western is wel aardig als je maar een zadel hebt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 13:18

*rollingstumpinggetdownjumpinghonkytonkygoodtime*

Voor de sport heb ik alle respect, voor de serieuze ruiters ook.

Tussen mijn dressuuractiviteiten door probeer ik de westernsport te begrijpen, volgens mij ben ik al een heel eind, al zeg ik het zelf. Intussen ben ik er wel een beetje achter wat de juiste en wat de verkeerde aanpak is. IMO verschillen dressuur en western niet zoveel van elkaar als dat veel mensen mij wijs willen maken. Dat zou ook niet kunnen, we werken allemaal met paarden en daarom moeten sommige basisprincipes hetzelfde zijn.
Alle respect dus voor mensen die fijn en serieus met hun paard werken.
Minder respect voor mensen die een 2-jarige in een half jaar tijd 'klaarstomen'. Dat is volgens mij voor altijd 'gaarkoken'. Zeker als er dan geroepen wordt dat dat zo hoort.
Bij collega-dressuurruiters hoor ik soms de grootste bullshit, maar van westernruiters soms nog veel erger.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 14:05

Ik ben een dressuurmuts getrouwd met een westernliefhebber...
Gaat prima hoor, en idd daardoor hoor je verschillen maar ook overeenkomsten met het engelse rijden.
Mijn man leerd Reining.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 14:51

Tja....gelukkig is de grootste gekkigheid van het western er stiekem af aan het gaan, denk ik Knipoog In mijn ogen is westernrijden en de Country & Western lifestyle iets heeeel anders. Bij westernRIJDEN rij je op een paard, bij C&W Lifestyle hul je jezelf in cowboy kleren of verkleed je je als halve indiaan in wolfskleren Party!! en ben je gek op de C&W muziek/ indianenmuziek en alle happeningen daaromheen. Ik heb ooit meegewerkt aan een demo westernrijden op een C&W spectakel. In de ene hal de muziek en die cowboys/ indianen en de andere hal de rijdieren met hun begeleiders. Dit was verschrikkelijk!!! Te vergelijken met Hardcore- fans op een Schlager- festival....
Ik geef toe, het is beregezellig om Ilse De Lange als achtergrondmuziek te horen tijdens de pleasureproef op een wedstrijd.....ook in mijn auto zit een CD van haar Schijnheilig !!! Wanneer rij je western?? Wanneer je op een paard zit, met westernuitrusting en je paard ook op de bijbehorende westernhulpen reageert. Hoeft niet te sliden oid, kan ook gewoon voor recreatie, maar wel op de amerikaanse wijze dus.... *LOL* Toch?? Schijnheilig

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-01 21:56

ja dus Haha!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 22:51

He Karen,
ik weet welke show je bedoelt, die was in Zwolle in de IJsselhallen.

Een vriendinnetje van ons deed aan de wedstrijd mee, dus wij er heen. Toen ik daar uit de auto stapte en om me heen keek ging ik over mijn nek. Wat een fout volk. Te puntige westernboots en van die vossenstaarten aan de cowboyhoeden. Misselijk Misselijk

Wij zijn na 5 meter weer omgekeerd. We zijn niet eens naar binnen gegaan. Liever 150 kilometer voor niks in de auto dan in 1 ruimte met die nepcowboys. Echt, ik ga nog liever dressuur rijden met zo'n sjiek jasje en een hoedje dan dat ik me zo moet uitdossen als die lui die daar rond liepen *LOL*

danielle f
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 22:56

hoi marianne
Ik ben het inderdaad met je eens dat het helaas te overdadig uitgedoste c&w liefhebbers aantrekt. Nadeel hiervan is dat als je aan mensen verteld dat je westernrijd ze gelijk vragen of je dan ook met je cowboyhoed in huis op loopt en naar line-dancen gaat.
jammer hoor want de rijders en de dansers zijn 2 heeeel ander soort mensen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 10:54

Ohhhh, Marianne, ja, daar ja.....tja, ze hadden me voor die demo gevraagd, maar was liever direct hard de hal uit gereden met de trailer.....erggggggg *LOL* Maar okee, weer wat van geleerd, ik doe niet meer mee aan gecombineerde demo's!!!! Cool Groetjes!!