en heel oud.

Tja, wat is het nut? Gewoon, mooi om naar te kijken Knipoog Net als veel mensen naar "keuringspaarden" kijken die verder nooit belerd worden, of mini paardjes, of trekpaarden of whatever.

Smaken verschillen dus Knipoog