Introductie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-01 15:21

Hallo allemaal,

Al een tijdje heb ik de berichten op Bokt gelezen en vond het tijd om mijzelf, vriend en paardjes te introduceren.

Mijn naam is Gisela en mijn vriend heet Paulus. Wij rijden al geruime tijd western met als favoriete onderdelen reining, cowhorse en cutting. Verder zijn wij actief in twee organisaties namelijk de Dutch Reining Horse Association (DRHA) en de Dutch Reined Cowhorse Association (DRCHA).

Onze paarden zijn:
Docs Hickory Boy, hengst, 19 jaar oud, discipline cutting. Ondanks zijn leeftijd nog in zeer goede gezondheid en doet met Paulus nog altijd 1 x per 2 weken cutting. Verder wordt hij nog altijd gevraagd voor demonstraties. (Na mijn ongeluk ben ik niet actief in wedstrijden maar doe ik Hickory op conditie houden.)
Break The Law, merrie, 4 jaar oud, discipline reining en cowhorse. Zij wordt Paulus' wedstrijdpaard voor de reining. (Zij won de Cowhorse Futurity in 2000, gereden door Rieky Young.)
Law of the Roses, merrie, 1 jaar oud. Zij staat nog te genieten op de wei en is een half-zusje van Break The Law.

Ik hoop dat ik (soms) iets zinnigs kan bijdragen aan bepaalde onderwerpen. Mochten er vragen zijn over de organisaties waar wij in zitten zal ik deze met plezier beantwoorden.

Groetjes,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 15:41

Docs Hickory Boy? Da's zelfs voor een beginner als ik een bekende naam volgens mij. Da's toch het vroegere wedstrijdpaard van Rieky Burgmeier, of zit ik er nou zo ver langs?

Gave namen hebben die paarden van jullie zeg; kan ik toch wel eens een beetje jaloers op worden. Die van ons heten Milena (Fjord) en Leonardo (KWPN = Keigoed WesternPaard uit Nederland) en wij rijden sinds een dik half jaar western.
Hoop nog veel van je te mogen leren!

Groetjes en tot Bokt!
Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 16:14

Son, die KWPN opmerking heb ik laatst van je gestolen en hem bij Dennis Roemer geplant. Want mijn WPN'er stopt, spint, rolt back en doet speed control. Voor de gein ga ik over 3 weken de reiningproef bij ons op stal rijden (KOM KIJKEN!!!) Lachuh, met Labje. Ik weet nog niet of ik mijn eigen wedstrijdklofje aan doe of een spijkeroutfit met westernboots, beiden hangen in de kast.

Gisela, welkom hier. Zoals je ziet is het hier meestal bere gezellig, western en dressuur door elkaar.
Hickory, die ken ik zelf, kun je nagaan.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 16:40

Hee wanneer is die wedstrijd? Kan ik meteen de stal bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 16:45

Op 8 juli is er een trailwedstrijd en daarna een reining.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 17:10

Waar in Amsterdam? Lijkt me wel leuk om te gaan kijken, en Amsterdam is lekker dichtbij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 22:38

Same here!!!! Het weekeinde daarna ga ik pas van stal verhuizen (het is definitief!) en de achtste staat er volgens mij nog niks in die f***ing agenda. Dus eh.... adres en tijd? MINIBOKTMEETING!!!!!!!

Sonja

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 22:48

Wedstrijd in Amsterdam !?! Tell me more! Dat is lekker dichtbij. Waar wordt het georganiseerd en wat is het niveau ?

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 10:16

Hoi allemaal,

Bedankt voor het warme welkom!

Ja, Sonja en Lovely, jullie hebben gelijk. Docs Hickory Boy was inderdaad van Rieky.
Doordat ik een 'stom' ongeluk heb gehad met mijn paard, had ik een 'oude & trouwe' nodig om weer zelfvertrouwen te krijgen! Geen enkel paard is beter geschikt dan Hickory. Dat is toch zo'n schatje. Het is een hengst maar hij geeft niets om hengstige merries, is niet lastig aan de hand, is altijd rustig en braaf, kortom, ik ben dus weer aan het rijden na anderhalf jaar.
Aangezien koeien nog altijd zijn lust en zijn leven zijn en hij nog altijd een 'jonge blom' als hij koeien ziet, blijft hij gewoon op de koeien werken. Ala, na de MKZ is het een mechanische koe maar dat detail neemt hij graag op de koop toe.
Werken op koeien doet Paulus dus met hem, misschien dat ik dat nog wel een keer ga doen maar dan moet eerst mijn arm iets beter functioneren.

Groetjes,

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 11:09

als Lois koeien ziet denkt hij maar aan 1 ding: bij die slome beesten kan ik lekker het eten onder de neus uitgraaien. Die heeft geen cow-sense maar food-sense Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 11:17

Volgens mij heb ik ergens een keer gelezen dat ze hem nooit weg zou doen???

Verder heb ik geen ene moer verstand van western hoor!!! Ik vind de namen die jullie verzinnen wel altijd erg gaaf!

Veel plezier op Bokt, groetjes

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 12:49

Wij rijden, en staan met onze paarden, al jaren op Vorstenbosch. (Wij hebben eerder een merrie gehad, Mea Pine Too, die helaas te jong is overleden.)

Door mijn ongeluk en niet meer durven rijden, konden wij met Rieky praten om Hickory een goede oude dag te geven en mij weer op het paard te krijgen. Dit was/is voor beide partijen zeer goed verlopen. Hickory staat dus ook gewoon nog op Vorstenbosch waar hij in de watten wordt gelegd. En dat heeft die lieverd ook volkomen verdiend.

Groetjes,

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 13:34

Ha Gisela,
Leuk dat je ook hier op bokt bent aangekomen. Pas wel op: het is ontzettend verslavend!

Groetjes en waarschijnlijk tot zondag,

Jolande