voor het eerst op Powell...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 23:58

Francis schreef:
en zijn juist stérker dan gewone teugels, niet zachter (en door de katrol zelfs sterker dan een 'engelse' slof).


ja, en als je een beetje kunt rijden, voél je dit dus ook Scheve mond daarom vindt ik het maar 'eng' ... het paard 'rolt' zich dusdanig op... en voor je het weet, heb je een probleem erbij.... paard wat achter de loodlijn loopt ...
m.i. is dus ook wat je met je hand niet kunt bereiken, kan met een 'hulpteugel' alleen maar erger worden...
Daarom gebruik ik hulpmiddelen alleen met longeren... (geen draw-reins), laat het paard zelf maar zoeken... jij controleert of ie zijn 'lijf' goed gebruikt...
Als je dit op de juiste manier oefent, zul je merken dat als je dan gaat rijden, de 'balans' sneller wordt gevonden...
Maar ook hiermee kun je weer fouten maken...

blijft moeilijk he, paardrijden Haha!

beetje off-topic geloof ik verder... Clown Bloos

groetjes Jolanda

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:49

hoi,
Ik vind je paardje super mooi en hij ziet er ook heel lief uit! Ik heb ook een new-forest, hij's dan al wel wat ouder (15) maar dat gaat ook heel goed.
Toen ik dat foto zag dacht ik echt dat het een quarter was (maarja, ik zie dat nooit zo goed). Nou heel veel suc6 met het inrijden van je paardje!
groetjes
celinde