En hoe houden we de voeten warm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:35

Ik ga morgen die plastik zakjes maar eens proberen Lachen !
Als die niet helpen, heb ik mezelf beloofd dat ik de schoenverwarming ga kopen Tong uitsteken ! Dat zijn een soort zooltjes die je een beetje moet "kneden", dan gaan ze warmte afgeven. Dan doe je ze in je laars/schoen en naar het schijnt, blijven ze een paar uur warm. Aangezien ik het bij deze kou nooit uren op mijn paard uit hou, lijkt me dit een prima oplossing! Die koude voeten vergallen gewoon het plezier in het rijden Scheve mond ! Ik heb me laten vertellen dat je die zooltjes in een winkel kan kopen, waar ze ook dingen voor jagers hebben!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 01:03

Sterre schreef:
Ik ga morgen die plastik zakjes maar eens proberen Lachen !
Als die niet helpen, heb ik mezelf beloofd dat ik de schoenverwarming ga kopen Tong uitsteken ! Dat zijn een soort zooltjes die je een beetje moet "kneden", dan gaan ze warmte afgeven. Dan doe je ze in je laars/schoen en naar het schijnt, blijven ze een paar uur warm. Aangezien ik het bij deze kou nooit uren op mijn paard uit hou, lijkt me dit een prima oplossing! Die koude voeten vergallen gewoon het plezier in het rijden Scheve mond ! Ik heb me laten vertellen dat je die zooltjes in een winkel kan kopen, waar ze ook dingen voor jagers hebben!


jaaa die dingen werken als een speer. mijn ouders verkochten ze altijd ( hebben een hengelsportzaak) ik moet dus maar weer eens op visite Haha! }>
daar kun je ze dus ook kopen sterre.
en verder wat ik aan kleding aan heb, thermo ondergoed Cool daarover een rijbroek, en t-shirt, trui, winterjas, oorwarmers, sjaal, leren handschoenen, 2 paar sokken en thermolaarzen, van die met klitteband aan de zijkant daardoor zakken ze niet af. en als ik ga rijden doe ik dat in de binnenbak van de manege. en nee ik ben geen ijskonijn Schijnheilig

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 01:09

Ha... goed te weten Rina Lachen ! Dan denk ik dat ik die plastik zakjes niet eens ga proberen, maar gelijk op zoek ga naar die dingen! een hengelsport zaak hebben we bij ons in Roth ook, hoef ik voor die zooltjes tenminste niet helemaal naar Nürnberg Knipoog !

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 09:43

DUBARRY LAARZEN !!
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! Ik heb dus echt nog helemaal geen koude voeten gehad, en ik ben een echt kou-kleum!
Zijn echt super-fijn, waterdicht ook..... lijkt wel een reclame spotje
(op de foto in mijn profiel heb ik ze aan) Haha!

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 10:01

hihihi al die michelinpoppetjes op de weg!
Ik kon helaas gisterenavond pas om 21.00 uur met Nagato op pad gaan (buitenrijden dan maar, de bak is bevroren) en je vraagt je soms wel af of je dit wel voor je lol doet
Koud! Maar: ik heb mijn westernlaarzen maar thuis gelaten en adidas sportschoenen aan gedaan met: voetjes ingesmeerd met Gehwol extra (en ze worden WARM!!!!! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai) dunne katoenen sok, dikke geitenkous eroverheen en daarom heen het befaamde plukje hooi.... en geen last!

Xono: ik heb de ervaring dat die metalen beugels echt ijskoud blijven, ook wel logisch natuurlijk, metaal neemt temperatuur over. En die leren beugels met een houten binnenframe kunnen niet zo ijskoud worden als metaal. De kou trekt dan ook niet via de beugels je voeten in. Ik vind die metalen ook het mooiste, maarja, koude voeten is ook niet alles.


Succes allemaal in deze kou!

Krista

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:09

Jos schreef:
ga je afvallen Haha!


Waar vanaf Haha! of waar moet het af Haha!
Nee ik heb hem geruild met een andere bokker voor een maatje L. Kan ik voorlopig weer groeien Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:23

De ALDI heeft volgende week allerlei aanbiedingen die ons vast wel liggen als koukleumen. Ski kleding en ondergoed en thermolaarzen en niet duur. Tong uitsteken Z
o te zien gaat het in het weekend weer dooien maar dan maar vast voor de volgende keer inslaan.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:27

Of even wachten Carys, tot niemand ze dalijk meer koopt, en je ze voor de helft hebt Knipoog Haha!

Ik heb vandaag gereden met dunne sokken, plastic zakje, en dikke sokken...heeeerlijk Lachen Wat een uitvinding die plastic zakjes *LOL*

tex
Berichten: 56
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 11:31

Nou vanmiddag ga ik weer lekker de bossen in en zal ik de plastic zakjes eens gaan uitproberen. Het is gelukkig niet meer zo heel koud maar ik ga de "plasticzakken proef"doen! Bedankt allemaal voor jullie reacties.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:33

Ik rijd nu dus even niet...
Ik loop naast mijn paard en heb geen last gehad van koude tenen.
Misschien kun je gewoon even naast je paard gaan lopen als het te bar wordt haha

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:47

Snik Snotter!! bij mij hielp het niet!!! Huilen Lips are sealed Frusty Verdrietig Misselijk
maar ik krijg gelukkig termolaarzen *LOL* Haha! Haha! Ik helemaal blij.

Echt ik kwam thuis en kon gewoon niet meet lopen Verdrietig . Mijn moeder gelijk voelen hoe kout en ze schrok zich te pletter en ging een voetenbadje met lauw water voor me maken Tong uitsteken WAT WAS DAT HEET naar mijn gevoel! haha Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:44

Ik heb de plastic zak uitgeprobeerd. Had nog koude voeten hoor. Trouwens, doordat ik dikke sokken aan heb en winterzolen in mijn cowboylaarzen, zitten ze strak. Da's volgens mij ook niet goed.
Volgende test....

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 10:26

De truc is ook juist dat alles lekker ruim moet zitten, dan blijft de warme lucht er tussen hangen en dat is je isolerende laag.
Dus gewoon 2 maatjes groter dan normaal en dikke sokken Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 11:36

Een paar weken geleden die nieuwe thermoschoenen van Mountain Horse gekocht. Lekker warrum! Ik had er ook een keer thermosokken in aan. Dat moet je dus niet doen, dan krijg je echt enorme natte zweetkakkers... gewoon katoenen sportsokken dus.
Verder warme rijhandschoenen, dat helpt ook al een heel stuk. En zo'n platte dressuur-bodywarmer onder de jas, da's ook geweldig. En mutsje op, natuurlijk... Knipoog