bespiering quarters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

bespiering quarters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 20:44

Ik zie bij veel quarters vaak van die gruwelijk gespierde, met name, konten en achterbenen.
Ik vraag me nu af, hebben ze dat van nature? Of wordt dat zo getraind?


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:03

Dat hebben ze van nature. Maar zo zijn ze natuurlijk ook gefokt. Met training kun je die spieren nog eens verder ontwikkelen. Sommige Halter paarden, daar val ik echt stijl van achterover zo enorm gespierd zijn die. Is ook vragen om problemen wat dat enorme gewicht wordt gedragen door een stel inieminie voetjes. Volgens mij gebruiken ze bij deze paarden ook wel hormonen rotzooi om ze extra bulky te krijgen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:33

Niet te snel oordelen... Ik mail op het moment veel met Amerikanen die in de Halter zitten en ook 'grote namen', maar die zijn echt fanatiek tegen rotzooi als hormonen spuiten! (ik zeg niet dat het helemaal niet gebeurd, maar toch niet standaard!) Erg belangrijk bij het onderhouden van een halterpaard is het voedingsschema (en dat ik wél bijna op het ongezonde af...) en de duur en soort training. Je moet het maar zien als een bodybuilder... het is het 'oppompen' van spieren, maar dit zijn spieren waar niet veel kracht in zit. Een performance-horse heeft misschien minder spieren, maar daar zit wel meer kracht in.
Maar alle Quarters en Paints hebben in aanleg meer spieren als 'andere' rassen. Vooral de 'gaskins', de spierbundel op het achterbeen tussen de sprong en de knie, en de bespiering aan de binnenkant van het achterbeen, zijn heel typisch voor deze rassen... En zoals overal, de één heeft meer aanleg voor iets als de ander...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:48

Idd er wordt nogal veel gerotzooid met hormoonmiddelen!

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:36

een jongen op mijn school is in brazillie geweest daar hadden ze ook halter paarden
die longeerden ze elke dag een half uur helemaal ingewikkeld in van dat afdekfolie (transparante spul) en die beesten zagen er uit als complete spierbundels!!!!!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:10

ik denk dat ik die jongen ken doe hem maar de groeten.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:11

ken hem zelf niet persoonlijk
hij had verslag op de schoolsite gezet met foto's


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 00:44

Idd hebben veel quarters lekkere spiertjes, maar heus niet allemaal. Wat dat betreft heb ik 2 voorbeelden staan die het uiterste zijn van hoe een quarter er uit kan zien Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers