ElCid schreef:Het zou een voerprobleem kunnen zijn. Als een paard te weinig ruwvoer krijgt of voer wat niet goed valt kan dat als gevolg hebben dat zo'n dier extra prikkelbaar wordt. Hij krijgt dan last van zijn darmen, wat kan zorgen voor ander, onvoorspelbaar gedrag.
Misschien een even een DA bloed laten trekken en kijken wat daar uitkomt. Misschien zijn er inderdaad tekorten, belasting van lever/ nieren of een prikkelbare darm.
Ook teveel verandering kan bij een jong dier nogal wat stress veroorzaken, wat dan weer lichamelijke en mentale klachten kan geven.
Dit dacht ik dus ook eerst bij mijn paard. Ik heb vanalles veranderd: Paard veel rust gegeven, veel (kruiden)hooi, nauwelijk brok, meer naar buiten, rustgevende supplementen etc, maar dat hielp allemaal niks. Het gedrag was ook té raar om toe te schrijven aan onrust. Het paard is gewoon echt gek, absoluut gestoord.
Ik moet wel zeggen dat de gestoorde situatie uit mijn vorige post pas na een paar maanden een feit was. Het proces verloopt langzaam, en de situatie van de TS klinkt als op circa 3/4 van het totale dieptepunt bij mij.