Help uitslag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Help uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-02 23:06

Nog niet zolang ben ik trotse bezitster van een Continental (reiner) met basketprint in natural look. Om het zadel te beschermen heb ik het ingevet maar nu slaat de Basket print wit uit. Hoe kan ik die witte uitslag het best verwijderen, een tandenborstel is een optie, maar zijn er nog meer mogelijkheden, met water en (zadel) zeep bijv. Omdat het zadel zo licht is, krijg je natuurlijk snel vlekken en dat wil ik nu juist voorkomen. Alle tips zijn welkom.

Greetz Mirriam

Afbeelding

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!


western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 00:52

ik heb je gePBt

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 01:13

Ik heb 'lederdressing' van Rapide (te koop bij ruitershops). Dat zit in zo'n 'plantenspuit' en is ideaal voor het onderhoud van bewerkt leer, want het laat dus geen resten achter in de tooling. Niks gepruts met tandenborstels e.d. Gewoon inspuiten, inwrijven, even in laten trekken en met een schone zachte doek uitwrijven...klaar! (Niet op je suede zitting gebruiken!)
Perfect spul!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 07:27

bij mij op stal heeft ook iemand dat gehad.
schoonmaken met spraysoap en met een tanden borstel
en voortaan niet met vet behandelen maar zoals francis zegt met lederdressing.
maar eerst goed schoon maken Vork

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:47

euhh ik heb ook een continental reiner. een light oil noemen ze dat geloof ik.
nooit last van uitslag gehad en ook nooit last van vlekken.
ik olie hem af en toe eens dik in en dan tijdens het olieen zie je wel vlekken van waar je eerder bent geweest met de kwast maar als het erin is getrokken zie je er niets meer van...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 19:20

Ik heb precies zo'n zelfde zadel. Ondanks dat ik em invet, ik ben niet weg van het andere spul, heb ik geen last van het uitslaan of andere vlekken. Ook niet in de basketversiering.
Heb em vandaag nog ingevet. Hij is niet meer zo licht als een jaar geleden en ziet er nu gebruikt uit. Misschien moet je het vet beter uitsmeren of bij de basketversiering inderdaad met een tandenborstel aan de gang.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 19:24

zeg ik weet niet wanner dat je hem voor het laats ingevet hebt of gebruikt?
maar zou het niet gewoon schimmel kunnen zijn???
dat wil nog wel eens op je zadel gaan zitten...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:54

Inderdaad, als hij nat is geweest kan dat gebeuren. Heb ik ook wel eens gehad. Gewoon opnieuw schoonmaken en invetten. Kan ook komen door een te vochtige zadelkamer. Te droog is echter ook niet goed.
Ik heb wel eens gehoord dat een hoofdstel beter beschimmeld kan zijn dan uitgedroogd. Ik heb verschillende hoofdstellen waarvan de ene het wel doet en de andere niet. Ook gewoon weer schoonmaken en invetten.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:56

idd kan schimmel geen kwaad.
veel tuig dat ingevet is gaat op den duur schimmelen door vocht.
als het gaat schimmelen is dit het vet of olie en dit is een goed teken. je hebt hem dan goed ingevet.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:11

Nou gelukkig, ik hed het inderdaad goed ingevet maar was bang dat er iets viezigs op was gekomen wat was gaan schimmelen. Maar het was dus ook in de flowerprint.
Wat voor middel gebruiken jullie?

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:54

ik gebruik nu een olie van onbekend merk? ooit in een winkel in dalen gekocht agramon heette die winkel.
maar vroeger gebruikte ik rapide. maar dat stinkt naar marsepijn vind ik.
zal wel amandelolie voor gebruikt zijn.
de olie die ik nu heb doet het prima.
overigens olie ik mijn zadel hooguit een keer in het half jaar dik in.
meer doet ik er niet aan. ben te lui!!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers