Reins steeds vast onder zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6791
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Reins steeds vast onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 17:24

Even een stomme vraag. Ik heb tijdens het rijden steeds dat de uiteindes van mijn reins onder mijn zadel blijven hangen. (aan de voorkant) Ligt dat aan mij of hebben meer mensen hier last van? Ik heb vrij lange splitreins met van de haken eraan.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:34

Heb ik ook wel eens. Hoe je het kunt voorkomen, weet ik niet. Op de een of andere manier trek je de uiteinden van je teugels dan van onder naar boven vast onder je zadel. Het maakt dan ook niet uit hoe ruim je zadel van voren is. De kleinste spleet krijg je je teugels nog tussen... Haha!

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:46

E.e.a. kan te maken hebben met waar je je handen houdt. Probeer daar eens verandering in te brengen, misschien helpt dat.

Signe

Berichten: 5783
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:56

((Wat leuk om ineens elfs te lezen hier op bokt!! ))

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:15

Ja, dat heb ik nou ook wel eens, vooral bij mijn Quartermerrie, bij de Paint heb ik er geen last van, snap er ook nooit wat van....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:29

heb ik geen last van!!!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:48

Ik heb het ook soms. Koe
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met waar je je handen houdt, zoals SM ook al zei.
Verder vind ik het niet echt irritant.
Je leert ermee leven hè

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:40

Handen vooor het zadel mensen Haha! Schijnheilig
Heb ik ook vaak genoeg hoor, maar ik heb weleens problemen met waar ik mijn handen houd. Vaak te dicht bij me (misschien een dressuurtrekje?)...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 07:35

Xono, mijn hemel, mijn handen heb ik echt wel voor het zadel, dat is me behoorlijk goed ingeprent! Maar dan nog.....ik heb het idee dat de reins gewoon door de beweging van de schouder onder het zadel wordt ge...dingest....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:21

Misschien dat teugels met verzwaarde uiteinden een optie is Schijnheilig Die hangen door hun gewicht wat stiller.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:13

ik heb 2 paar teugels van die brede zware en dunne lichtere
bij die dunne gaan ze sneller onder het zadel terwijl ik er met die zware geen last van heb!!!
volgens mij ligt het aan de beweging van je paard waardoor je teugels bewegen en onder het zadel gaan zitten ofzo.....


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Rivendell

Berichten: 6791
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 17:43

Ik heb er bij mijn NF meer last van omdat die vrij hoog loopt met zijn hoofd. Mijn appiemerrie loopt lager en dan heb ik er ook minder last van.
Ik zal idd wel proberen mijn handen wat meer naar voren te doen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

schimmeltje

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:43

ik rij op verschillende paarden en ik heb er alleen bij mijn schimmeltje last van. hoe het kan ik weet het niet. met dressuurrijden had ik vrij lange teugels die gingen onder mijn dekje zitten en nu rijdt ik western met hem en gaan mijn reins onder het zadel zitten Verward volgens mij komt het omdat hij vrij brede schouders heeft. hij loopt heel "stoer" een beetje op de voorhand. ik denk dat het daardoor komt want bij de andere paardjes heb ik er geen last van.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:41

Ik heb weleens dat de 'lus' die ik tussen mijn handen heb te lang wordt en om 't puntje van de pad gaat zitten aan de voorkant Tong uitsteken Hoezo ben ik onhandig? Schijnheilig

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Simonus
Berichten: 47
Geregistreerd: 01-05-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 17:42

Ipv met je teugels gekruist te rijden kun je ook het volgende proberen: sla ze allebei naar 1 kant, bv. naar rechts (alsof je op 1 hand rijdt) pak met je linkerhand de ene teugel op de maat die je wilt en in de rechterhand pak je de 2 teugels waarvan je de rechter nog eens op maat pakt. Dus in je rechterhand heb je eigenlijk 3 teugels. Het vergt enige oefening maar ze komen minder snel onder je zadel en het is makkelijker op maat te maken dan met gekruiste teugels (als je de handigheid eenmaal doorhebt).

Liselot

Berichten: 32169
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 18:52

hier een antwoord van een "engelse" ruiter... ik heb dit mer rijden ook altijd... maakt niet uit hoe ik mijn handen houd, ik weet ze antijd onder het zadel te rijden. sinds kort rijd ik met een teugelbrug en heb ik er geen last meer van, misschien ook een tip voor jou?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 22:11

FlyingHigh schreef:
Xono, mijn hemel, mijn handen heb ik echt wel voor het zadel, dat is me behoorlijk goed ingeprent! Maar dan nog.....ik heb het idee dat de reins gewoon door de beweging van de schouder onder het zadel wordt ge...dingest....

Rustig, rustig Lachen Was maar een geintje Knipoog

Ik heb overigens wel vaak dat mijn brug te lang wordt, en als ik dan druk op de teugels uitoefen, en ik de teugels zo lang heb, dat de brug om de knop blijft zitten Frusty Ook erg onhandig... Scheve mond

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 08:15

XoNo schreef:
Ik heb overigens wel vaak dat mijn brug te lang wordt, en als ik dan druk op de teugels uitoefen, en ik de teugels zo lang heb, dat de brug om de knop blijft zitten Frusty Ook erg onhandig... Scheve mond


Zonder brug rijden Knipoog . De 'brug' is niet de enige manier om westernteugels beet te houden. Zelf rijd ik nooit op die manier, want ik vind het ook behoorlijk irritant.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 15:26

En hoe moet ik dan rijden? Op 1 hand? Dat werkt niet super op een trensje Haha! Overigens rijd ik met een shank in het begin (en als het echt voor geen meter gaat wellicht de hele les) op 2 handen. Dan heb ik dus ook te maken met een brug. Ik houd de brug zo kort mogelijk, maar ik loop toch altijd te klooien met de lengte van de teugels. Maargoed, nadere uitleg aub Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:01

Ik weet niet hoe die greep heet, maar ik heb hem geleerd toen ik westernlessen kreeg van iemand uit Amerika (ex van bekende trainer). Je rijdt gewoon op 2 handen, teugels gekruist aan beide zijden van de nek. En je teugels gewoon over je duim hangen. Lijkt op engels eigenlijk.

Misschien weet iemand hier hoe die greep heet Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers