mijn klomp is gebroken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

mijn klomp is gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 09:29

er zijn op bokt een aantal mensen die zich inschrijven voor een clinic.
om 9.30 op de dag zelf zich afmeldden,en dan denken dat ze niet voor de clinic hoeven te betalen,daarbij de euvele moed moet hebben om voor te stellen dat als ze 10 euro p.p overmaken,de organisatie dubbele winst zou hebben,en zij dubbel verlies.
een geval van duidelijk niet weten wat hun verantwoordelijkheden zijn in deze,en geen verstand van organiseren.
maar wel even duidelijk maken,dat er geen mededelingen zijn gedaan over annulerings regelementen,daar zijn ze wel goed in.
wij dachten toch dat het genoegzaam bekend is,bij andere evenementen hoe dat werkt in het leven.

ja hoor wij maken winst bij organiseren van clinics????????????????????
wij proberen een zo laag mogelijke drempel te houden,zodat meer mensen mee kunnen doen.

en fatsoenlijk proberen we ook te zijn,als we in een mail of pb beleefd zijn en de mensen aanspreken met U,wordt ons dat als kwalijk genomen.
moet dan jij of jou roepen.

laat ik hier even heel duidelijk zijn.

de clinics moeten voortaan van te voren betaald worden.
andere voorwaarden zullen bij aanmelding schriftelijk toe gezonden worden.

en diegene die nu afzien van betaling,zullen niet meer toegelaten worden op de terreinnen waar wij een evenement organiseren,waar dan ook.

Rinus de Raad


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 09:50

Ik dacht dat het algemeen bekend was dat als je binnen 24 uur een clinic of les afzegt deze gewoon wordt doorberekend.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 09:51

idd. opgeven = betalen, groot gelijk

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 10:01

bij een van de deelneemsters is indderdaad de somma van 10 euro boven op de tribunneridder prijs genoemd als ze zouden komen.
die deelnemers zijn dus niet gekomen,ook geen telefoontje gepleegd.
daarom worden dan toezeggingen ingetrokken
heel logisch en normaal bij alle organisaties.
jammer hoor.

Rinus de Raad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:19

Is wel een heeeel goed voorbeeld als organisator zijnde om je toezeggingen in te trekken. Vooral als je weet waarom ze niet op kwamen dagen (25 paarden in een wolkbreuk en een stallencomplex onder water, evenals eigen woonomgeving Frusty ) SPORTIEF evenement, dat Leusden...
Vreemd dat je dan niet gewoon zegt 17 euro per persoon voor die deelnemer, 10 euro voor annulering en 7 euro die je anders als tribuneprijs had berekend. Maar nee, dan maak je er meteen 35 euro per persoon van..... Frusty Frusty Frusty

Nancy33
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:52

Het blijft denk ik altijd moeilijk om zoiets te organiseren, er zit heel veel tijd in van de organisator. Vaak wordt dat over het hoofd gezien. Dat er dan bij annulering iets betaald moet worden is denk ik vrij normaal. Bij de meeste clinics/wedstrijden wordt er iets doorberekend als je niet kunt komen. Mocht je niet afgebelt hebben, wordt er vaak toch nog een rekening gestuurd. Ik hoop dat iedereen er uit komt en een beetje begrip voor elkaar heeft.
Nancy

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 11:10

Meestal betaal je toch gewoon die 10 euro per persoon? Die 7 euro voor tribune toch niet, omdat je je niet hoefde op te geven om naar de clinic te komen kijken.
Ik zou dan dus 10 of evt 17 euro per persoon heel gewoon vinden, niet het dubbele

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:53

ik organiseer ook wel eens clininc
en dit is inderdaad een herkenbaar probleem

ieder voor zich heeft altijd wel een goede rede om af te zeggen.
maar het is moeilijk om binnen een paar dagen een ander op die vrijgekomen plaats te krijgen

de totale clininc prijs wordt berekend over het aantal deelnemers
en dan iets extra
dat extra gaat niet in mijn eigen zak
gaat wel in de keel van de instructeur Vork

en als er dan nog wat over blijft gebruik ik dat voor nieuw materiaal
o. a. voor de trail, geluidsinstalatie, wie weet ooit een headset

verder ben je als organisator gewoon de hele dag in touw
alles netjes maken. als iedereen weer weg is weer opruimen enz.
en dat vaak op je vrije zondag. Schijnheilig
als je die uren door zou berekenen over de deelnemers wordt een clinic onbetaalbaar.

gelukkig vind ik het zelf ook leuk Haha! ,
er is bij mij altijd een gratis plekje om je paard neer te zetten en ook toeschouwers mogen gratis kijken.

ik heb geleerd om de deelnemers vantevoren te laten betalen en als ze niet kunnen zoeken we samen een andere deelnemer
lukt dat niet dan heb je gewoon pech.
niet ik, maar degene die zich opgegeven heeft

dit is gelukkig tot nu toe nog niet voorgekomen
Laatst bijgewerkt door Jos op 26-08-02 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:00

Klinkt ook helemaal niet onlogisch Jos, zo zou ik het zelf ook doen en met mij waarschijnlijk vele anderen. Maar wat mij in het verkeerde keelgat schiet is dat iets het ene moment nog 10 euro kost, en het volgende 35.

Heb er nog steeds geen logische verklaring voor kunnen vinden.... Verward

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Opheldering vieze was!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:12

Heel jammer dat Rinus het nu via Bokt gaat spelen en nu iedereen hierbij betrekt (en niet netjes door blijft mailen en dit alles gewoon buiten bokt houdt zoals het zou horen). Dus zal ik even opheldering geven over het gebeurde en wat er nu aan de gang is.

Ten eerste!
Wij werden om 6 uur ('s morgens wel te verstaan) uit bed gebeld door het transportbedrijf waar mijn ventje voor werkt dat er een collega ziek was geworden en dat hij in moest valllen. Pas rond een uur of 9 (als hij op weg is) weet hij ong hoe laat hij thuis zal zijn.
Hij vertelde dat ik de clinic waarsch niet ging halen en maar af moest bellen, zo gezegd zo gedaan.
Heel netjes verteld wat er gebeurd was en dat ik waarsch!!!!!! ook niet de tribune zou redden omdat ik helemaal zonder vervoer zat (auto stond op de zaak, en op de bommer/fiets is het een beetje ver naar Leusden). Het was dus bij Rinus bekend dat ik waarsch 's avonds ook niet zou komen, omdat ik niet wist hoe laat Andy terug zou zijn.
Daarbij hoorden we vrijdagavond dat onze paarden in aanraking waren geweest met paarden met schimmelinfectie, dus ik moest van Rinus vooral geen risico nemen. Ook netjes vantevoren gemeld, maar dat was niet de reden van afzegging.
Rinus stelde zelf voor om 17 euro (7+ 10) te betalen voor het afzeggen, in eerste instantie had ik zoiets van oke 10 voor het afzeggen is genoeg want ik ben niet geweest.

Na het U-mailtje, want als Rinus boos wordt ben je ineens U terwijl je daarvoor nog jij en je was, stelde ik voor om dan toch die 17 euro te betalen, idd voor hem dubbele winst (heel simpathiek Rinus, priveteksten openlijk op internet zetten), want ik was immers niet geweest, ook niet als tribune ridder (wat dus vantevoren bekend was). Voor mij dubbel verlies, geen oefening met paardje en zelfs geen theorie van Sil. Schappelijke schikking lijkt me zo.

Wat is het probleem???? Geen idee, ik mag blijkbaar wel 17 euro betalen als ik toch kom maar zonder paard, maar niet als ik helemaal niet kom???? terwijl ik toch netjes heb afgemailt (ik weet het korte termijn, maarja daar kan IK helaas ook niks aan doen).

Het is dus NIET zo dat ik helemaal niet wil betalen zoals Rinus doet voorkomen! Wat een ander doet moet hij weten, ik spreek hier voor mezelf, maar Rinus denkt geloof ik dat ik ook voor iemand anders spreek in mijn mail (pp?????? ik ben maar 1 persoontje Rinus).
Helaas voor Rinus zijn er ook "evenementen" waar men wel met zulke dingen rekening houdt en dan tot een NORMALE schiking komt op een NORMALE manier.

Daarbij is het bij dergelijke NORMALE organisaties (Rinus denkt groot) ook niet gebruikelijk dat men liegt over gestuurde mailtjes en PB-tjes, of deelnemers die toevallig bij elkaar op stal staan tegen elkaar opzet. Jaja Rinus ik weet alles! Ik heb namelijk jou vandeweek helemaal geen mailtje gestuurd over het feit of ik bij mijn stalgenootje in de groep reed, want die zou helemaal niet komen met paard (ivm geen vervoer). Jeweet wel wat ik bedoel. Sterker nog ik wist op zaterdagochtend nog niet eens in welke groep ik zat.

En wat de boycot betreft, zoals eerder gemeld in de mail van vanochtend doe ik niet moeilijk over die 17 euro, maar let wel: voor een organisatie zoals die van jou WIL ik al niet eens meer rijden.

Nee Rinus, je stelt me zeer teleur . Sugarmiss mag hier een slotje op? Persoonlijke vetes horen niet op een dergelijk forum, die had ik graag verder via de mail gevoerd!

Maar een rechtzetting van de gebeurtenissen leek me wel op zijn plaats. Aangezien ik hier via het forum wordt aangevallen (niet bij naam, wel met teksten uit persoonlijke mail) om dergelijke vete uit te lokken.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:24

als rinus verkeerd zit,wat betreft deze zaak openlijk op bokt.nl te zetten,waarom moet er dan ook op bokt.nl gereageert worden???GEEF DAN EEN GOED VOORBEELD,DOOR TERUG TE MAILEN,EN NIET HIER AL JE FRUSTRATIE'S NEER TE ZETTEN!!!IRRITATIE'S KWEKEN,HOE KOM JE ERBIJ???

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 18:31

het is geheel niet mijn bedoeling om iemand in het kwaad daglicht te stellen en daarom ook geen namen genoemd.alleen de feiten zoals ze hier liggen,aan vippie heb ik helemaal geen voorstel gedaan maar alleen aan sonja,dat die het onderling menen zo te spelen is hun zaak.het wordt inderdaad nog gekker maar dat vermeld ik niet,anders heb ik het gedaan.
maar de mededeling van ik kan niet komen op de dag zelf van de clinic,en dan de volgende keer beter ontslaat je niet van het voldoen van de clinickosten. bij sonja is het zo dat er opmerkingen werden gemaakt die volgens mij niet door de beugel kunnen,en daarom heb ik de coulance laten varen.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 18:32

en verder heb ik hier niets meer aan toe te voegen en kan er volgens mij ook maar een slot op.sugermiss je bent welkom om dat te doen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:47

westernworld schreef:
het is geheel niet mijn bedoeling om iemand in het kwaad daglicht te stellen en daarom ook geen namen genoemd.alleen de feiten zoals ze hier liggen,aan vippie heb ik helemaal geen voorstel gedaan maar alleen aan sonja,dat die het onderling menen zo te spelen is hun zaak.het wordt inderdaad nog gekker maar dat vermeld ik niet,anders heb ik het gedaan.
maar de mededeling van ik kan niet komen op de dag zelf van de clinic,en dan de volgende keer beter ontslaat je niet van het voldoen van de clinickosten. bij sonja is het zo dat er opmerkingen werden gemaakt die volgens mij niet door de beugel kunnen,en daarom heb ik de coulance laten varen.


Sorry Rinus maar ik ben geen Sonja! Was de mail waarsch. verkeerd verstuurd met dat voorstel! En geen namen noemen maar wel teksten neerzetten en op een dusdanige manier dat alleen het slechte naar voren komt, niet erg netjes, die had je me ook kunnen mailen maar het is jouw keus om het hier te zetten, en ja pebbelientje, tuurlijk reageer ik hierop, mijn vuile was wordt hier buiten gehangen, niet erg netjes en dat verdient wel even opheldering vindt ik zo.
Maar nogmaals, verder berichtgeving graag via de mail (juiste adres svp).
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

welles-nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:57

hoi,

ja... en zo wordt het uiteindelijk een 'welles-nietes' spelletje... met alle gevolgen vandien... Verdrietig

Rinus; misschien begrijp ik in zekere zin wat je bedoelt.... maar wat heeft het voor zin dit op bokt neer te zetten, als je weet dat 'bepaalde deelnemers' ook op bokt zitten en dit lezen..
Je kunt dan niet anders verwachten dan een reaktie...

Leek mij toch ook beter dit via pb/e-mail of per telefoon af te handelen...

Nja... in ieder geval lijkt het mij verder logisch dat als mensen niet op tijd afzeggen, een gedeelte doorberekend wordt... dat is overal bekend, bij de tandarts, dansles, bij de kapper ... noem maar op...
Reden van afzegging hierbij is totaal onbelangrijk, vindt ik....
Wat een reden van afzegging is voor iedereen persoonlijk, kan voor jou 'belachelijk' zijn... voor een ander 'bloedserieus' en biedt in dit geval perspectieven voor onnodige discussies

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

clinic leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:22

Ja het is gebruikelijk om binnen 24 uur af te zeggen of het volledige - of afhankelijk van de organisator c.q. instrukteur - het volledige of een gedeelte van de kosten te laten vergoeden.
Maar ik kan mij herinneren dat ik ook wel eens voor niks naar Leusden gegereden ben en ook nog wel eens op de dag zelf afgezegd ben door de organisatie.
Een feit waar ik destijds op bokt ook over geschreven heb - in het midden latende of dat moest of niet .
Ik moet wel kwijt dat ene Vippie destijds vreemd reageerde op mijn schrijven. Nu ze zelf zonder door Rinus genoemd te zijn , lijdend voorwerp is, krijg je toch leuke reakties.

De clinic was leuk, en zo'n clinic organiseren kost geld. Het is nu eenmaal een feit dat er binnen een halve dag niet zomaar een andere deelnemer te vinden is. (andersom geldt ook Rinus)

Enne Rinus zegt U maar jij tegen mij want ik heb een hekel aan U
Ik probeerde voor alle duidelijkheid zo'n emoticon???????????

Ik vind het niet erg als die clinics en oefenavonden gewoon doorgaan,
maar een wederzijds opzegtermijn lijkt mij niet verkeerd.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:41

Horen dit soort discussies op bokt thuis?

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:51

Ik kan mijn rug niet keren of men zit elkaar weer in de haren Verdrietig Knipoog

Het organiseren van clinics etc. zal altijd een zeker risiko in zich houden, als organisator kun je dat nooit geheel uitsluiten.
Bijvoorbeeld: Wat had er gebeurd als iedereen wel was gekomen en Sil was er niet geweest Verward
Was Rinus dan aangesproken op gemaakte onkosten zoals benzine of Sil Verward Misschien iets om over na te denken voor de volgende keer Cool

Nu iedereen zijn zegje weer gezegd heeft zullen we het hier bij laten. Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 08:48

westernworld schreef:
bij sonja is het zo dat er opmerkingen werden gemaakt die volgens mij niet door de beugel kunnen,en daarom heb ik de coulance laten varen.


Nope, sorry SM heb m'n zegje nog niet gedaan. Knipoog
Ik heb Rinus gevraagd of íe misschien een klap van een trailhekje gehad heeft, omdat hij me ijskoud mailde dat ik 70 euro dien over te maken, terwijl hij een week geleden nog had gemaild dat ik 10 euro per geannuleerd paard moest betalen, en dat daar 7 euro voor het tribuneridderen bij zou komen.
Kan me zo voorstellen dat je van een klap van zo'n hekje een beetje in de war raakt Haha!
Ik vind dus dat Rinus recht heeft op 2x 10 euro, had nog best 2x7 euro erbij willen doen omdat we niet waren komen kijken (met verduveld goede reden, maar dat doet er eigenlijk niet eens toe).

Als Rinus dit reden genoeg vindt om zijn coulance te laten varen, dan gaat die van mij ook spontaan te water Lips are sealed
Een man een man, een woord een woord. Rinus zal van mij dus netjes het afgesproken bedrag ontvangen, en geen 70 euro.

Nu heb ik m'n zegje wel gedaan SM, dus zal verder weer braaf zijn Schijnheilig Onderwerp is voor mij afgehandeld. Leusden? Waar ligt dat? Lips are sealed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers