[b]Race Kees[/b]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:00

Trail is toch een rustig onderdeel Verward
Ik ga toch steeds meer denken dat het lichamelijk niet helemaal lekker zit met dat paard

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:25

Misschein eens een BioScannetje aan wagen?? Haha!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:28

vera schreef:
Misschein Haha!


Vera!!! Bloos Schaam je. weer een faut!!

(sorry ben een beetje melig Haha! )

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:31

Nanouk, voor al uw corrigeerwerk!! Knipoog

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:31

goede trainer, en heel veel les nemen.
Dat worden een heleboel bijbaantjes om de lessen te betalen. Knipoog
Leo kent het allemaal wel en kan het jou leren, maar ik zou als paard ook lekker mijn ruiter in de maling nemen. Lachen
Groetjes en succes

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:50

Sugarmiss schreef:
Trail is toch een rustig onderdeel Verward
Ik ga toch steeds meer denken dat het lichamelijk niet helemaal lekker zit met dat paard

Hoeft niet (kan wel). Mijn paard heeft precies hetzelfde. Ik heb haar (toen ik voor iets anders bij de DA was) laten controleren, en er was lichamelijk niets te vinden. Wat in mijn geval het beste werkt is werken aan een relatief losse teugel werken en (voorlopig?) even afstand nemen van explosieve (reining)oefeningen. Dan blijft ze rustig, en kun je iets vragen zonder dat ze in de stress schiet. Ik denk dat Blaze dus gelijk heeft: ga iets doen waarmee je paard vertrouwd is en leuk vind. Dan kun je vanuit die rust weer verder werken. Overigens is het bij mij ook zo dat mijn paard met een gevorderdere ruiter beter uit de verf zou komen, maar IK zal toch met d'r door één deur moeten. Zoek dus naar iets wat voor JOU werkt.

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:01

Mac schreef:
...Ik heb haar (toen ik voor iets anders bij de DA was) laten controleren, en er was lichamelijk niets te vinden...

Heb je haar echt 'binnenste buiten' laten keren of heeft hij hier en daar geknepen en zijn oog er over laten gaan Verward

Aan een paard kan behoorlijk veel mankeren zonder dat er direkt lichamelijk tastbare bewijzen voor zijn. Een uitgebreide bloedproef kan uitsluitsel geven, maar zelfs dat hoeft niet. Veel paarden hebben last van de nieren en moeten regelmatig 'ontgift' worden. Anderen komen stelselmatig bepaalde mineralen te kort, wat zicjh kan uitten in gedragsveranderingen.

Een rondje Bioscan geeft vaak veel duidelijkheid. Missy heeft er iig veel baat bij gehad.

Ik kan me indenken dat een paard zijn berijder in de maling neemt, zeker als er een beginnende ruiter op zit. Maar totaal gestresst zijn en alleen willen racen duidt volgens mij toch op iets anders.

Daarom was één van mijn eerdere vragen: hoe is ze aan de hand met grondwerk als de stress van het zadel (en ruiter) er niet is Verward

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:42

Sugarmiss schreef:
Heb je haar echt 'binnenste buiten' laten keren of heeft hij hier en daar geknepen en zijn oog er over laten gaan Verward


Niet compleet binnenste buiten gekeerd, nee. Hij heeft haar ruggegraat, benen en lendenen op losheid gecontroleerd, en haar bewegingen op balans. Gelukkig heb ik geen "constant" race-probleem. Ik sluit niet uit dat er lichamelijk iets mis KAN zijn (vraag me ook altijd af wat ze bij mij zouden vinden als ze me compleet door zouden lichten Koe ), maar volgens mij heb ik persoonlijk meer te maken met een "ontvlucht de druk" probleem. Maar goed, het gaat hier natuurlijk om Leo, dus Schijnheilig ....

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 00:51

Citaat:
Ik kan me indenken dat een paard zijn berijder in de maling neemt, zeker als er een beginnende ruiter op zit. Maar totaal gestresst zijn en alleen willen racen duidt volgens mij toch op iets anders.

Ik ken het paard en de ruiter en heb er zelf ook eens op gezeten. Het is echt niets lichamelijks, maar een kwestie van de knopjes fijner afstellen. Gestressed is ze niet, ze vind het alleen leuk om hard te lopen.
Als je rustig verder werkt met haar en telkens weer rustig terug neemt loopt ze steeds langer rustig. Ook moet je haar net even voor zijn en al terug genomen hebben voor ze gaat racen en dat vergt enige oefening, en zoals de ruiter al aangaf heeft zij nog niet zoveel ervaring met westernrijden en kan ze Leo nog niet voor zijn. Verward
Succes met Leo en blijven oefenen

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 14:34

Blaze schreef:

nee???
je weet toch zeker dat je paard herhaaldelijk een nederlandse titel heeft behaald in het onderdeel trail!!!!! (dacht 94*95*96)


Oh Ja? Hoe weet je dat dan?
ik wist dattie een keer NL kampioen was geweest, maar niet zo vaak.
Ik zit ook nog niet zo lang in het westernwereldje, nog maar een jaar ofzo. Ik weet wel dat ze het goed kan, maar datr ze zo vaak NL kampioen was geweest niet. Waar waren die kampioenschappen dan? In Marienhiem? Net als het afgelopen NL Kampioenschap?

greetz

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 14:53

ey peppysan! ga je me nog n x een pers. berichtju sturen of hoe zit het! Knipoog haha! Wel leuk dat je ff reageerde! knuffel aan fles!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:13

Leo_American"]
[quote="Blaze schreef:

nee???
je weet toch zeker dat je paard herhaaldelijk een nederlandse titel heeft behaald in het onderdeel trail!!!!! (dacht 94*95*96)


Oh Ja? Hoe weet je dat dan?
ik wist dattie een keer NL kampioen was geweest, maar niet zo vaak.
Ik zit ook nog niet zo lang in het westernwereldje, nog maar een jaar ofzo. Ik weet wel dat ze het goed kan, maar datr ze zo vaak NL kampioen was geweest niet. Waar waren die kampioenschappen dan? In Marienhiem? Net als het afgelopen NL Kampioenschap?

greetz
[/quote]

DATE CITY ST JUDGE DIV DESC NO. CLS PLC PTS
09/13/92 ERMELO DOYLE G MEADOWS OP TRAIL 13 0 0.0

09/13/92 ERMELO DOYLE G MEADOWS OP WS PLES 14 0 0.0

08/22/93 HAAKSBERGEN LYLE JACKSON OP TRAIL9 4 0.0

10/10/93 ERMELO DARRELL BILKE OP TRAIL 12 1 2.0

05/29/94 WINSCHOTEN JOHN I ABRAMS OP TRAIL 7 6 0.0

09/25/94 ERMELO DAVE GOLDEN OP TRAIL 10 3 0.5

09/17/95 ERMELO BOB D WRIGHT OP TRAIL 11 1 2.0

09/17/95 ERMELO G E SOSSAMON JR ESTATE OP TRAIL 11 0.0

09/15/96 ERMELO WAYNE MEASON OP TRAIL 6 3 0.0 HELEEN

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:23

Blaze schreef:
DATE CITY ST JUDGE DIV DESC NO. CLS PLC PTS
09/17/95 ERMELO BOB D WRIGHT OP TRAIL 11 1 2.0
09/17/95 ERMELO G E SOSSAMON JR ESTATE OP TRAIL 11 0.0


Duidelijk trail dus Haha!
Interessante uitkomst van de dubbele jury; van de 11 ruiters 1x 1e en 1x geen plaatsing Verward

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:42

ach jah jury's maar dat is weer off topic

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 00:46

Hoe weet jij dat allemaal blaze???

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 15:27

ja das n goeie vraag.
had het gister ff nagevraagd aan de eigenaar, maar die d8 ook dat ze maar 1x NL kampioen trail was geweest.
Je hebt het toch wel over Leo American he?
Laatst bijgewerkt door SpiedSkeet op 27-12-02 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:08

Leo_American schreef:
ja das n goeie vraag.
had het gister ff nagevraagd aan Let, maar die d8 ook dat ze maar 1x NL kampioen trail was geweest.
Je hebt het toch wel over Leo American he?




leo american sorrel mare april 83
toenmalige ruiter jolanda heleen schulte
zoja ok ** zo nee helaas

hoe ik dat weet ??gewoon op de aqha site

nouja wat die nk's betreft dacht dat die tussen 92 en 95 in ermelo werden gehouden (ja dus Cool ) in in 93 en 95 was leo kampioen trail

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 13:52

ey, ik wil ff kijke of mn plaatjuh het doet!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 13:53

yo hij doet het!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 10:56

ok dan, ik d8 dat ze een x nl kampioen was geweest. en ook een x tweede. verder klopt alles wel wat je over haar schreef. Maakt ver der ook niet uit hoe vaak ze NL kampioen is gewees. ik vind het al knap dat ze zover met haar gekomen is. Het lijkt wel alsof ze heel rustig is in de trail, maar ze kan knap ongeduldig zijn hoor! weet je toevallig ook of Jolanda Schulte ook ingelogd is op dit forum????