westernpaarden verreden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:11

Precies Carys, dat soort opmerkingen hoor ik ook regelmatig als ik zeg dat ik westernrij: is dat met een lasso? Waar is je koe? En nog een typische: maar wij hebben wedstrijden! En als ik dan zeg, wij ook, dan gaat het: oh, echt waar? En als je dan zegt dat er WK´s zijn slaan ze stijl achterover Frusty Maar gelukkig zijn er steeds meer ruiters die wel de serieuze kant zien, en die genen die het niet willen zien hebben pech! Ze weten niet wat ze missen Knipoog

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:20

Ach, wie, wat, waar, wanneer, het dondert eigenlijk niet. The point of the matter is (in het algemeen Knipoog ) :
Als een paard een 'probleem' heeft doe je er altijd goed aan het verleden van het paard te bekijken zodat je een passende oplossing kan bedenken om het gedrag te veranderen. Als wat een (met de nadruk op 'een' Knipoog ) ruiter doet niet het gewenste resultaat geeft, zal ie wat anders moeten proberen, net zo lang tot de communicatie ruiter-paard op 1 lijn ligt en het paard begrijpt wat er van hem gevraagt wordt.

Citaat:
Als je als Engels ruiter een western gereden paard koopt, en je wilt het paard omscholen, is dan een westerngereden paard in de ogen van een ruiter in engelse styl verreden?


Jos heeft gelijk dat je deze vraag alleen kunt beantwoorden als je de combinatie persoonlijk kent, want het antwoord is afhankelijk van welk paard en welke ruiter. Bovendien vind ik 'verreden' een wat drastische term.
Just my two cents Haha!