Kan ik mijn paard nog western leren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 09:04

Hallo!
Ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn paard een beetje tot westernpaard te trainen.Maar kan dat nog wel?Hij is dertien jaar en is eigenlijk een dressuur en springpaard.Oh ja, is het arabische ras geschikt voor western?Iemand heeft tegen mij gezegd dat arabieren er niet geschikt voor zijn, maar ik vind dat moeilijk te geloven.Nou, ik hoop op reacties!
groetjes Mirte


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 09:48

Nou, arabieren zijn wel geschikt hoor! QH zijn de 'echte' westernpaarden, maar het kan echt met ieder ras volgens mij.
Omscholen zal moeilijk gaan, maar het kan wel enigzins als je goede instructie hebt en als je maar consequent bent.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 10:26

Ik heb altijd ged8 dat Arabieren JUIST geschikt zijn!
Ze zijn wendbaar, hebben uithoudingsvermogen, enz..
Dat zoek je toch in een Westernpaard??
Dat je paard 13 is, hoeft geen bezwaar te zijn.
Toen ik nog op de manege stond, was er een paard van bijna 16 die ze in een korte tijd helemaal hebben omgeschoold, en die loopt nu zelfs wedstrijden. Moet nu 17 zijn.
Vond ik best wel snel, in een jaartje, op die leeftijd, omgeschoold en zelfs wedstrijdklaar.
Ik ga mijn pony ook omscholen, natuurlijk met behulp van vele instructrices, maar zij is ook al bijna 9.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:22

wat een flauwekul dat Arabieren niet goed zouden zijn voor western. Die zijn juist lekker compact en wendbaar. Ook leeftijd lijkt me geen bezwaar als hij maar door een goede trainer getraint wordt. Mijn KWPNner is nu 8 en we zijn al bijna een jaar bezig en het gaat hartstikke goed. Ook hij was spring- en dressuur opgeleid.

Niets zo charmant als een paard in her land.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 17:59

Ik heb een arabier waar ik western mee rijd, ze zijn juist hartstikke geschikt hoor!!! En als je mij nog niet mocht geloven...moet je het boek arabian legends maar eens inkijken, daar staan arabieren in die beter stoppen en cutten dan menig quarter Knipoog (bijv. de arab.vlbl.hengst Muscateal, wow, wat kan die stoppen! Wordt bereden door John Slack, een van de top reining ruiters in de VS, die zou heus geen arabieren rijden als ze niet geschikt waren/zijn voor de western sport... Haha! enne...ik ken wel oudere paarden die nog omgeschakeld zijn naar western dus het gaat je ongetwijfeld lukken als je wil hoor! Maar eh, wat je ook doet, heel veel succes en vooral heel veel plezier met je paardje!
Groetjes, Jasja

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 19:53

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ja, ik vond het ook al een beetje vreemd dat arabieren geen western zouden kunnen.Die van mij is inderdaad heel snel en wendbaar.Ik ga daarom ook zeker proberen om hem om te scholen tot westernpaard.Ik zal alleen eerst informeren naar iemand die goede training kan geven. Bedankt in ieder geval!
Groetjes Mirte

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:10

hoi.
je kan je paard zelfs op zijn oude dag leren westernrijden.
als je maar bij het begin begint.
groetje en bokje van:
bonanza
goofy
ginger
cabbalero
amber.

slyding roos
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: frieslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 22:40

13 jaar is nog lang niet oud om om te schoolen. ramon kreeg ik toen hij 18 was en dat was ook een spring en dresuur paard. En ik heb hem binnen ongeveer 2 jaar om geschoold En ik vind zelf dat ieder paard geschikt is voor westernrijden als ze er maar goed voor zijn geboud.

just go for it


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers