pad en nieuw zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

pad en nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 07:47

ik mag van mijn stalhouder een zadel voor jamaica gebruiken. Hier zit alleen geen pad bij. Nu heb ik weleens gezien dat er een gevouwen deken onder ligt, wat voor deken kan ik hier het beste voor gebruiken, en moet dat nog op een bepaalde manier gevouwen worden?

Het zadel is nieuw, en nog harstikke stug. Nu heb ik weleens gehoord van invetten en dan de fenders draaien en een bezemsteel erdoorheen steken. Hoe werkt dit precies?

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:39

Bij gevouwen dekens moet je altijd opletten dat er geen vouwen op de rug komen doorbewegingen van de rug tijdens het rijden. Ook moet hij ruim genoeg zijn zodat alle gevouwen gedeelten buiten het zadel uitsteken. Waarom investeer je niet in een 2e handsje Verward

De fenders kun je aan de binnenzijde invetten of natmaken met water, dan draai je de beugels naar binnen (zoals je voet ook doet in de beugel) en steekt er een bezemsteel door. Wil je de boel iets sneller laten draaien dan kun je de beugels met een stevig ijzerdraad gedraaid aan elkaar vastbinden. Ze zitten dan iet meer gedraaid als met een bezemsteel en door opdroging van water blijven ze in die richting staan.
Bij erg stugge zadels kan dit toch nog wel een tijdje duren voordat alles lekker zit (eigen ervaring Huilen )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 13:33

omdat het niet mijn zadel is, ga ik niet investeren.
Zal met die fenders eens proberen

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:13

Het is niet jouw zadel, maar toch wel jouw paard? Ik zou er dan toch voor kiezen geen risico te lopen met de rug en eventuele latere associatieproblemen van mijn paard.

Just my 2ยข

=^.,.^=

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:10

Bij divoza kun je voor een redelijke prijs een knappe pad kopen.
En misschien zijn er wel westernbokkers die er eentje over hebben.
Ik helaas niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 18:32

heb ik gekeken cowgirl, maar ze staan niet meer in de catalogus Verward
Daarbij is het niet om dagelijks te rijden, maar gewoon af en toe een buitenritje

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:36

Heeej Stef,
Je mag mijn pad wel overnemen. Gebruik hem toch niet meer. Tis een Reinsman Squarepad
Afbeelding
Voor 35 euro mag je hem wel overnemen, is net een jaartje oud, gebruik hem zelf niet meer.
Hij is nog in nieuwstaat.
Ik hoor het wel.
Viv