Mylerbit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Mylerbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 17:15

Ik wil een Myler-bit voor mijn pony gaan kopen.... welk model (zonder shanks!!!) kunnen de kenners me aanraden? (hebben jullie daar dan misschien ook een foto van???)

Banjer is een halve draver die met aangalopperen probeert onder je vandaan te draven en in galop zelf flink hard zou willen gaan... soms wel eens het bit tussen de kiezen neemt en zo probeert jou uit het zadel te trekken... en tijdens een buitenrit in stap en draf braaf is, in galop gaat bokken en een gigantische run neemt... (joligheid?)

Ik weet niet of ik nog meer informatie moet geven?? Ik rijd nu met een dikke dubbelgebroken watertrens van 14,5 cm.... van een enkel gebroken bit heeft ze 12,5 of 13,5 cm.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:51


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:57


DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:03

SmithsGirl schreef:
Ik rijd nu met een dikke dubbelgebroken watertrens van 14,5 cm.... van een enkel gebroken bit heeft ze 12,5 of 13,5 cm.....

Kan iemand mij uitleggen hoe de mond van een paard smaller wordt van een enkel gebroken bit Verward
Ik heb op diverse bitten gereden, maar de maten bleven toch altijd 12 of 12,5 cm

Overigens heb je tegenwoordig ook 'nep'Mylers, scheelt een stuk in de prijs en de werking is gelijk.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:47

Als je naar de site van Myler gaat kun je boven aan Bitting Assistance aanklikken (gek 'cartoon'paardje). Dan krijg je een formulier waar je vanalles over je huidige bit, trainingsniveau e.d. kunt invullen en als je dat opstuurt, krijg je een advies terug over welk(e) bit(ten) het meest geschikt zijn in jouw situatie.
De 'nep' Mylers die SM beschreef zijn inderdaad qua werking ongeveer gelijk, maar zeker niet qua áfwerking. Mylers zijn duurder, maar je hebt bij normaal gebruik wel een bit die een leven lang mee gaat.

Enne Sugarmiss... veel mensen nemen bij een watertrens (da's dus met die 'simpele' ronde ringen) een breder bit, zodat ze niet van die rubber schijven hoeven te gebruiken om de mondhoeken van het paard te beschermen. Er wil nog wel eens een velletje tussen de ringen en het mondstuk komen. Waarom die bitten überhaupt nog gemaakt worden is mij een raadsel!! Verward Een D of Bustrens is een veel beter alternatief (en meestal niets of niet veel duurder)
(Maar als het in beide gevallen om een watertrens gaat is het inderdaad niet logisch...)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 22:19

Sugarmiss"]
[quote="SmithsGirl schreef:
Ik rijd nu met een dikke dubbelgebroken watertrens van 14,5 cm.... van een enkel gebroken bit heeft ze 12,5 of 13,5 cm.....

Kan iemand mij uitleggen hoe de mond van een paard smaller wordt van een enkel gebroken bit Verward
Ik heb op diverse bitten gereden, maar de maten bleven toch altijd 12 of 12,5 cm

Overigens heb je tegenwoordig ook 'nep'Mylers, scheelt een stuk in de prijs en de werking is gelijk.
[/quote]

Bedankt voor de tip over de nepperds... Knipoog

Ik weet ook niet hoe het kan, dat Banjer van een dubbelgebroken bit een grotere maat heeft.... het is dat ik het nu zelf zie, anders had ik het ook niet geloofd... ik denk dat het met de 2 "knikken" te maken heeft, die een dubbelgebroken bit heeft... of misschien omdat het tussenstuk heel dik is.... iemand die hier het juiste antwoord op weet?

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:52

Stem het te kopen bit af met je trainer! Kijk ook op op de site van Myler of in hun folder want zij adviseren type bitjes ahv je eigen rijniveau en dat van je paard. De folder (en boekje) is echt heel duidelijk.

Succes