Wie kan mij helpen met westernrijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Wie kan mij helpen met westernrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 22:30

Hallo,

Sinds vandaag ben ik in het rijke bezit van een western bereden haflinger merrie van 6 jaar.

Alleen snap ik er nog niet veel van, hahhahahaha, ik heb me het een en ander zelf al aangeleerd door af te kijken bij anderen,maar ik wil verder komen met westernrijden.

De Walk, Jog gaat, maar dan komt de rest, Back up gaat ook redelijk en de stop vanuit een draf gaat ook goed, maar er is nog veel meer en dat wil ik ook graag leren.

Daarom wil ik vragen of er mensen zijn die in de buurt wonen van Pijnacker en mij eventueel les willen geven, over de prijs kunnen we het hebben, of zelf een stal met bak hebben dat ik daar naar toe kom met me pony om te lessen.

Wie o Wie kan en wil mij helpen.

Zelf ben ik me al aan het aanleren om eerst me stem, dan me gewicht, beenhulpen en als laatste teugelhulpen te gebruiken en dat gaat perfect al zeg ik het zelf en me benen stilhouden gaat ook met de dag steeds beter.

Zelf ben / was ik een engelse ruiter, maar wil wat erin de pony zit qua westernrijden er niet uithalen om over te schakkelen naar Dressuur.

Alvast bedankt voor jullie hulp, eventueel een duidelijke uitleg via bokt mag ook.

Knuffel Jolanda en Donna

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 09:44

is donna van winnie geweest? zo ja, ken ik haar en ben ik ook degene die haar ingereden heeft. ik ken ook de eigenaars die donna voor winnie in hun bezit hadden. als je meer wilt weten kun je me pb'en dan kan ik je misschien verder helpen. als het die donna is die ik bedoel, heb je een heel leuk paard gekocht waar je een hoop plezier aan kunt beleven.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 09:58

Ik heb even steikum in je profiel gekeken. Leuke Haflinger, maar nu heb je twee Donna's toch?
Ik had al eens van Jackie gehoord dat er een western ingereden Haflinger te koop stond die ze erg leuk vond, maar onze boxen zijn al bezet.
Heel veel plezier met je Donna! Je zal wel op wolken lopen! Lovers

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 10:09

Ik heb inderdaad 2 Donna's, Een haflinger en een hond, toevallig he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:26

Ik heb geen tip voor een instructeur in die regio, hooguit een naam van iemand bij wie je niet moet zijn (maar da's niet helemaal netjes geloof ik Haha!) maar wil wel even zeggen dat je een verduveld mooie Haffie hebt! Leuk dier zo op de foto hoor! Gefeliciteerd, en heel veel geluk en plezier gewenst met elkaar!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:15

Ik heb je een pb'tje gestuurd en hoop dat dit goed is gegaan.
Haha!

Groetjes,
Francisca

RenB

Berichten: 21
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:00

Leuke haffie hoor !!

Ik heb je ook een PB'tje gestuurd.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:20

Ik wil je wel helpen hoor!
Maar dat wist je al geloof ik hihi
Als het te ver weg is om voor een half uurtje langs te komen, kunnen we bijvoorbeeld iets minder vaak iets afspreken...?! Dan kun je tóch verder met je lekkere stuk en rijd ik me niet het schompes heen en weer! haha

En: Als ik Banish niet had gehad, had ik r gekocht hoor! Tis zo'n lekker dier! Lovers
Ik zal ook nog even voor je zoeken, want ik moet nog ergens wat meer fotoos hebben geloof ik Verward

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 17:48

banish schreef:
Ik wil je wel helpen hoor!
Maar dat wist je al geloof ik hihi
Als het te ver weg is om voor een half uurtje langs te komen, kunnen we bijvoorbeeld iets minder vaak iets afspreken...?! Dan kun je tóch verder met je lekkere stuk en rijd ik me niet het schompes heen en weer! haha

En: Als ik Banish niet had gehad, had ik r gekocht hoor! Tis zo'n lekker dier! Lovers
Ik zal ook nog even voor je zoeken, want ik moet nog ergens wat meer fotoos hebben geloof ik Verward


Hoi hoi,

Je bent een schat weet je dat, nou dan weet je het nu, hahahahhah Haha!
Voorloppig kunnen we nog maar in het eerste stuk van het bos rijden, zodra de overgang naar het tweede gedeelte er is, kan ik zo naar het Westerpark en zo door naar Stompwijk, maar hoe lang dat nog gaat duren weet ik niet.

En Donna mag ook voorloppig niet zo heel veel doen, mag nu helemaal geen stops rijden, we gaan nu elke dag naar buiten en heel veel stappen.
Moet zeggen d'r conditie begint weer een beetje te komen.
Gisteren ook een uurtje gereden en toen was ze ergug nat en vandaag ook een uur gereden, eerst gestapr, ruim een kwartier, toen draven en stappen, en daarna nog geen 5 minuten gegalopperd en ze loopt goed op de medicijnen en zet haar benen netjes naar voren, zoals het hoort, dus alles gaat de goed kant op. En vandaag was ze alleen onder het zadel nat en iets op haar hals, en dat was gisteren echt nat, hhahaha arme Donna he.

Morgen gaat ze ff aan de longeerlijn en dan zondag met me nichtje rijden in het bos, moet kunnen 2 lichtgewichten op Donna, word dan alleen niet galoperen, hahhahaha maar ja stappen is ook goed voor d'r, condidtie kweken, hahahhaha.

Spreek je gauw weer, oja wanneer ben jij op de stal in Stompwijk ? Ik kan maandag, woensdag of donderdag na me werk wel ff langs rijden, kunnen we ff bij kleppen, hahahhaa, pb me anders ff als je wilt of mail me.

groetjes en knuffel van Donna,

ps ben ik ff blij dat jij Banish al hebt, anders had ik nu mooi geen Donna gehad ( al kan ik nog niet beseffen dat ze echt van mij is )

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:50

ja ze is leuk ben natuurlijk ook gek op ze als je vragen heb stuur dan maar een pbje hoor altijd goed ik rij nu alweer vier jaar op z''n monster. groetjes

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:18

Nou, en jij kan weten wat voor monsters het kunnen zijn hahahaha

Ik had Freya een beetje laten schrikken zei Frederique, (sorry Freya) want Donna nam me giga in de maling toen ik er even op ging zitten en toen moesten we éven vechten.

En Freya: Misschien kunnen we wel een keertje date-en in het park in zoetermeer hihi

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 23:33

aha, ja dat snap ik, ze zijn zo gauw gewend aan een berijder, dat heeft ze nu ook, vanmiddag ff uitgestapt in de bak en ze is bij mij nu echt super braaf en een stalgenoot ging ff op haar stappen, hup Donna gelijk al haar kunstjes uit de kast halen, om maar niet naar haar te hoeven luisteren, hahahah net als bij mij en Winnie toen. Dus ik lag in een deuk.

Ja zodra de verbinding met het andere gedeelte van het bos er is kan ik makkelijker naar het westerpark komen met Donna en dan kunnen we afspreken, lijkt me leuk en gezellie.

Donna is al veranderd, ze is ze vrolijk geworden en super voorwaarts, die buitenritten doen haar echt goed en mij ook. Ik geniet gewoon van Donna die weer op haar beurt geniet van de buitenritten, lekker met lange teugel rijden, en ze kijkt niet eens op van de honden die in het bos lopen, echt super.

Knuffel van mij en me lieve meisie