Rodeo: tak van westernsport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 18:03

Ben wat western betreft echt een leek... maar nav de foto's op plaatjesforum vroeg ik mij af: Is Rodeo eigenlijk western? Een tak van de westernsport? Of staat het los van elkaar?


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:05

Ik denk bij rodeo wel een beetje aan een western achtig iets.Maar ik heb geen idee of het er echt bij hoort.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:10

Rodeo en western staan los van elkaar, in zoverre dat de bucking horses en Bull riders niet te vinden zijn op Western shows. Er zijn wel onderdelen die zowel bij de rodeo als in grote shows gereden worden, zoals Calf Roping en Barel race. Ik ben niet echt op de hoogte van de geschiedenis dus ik kan je niet vertellen wanneer wat is ontstaan, iemand anders wel misschien?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 19:48

Rodeo was (is) een tijdverdrijf bij de oude cowboys,hiermee lieten ze zien wie de meeste moed had later is daar een echte sport van gemaakt.grof weg kun je zeggen dat alle speed events rodeo events zijn.de minder "moedige" cowboys hadden als tijdverdrijf het showen van hun ranch paarden,ze lieten zien wat hun paard allemaal kon,later is hier de langzamere western onderdelen uit ontstaan.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 20:03

Het enigste wat je eigenlijk ziet op een rodeo van de westerntak is; Calf-Roping, Team-Roping, Barrelracing en Steerwrestling. Als je hele grote rodeo's hebt zoals bijvoorbeeld de Houston Livestockshow & Rodeo, dan kom je ook wel Cutting en weternpleasure, reining en trail enz. enz. tegen. Alleen worden die niet uitgevoerd in de grote arena. Daar hebben ze vaak weer aparte arena's voor. Op de lokale rodeo's kom je die takken van sport niet tegen.

_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-06-20 21:04 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers