Wie rijden hier nu allemaal western ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TweetyKarin

Berichten: 75
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:50

Ik ben zelf 7 maanden geleden begonnen met Western rijden , en ben nu ook , met behulp van mijn instructrice , mijn 5 maanden geleden gekochte Tinkermerrie western aan het beleren . Nog niet speciaal in een bepaalde richting aan het denken , ben toch meer een recreatieruiter

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:56

Ik heb een kruising KWPN x paint van 2,5 jaar. Met hem doe ik nog niks. Ik rij nu nog (western) op een lespaard en of ik wedstrijden ga rijden met mijn paard zie ik nog wel. Ik vind het leuk om te lessen en te trainen en de rest zie ik dan wel weer. Haha!

Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:15

Ik rijd nu ongeveer 9 maanden western, met mijn Haflo Arabe. Ik heb eerst met haar ong 6 jaar engels gereden. Ik wil mij eerst helemaal richten op de pleasure. Mijn pony is dus vrij druk van karakter en raakt gauw op gefokt. Dus ik probeer nu eerst rust in haar te krijgen. En ik moet zeggen het gaat al de goeie richting op. Mijn zadel is onderweg, dus dan kan ik ook een keer een wedstrijdje mee pikken..
Groetjes Marieke

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:04

Ik rij nu een jaar western. Ik heb een 4 jarige paintmerrie. En ik doe aan reining met haar. Volgend jaar begin ik met cutting en teampenning. Als je eenmaal verslaafd aan koeien bent, kom je er niet meer vanaf..

En ik heb nog een quartermerrie van drie jaar. Zij heeft 2 maanden basistraining gehad, en ik ben haar nu reiningmatig aan het rijden. Haar vader is een renpaard, dus snelheid heeft ze genoeg! (dat proberen we nu dus onder controle te krijgen..)

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:17

Ik rij reining op een american indian horse (merrie). Ik heb nog niet veel wedstrijden gereden, maar hoop daar binnenkort mee te beginnen. Ik heb (samen met mijn zus overigens) ook nog twee quarters. De ene is een een merrie van 9 die een hko probleem heeft en de andere is een jaarling waar we dus natuurlijk nog niet mee rijden, maar wat een echt reining type is.

wgirl schreef:
En ik heb nog een quartermerrie van drie jaar. Zij heeft 2 maanden basistraining gehad, en ik ben haar nu reiningmatig aan het rijden. Haar vader is een renpaard, dus snelheid heeft ze genoeg! (dat proberen we nu dus onder controle te krijgen..)

Een van mijn quarters is ook renpaard gefokt. Haar vader is Bully Bullion en opa is Special Effort. Aan moeders kant zit Hempen. Wat voor afstamming heeft jou merrie? Het zijn inderdaad scheurneuzen he!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:19

TJ, dankjewel! Foto staat hier ergens op bokt

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:34

Ik heb een 10-jarige NRPS ruin en rijdt 5 jaar western met hem. Af en toe een beginnerswedstrijd Pleasure of Horsemanship. De reining onderdelen gaan afzonderlijk prima, maar in een pattern wordt het een zootje, mijnheer denkt een beetje teveel mee

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:42

Ik ben nog bezig met de basis op "mijn haflinger",
En heb elke week les in Aalsmeer.
Wedstrijden komen denk ik niet, maar ik wil wil later wel graag les geven in western. *LOL*

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:30

Ik heb 1 x in de week western-les op manege paarden. Zodra ik een trailer heb (en kan stallen) dan ga daar op mijn eigen paard rijden.
Ik heb een New Forest schoonheid waar ik ik apetrots op ben!
Als het goed gaat en als Powell wat ouder is dan wil ik miscchien wel eens een wedstrijdje gaan rijden... trail of horsemanship of pleasure... lijkt me leuk!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:29

Ik rij western (en dressuur, maar niet met dezelfde paarden) mijn voorkeur gaat uit naar Paints en Quarters. Ik rij Pleasure, trail, HUS in de Open klasses.

En ik ben stapel gek op Halter Vingers aflikken , ik ben met de merrie Coys Illusion (van bokker Dance!) Ned Kamp aged mares geworden bij de Quarters dit jaar.

Volgend jaar breng ik de APHA hengst A Hint Of Te (western-pleasure en Trail) en mijn eigen merrie Simply Lost My Spots (Halter, HUS) uit op de APHA shows.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:05

Ik rij nu een jaar of 10 western (met 'zwangerschapspauze).
Eerst een aantal jaar op lespaarden, toen op een 'verzorg'Quarter waarmee ik bij de WRAN en AQHA-shows in de Pleasure, Trail, Horsemanship en Reining starte.
Van '99 tot begin dit jaar had ik m'n eigen Paint merrie Spring Bid Flygirl, waarmee ik Halter, Pleasure, Horsemanship en Trail heb gestart. Na een paar WRAN wedstrijdjes ben door gegaan met alleen Pleasure op APHA-shows.
Begin dit jaar moest ik haar verkopen en nu show ik haar dochter Dutch Desighn in de Halter. Ik hoop haar in de toekomst op APHA-shows in de Halter, Pleasure, Trail, Horsemanship en Western Riding te kunnen starten.

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:01

Ik ben niet al te vaak op bokt te vinden en ik rijd sinds een ruim jaartje western met mijn (eigenlijk mijn moeders) Fjord. Ze is 20 jaar en hiervoor breed ingezet, Dressuur als basis, tot en met de L en springen ook, daarnaast is ze gemend, en heeft ze daarin volledige marathons uitgelopen.
Ik ben vooral met de rust bezig, het is zo'n echte doordouwer, die als ze eenmaal lekker gaat maar blijft gaan..Ze heeft eigenlijk altijd mogen hangen op je handen (heel verkeerd!) en dat probeert ze nog regelmatig.
Verder start ik endurancewedstrijden met haar, in western, die haar heel goed helpen haar energie kwijt te raden.
Ik start eigenlijk geen westernwedstrijden, maar misschien in de toekomst nog..
Bovendien heb ik sinds de afgelopen jaarwisseling een welshje in mijn eigen bezit, die helaas vrij snel in het draad belandde.
Hij is nu 3,5 en ik ben voorzichtig begonnen. Het is nog de vraag of hij het allemaal aankan, de praktijk zal het laten zien, maar ik denk dat ik richting pleasure (erg leuk), trail en misschien horsemanship ga.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:07

Hallo,
Rijd ook western (nog echt bezig met de basis er goed in krijgen) met mijn bijrijdijslander Bjarni (16 jaar). we hebben nu nog geen wedstrijdplanning, zijn vooral bezig hem soepel, ontspannen en vertrouwen te laten krijgen.
Als die basis er eenmaal inzit gaan we wel weer een stapje verder, maar aangezien we om hem zijn begonnen met western rijden houden we ook alleen maar rekening met wat hij aankan en gaat het dus in een erg rustig tempo. Welke richting we dus verder opgaan zien we daarna wel weer!

Luke
Berichten: 26
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:02

Ik rijd western op een draver. Ik ga volgend jaar weer wedstrijden rijden, na een rustjaar. Nou ja rust...heb dit jaar een zoontje gekregen!

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:06

Hoi Jolande,

Het zijn inderdaad race-beesten! Ik vind dat wel leuk hoor, zolang ik de boel maar onder controle heb!

Lady heeft aan haar vader's kant alleen maar renpaarden staan. Haar vader is King's Nest, en die heeft behoorlijk wat gewonnen(op z'n vijfde een totaal van 500.000 can. dollars). Andere namen zijn Rollicking, Empty Nest en No Robbery. Misschien zegt het je wat. Ze komt trouwens uit Canada. Ik heb haar gekocht om hier door te verkopen, maar ze doet het zo goed, dus ik heb daar nu wat moeite mee...

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 02:49

En wie hebben hier ook prijzen gewonnen met wedstrijden ?

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 05:50

Weet nog niet zo goed welke kant ik op zal gaan met mijn paardje.
Eigenlijk wil ik gewoon alles doen, vind alles eigenlijk wel leuk. *LOL*
Nu ik achter de oorzaak van de tying-up ben kan ik haar eindelijk in gaan rijden. Party!!
Teminste als ik haar niet alsnog moet verkopen.. Verdrietig Huilen Verdrietig

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 08:40

Mijn appaloosa (sunflowers pride) is 2 x WRAN champion Dutch Open ApHC geweest en een keer reserve champion. Verder hebben we hier en daar wat prijsjes gewonnen en nog een keer grand champion.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 09:35

Ik rij western met een Quartermerrie. We trainen allround. Maar door een lichte blessure ligt de training nu heel even stil. Mijn voorkeur gaat uit naar de trail en reining.
Wedstrijden starten zou ik wel willen, maar ik kan m'n zenuwen niet meer zo goed de baas.... Verward. Ooit jaren geleden heb ik fanatiek WRANwedstrijden gereden en niet onverdienstelijk. Dus ik zeg nooit nooit.
Ik heb tevens een Painthengst(je) die ik volgend jaar ga uitbrengen in APHA wedstrijden in de halterklasse.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 09:55

misstexas schreef:
En wie hebben hier ook prijzen gewonnen met wedstrijden ?


Met de Quarter merrie eerste, tweede en derde prijzen op WRAN shows,
Op de WRAN NK van '98 4e in de Halter, 3e in de Hunter, 5e in de Trail en één keer 6e en één keer 4e in de Pleasure. Vooral die laatste ben ik nog steeds erg trots, want het waren allemaal heel volle klasses, maar daar waren 35 starters! En dit was m'n eerste wedstrijdseizoen. Op deze merrie heb ik een halve AQHA punt gereden in één wedstrijdseizoen.

Met Fly heb ik wat 2e 3e en 4e prijzen gehaald op WRAN en APHA shows, maar vlak voordat ik haar verkocht (ik wist al dat ze weg moest) ben ik tweede in de Amateur Pleasure geworden op de NK Paints van vorig jaar. Van deze merrie hadden al veel mensen gezegd dat ze het nooit zou gaan doen, en ik ben heel trots dat ik vlak voor ik haar verkocht toch nog heb kunnen laten zien dat ze het wél kon!
Toch nog één Pleasure punt weten te verdienen met haar.

Met Dot heb ik alleen nog Halter geshowd. Vorig jaar was ze in Nederland de enige dus allemaal blauwe lintjes (en Nederlands Kampioen). Op de EK in Duitsland werd ze toen 3 x tweede en 2 x eerste.
Dit jaar werd ze in Nederland steeds tweede en op de Duitse Kampioenschappen werd ze 3 x tweede en 1 x derde. En in de Amateurklasse, met nog 14 volwassen merries in de bak, werd ze toch nog 2 x vijfde! Dot heeft nu 3 Open Halter punten en 2 Amateur Halter punten. (Als Weanling krijgen ze geen punten.) Ben benieuwd wat volgend jaar voor ons gaat brengen!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:08

Wat zijn prijzen Heb tot nu toe alleen nog maar beginners gereden. Maar ben in Middenmeer in Juli eerste geworden Beg. Reining. En in Callantsoog ben ik met de pleasure, Horsemanship en Reining eerste geworden in de Open categorie maar was dan ook alleen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:58

Prijzen zijn prijzen... of je die nou in de beginners op een onderlinge wedstrijd haalt of in Italië op de Worldshow... Je rijdt naar wat jij en je paard waard zijn en daarin haal je je resultaten. Als jij tevreden bent, is het goed. Zolang je vooruitgang boekt (op lange termijn... er kan natuurlijk best eens een mindere wedstrijd tussen zitten...vorm van de dag enzo...) is het goed. En als een beginner na pas kort in't wedstrijd circuit aanwezig te zijn eerste prijzen haald heeft'ie het op dat moment in mijn ogen beter gedaan dan de topruiter die op een grote show halverwege het klassement eindigt en vér beneden z'n niveau presteert.
Zoals ik al zei... ik ben blijer met een 4e plaats als er 35 deelnemers zijn dan met een Nederlands Kampioenschapslint waarbij ik als enige in de bak stond...

golda1

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:07

ík reed, en ga weer starten, met een kwpnner. heb alle diciplines gereden ben 6 e op de nederlansekampioenschappen in de pleasure geweest, en had prijs in de horsemanship, ben ooit allround champion geweest in eindhoven in de open klasse en verder nog wat prijzen, ga in het nieuwe jaar weer starten , maar dan alleen nog pleasure trail en horsemanship.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:41

golda1 schreef:
ík reed, en ga weer starten, met een kwpnner. heb alle diciplines gereden ben 6 e op de nederlansekampioenschappen in de pleasure geweest.


ja kom net je naam tegen Cool in het boekje van 97.

belcanto
Berichten: 33
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:56

ik krijg nu nog alleen les maar ga zeker over een tijdje beginnen met wedstrijden denk met reining, trail, en pleasure en misschien horsemanschip