Conway buckles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Conway buckles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 16:32

Wat vinden jullie van deze manier van bevestigingen voor hoofdstellen teugels etc.
Ik vraag het omdat je ze hier in de westernwinkels haast niet ziet. Wel de gewone 'tie-straps' (waterties) en chicagro-screw (schroefjes), maar de buckle soort dus niet Verward

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:01

Bedoel je van die "buckles" om de bakstukken op maat te houden/maken?
Als je die bedoelt dan heb ik ze aan mijn hoofdstel. Ik weet alleen niet meer waar ik hem gekocht heb (suf he?) Volgens mij wel in Nederland, want ik had hem al een tijdje vopordat we voor het eerst naar Canada gingen.
En om op je vraag terug te komen: Ik vind het een heel fijn systeem! Beter dan die gespjes die allemaal vast gaan zitten en stug worden.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 17:04

Nee een conway buckle is een soort schuitje. Ik zal een fotootje uploaden
Afbeelding

ik hoorde dat de algemene opinie is dat ze nogal 'on-western' zouden zijn Verward

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:05

Oh, die zit aan mijn martingaal!
Maar niet aan mijn hoofdstel...

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:48

hmm ik had eens katoenen teugels die ook daarmee bevestigd waren. waar die gebleven zijn is me een raadsel ......

ik zie ze ook bijna nooit maar ik vond ze wel prettig om snel je teugels te wisselen.
geen gepeuter met vetertjes en met schroefjes. maar jah dan kun je er natuurlijk ook een musketon aan vastmaken.....

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:48

Ik ken ze ook, weet alleen niet meer waarvan. Ik vind die leertjes echt onhandig, meestal zet ik snaps aan de teugels voor de snelligheid. Spaar nml teugels en wissel dus nogal eens. Blijven ze goed zitten?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:53

jah bij die katoenen teugels van mij wel. maar of dat het ook doet bij leer???? daar kan het niet in de stof kruipen...... heb mijn twijfels

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:28

Aan mijn nylon hoofdstel zitten ze ook ,vind ze erg fijn,alleen soms ff een gepruts als het nylon wat stug is!

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:22

Ik heb ze paar keer gebruikt in hoofdstellen, maar de mensen waren vaak een beetje terughoudend. Bleek vaak te liggen in het feit dat men het niet zo "vertrouwde". Het leer zit wel vast, maar ook weer los.

Ik gebruik ze nog wel in hoofdstellen voor Bosals (die ruiters schijnen meer vertrouwen in paard en constructie te hebben) en in Martingaals (of is het Martingalen ?). Ik vind het een van de mooiste manieren om iets in te stellen.

Nu gebruik ik vaker een "Indian tye" : 3 gaatjes op rij en een latigo veter daardoor geregen. Vreemd genoeg heeft men daar niets tegen, terwijl het eigenlijk een gelijke techniek is.

Overigens op z'n Duits en "Limburgs" heten die dingen "Schifchen" (lijkt ook wel wat op een bootje).

Goed. We gaan ze dus maar weer promoten.

Groetjes Louis.