waarom aleen quarter horses?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 12:40

ik vind dat nergens op slaan, want bij veel rassen staat western goed. ik zie ook weles dat er met een fjord of haflinger western word gereden!! Party!!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 14:55

hahaha Vikki, heb je John Slack wel eens een stop met een quarter zien maken? Oke oke, alle rassen zijn goed voor het western! Alleen mijn voorkeur gaat uit naar een quarter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 15:53

Citaat:
Op 2001-06-11 22:23, schreef slyding roos:
waarom zou je met een kwpn-er geen cutting kunnen doen. Ook een kwpn-er kan er goed voor geboud zijn, en ook reining hoeft geen probleem te zijn.



Dat Keigave WesternPaard uit Nederland van ons gaat hard op de hol als 'ie koeien ziet. Hihi, voldoende cowsence (want daar gaat 't om bij cutting) maar dan vooral om er hard van weg te lopen *LOL* !

Sonja

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 20:43

Ja...op een quarter kan John Slack een net zo mooie stop maken als op Muscateal... Knipoog Lololol...maar eerlijk is eerlijk, hij maakt met die arabier hengst dus mooiere stops als menig andere westernruiter op een quarter, maar ja, daar is ie dan ook John Slack voor... Haha! (hij is futurity kampioen in de reining -geweest- voor wie hem niet kent)

slyding roos
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: frieslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 18:43

ik vind het erg jammer dat er tog nog zoveel aan die rassen vast zitten, maar nou wil ik vragen zie je veel quarter's van een jaar of 20 zonder kapote bennen en een kapote rug op de wedstrijd? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:53

Ja, ik denk het wel, er zijn meer disciplines dan reining alleen! Leg mij maar eens uit waarom een paard bv slijt van Pleasure of Trail ?
Ik denk dat je de grote slijtageproblemen toch vooral tegenkomt bij de reiningpaarden?

Grtz, Sonja

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 22:36

Ja je kunt lang discuseren over paarden rassen...maar volgens mij is het niet in eerste instantie het ras wat je paard in meerdere of mindere mate geschikt maakt voor western riding. De bouw en het karakter van het paard bepalen zijn geschiktheid.

Er zullen haflingers en arabieren zijn die menig quarter 'd'r uit rijden' en dat is harstikke okay, maar het hoogste percentage binnen het ras dat uitermate geschikt is voor western riding zal toch bij de specifieke western rassen liggen. Simpel weg omdat zij erop gefokt worden.

Je zult dus gemakkelijker en sneller slagen als je een western geschikt paard zoekt met een quarter, maar als je goed naar de bouw en het gedrag van een niet quarter kijkt kun je met een minder gevulde portemonee ook behoorlijk slagen lijkt me zo.

En als je niet echt uit bent op een bepaald trainingsniveau maar vooral recreatief en voor het plezier western rijd moet je je al helemaal niet druk maken en gewoon een paard kiezen wat je aanstaat vind ik. Ik heb mazzel dat mijn paardje erg geschikt is voor western (met name reining) maar mijn zus heeft een fries en die rijd ze ook western. Soms frustreert het haar dat hij niet zo soepel, wendbaar en snel is als mijn paard, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt met haar liefde voor haar knollie.
Plezier met en liefde voor je paard is in mijn ogen nog altijd belangrijker dan prestatie. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Eeehrm....natuurlijk kunnen plezier en prestatie ook samengaan Knipoog

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 23:15

Ik rijd met mijn WWK-ers ook gewoon western, en dat bevalt mij prima. Lachen
Je moet inderdaad wel naar de bouw van het paardje kijken, en naar zijn mogelijkheden.
Karakter vind ik ook heel belangrijk, en natuurlijk je eigen doorzettingsvermogen en liefde voor je paard. Lovers

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 07:43

Ok, laat ik dan ook maar weer even een reactie neerzetten *LOL*
Ik moet met de "real cowboys" mee. Mijn voordeel gaat dan toch echt uit naar een klein en compact paardje. Wij hebben een weiland (wat je kan vergelijken met 225 voetbalvelden aan elkaar vast) dat flink bebost is met bomen en bosjes. En die bosjes hebben flinke doorns eraan vast zitten (+/- 10 cm). Ik zie mezelf daar toch echt niet met een KWPN-er of een Fries doorheen scheuren! En soms moet het best snel gaan, to keep up with the cows!! Mijn man heeft een paard door datzelfde weiland gereden die dik in de 1.60 was. Hij kwam letterlijk gehavend uit de strijd vandaan. Normaal als ie op zijn eigen paard rijdt dan heeft ie daar geen problemen mee (die zo'n 10 cm kleiner is).
Ik wil niet zeggen dat geen enkel ras voor western geschikt is, maar kijk even wat je gaat doen. Ik heb al eerder in dit forum gezegd dat je niet op een shetlander kan gaan Teamropen. De kalfjes zijn groter dan de pony zelf. Ik wil totaal niemand afkraken!!! Er zijn nou eenmaal grenzen. This is from my point off view!! En het maakt mij ook totaal niet uit als een persoon cutting wilt gaan doen met een Belgisch trekpaard. Het ligt er helemaal aan wat jouw streven is! Mij zal je nooit iemand neer zien halen Cool Als jij (wie dan ook) gelukkig bent en er plezier in hebt, dan mag je van mij.
groetjes...

Henderike_1
Berichten: 92
Geregistreerd: 15-05-12
Woonplaats: kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:04

Hallo, Het maakt helemaal niks uit welk soort ras je waar voor gebruikt als ze er talent in hebben is het voldoende. zo reed ik met mijn paint horse dressuur matig. En daar word niet snel vreemd naar gekeken. Wel kreeg ik vaak te horen dat ik naar een club moest voor western rijden. Je moet doen wat jij en je paard zelf leuk vinden. !!

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: waarom aleen quarter horses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:45

Wow, dit topic is bijna 13 jaar oud :=

Anoniem

Re: waarom aleen quarter horses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:48

Hahaha waarom reageren sommige mensen in oude topics?

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: waarom aleen quarter horses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:11

We hebben een nieuwe winnaar voor 'de oudste koe' competitie :D

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Re: waarom aleen quarter horses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:17

*\o/*

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:19

DubbelDun schreef:
We hebben een nieuwe winnaar voor 'de oudste koe' competitie :D

Hoe krijgen ze zulke topics toch gevonden.....?? :o?

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: waarom aleen quarter horses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:21

Ik heb meer vraagtekens bij hoe iemand over die grote rode letters heen kan kijken bij een oud(er) topic :D

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: waarom aleen quarter horses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:21

ook dat :)

jillhorses
Berichten: 669
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:22

DubbelDun schreef:
Ik heb meer vraagtekens bij hoe iemand over die grote rode letters heen kan kijken bij een oud(er) topic :D


Precies dit! :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:23

DubbelDun schreef:
We hebben een nieuwe winnaar voor 'de oudste koe' competitie :D


Met stip!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:23

cissy schreef:
DubbelDun schreef:
We hebben een nieuwe winnaar voor 'de oudste koe' competitie :D

Hoe krijgen ze zulke topics toch gevonden.....?? :o?

Dat vraag ik me ook altijd af :')

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: waarom aleen quarter horses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:24

12 jaar oud _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:24

DubbelDun schreef:
Ik heb meer vraagtekens bij hoe iemand over die grote rode letters heen kan kijken bij een oud(er) topic :D

Welke letters?

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: waarom aleen quarter horses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:29

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: waarom aleen quarter horses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:30

Kleurenblindheid kan misschien de oorzaak zijn...:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:38

O ik wist niet eens dat die er waren haha