Blaze*The second time around*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:58

Nou wil ik toch ook wel ff iets zeggen hoor....
Blaze zoals ie voorheen was heb ik nooit gekend, wat ik wel heb gezien zijn vele video-opnamen op verschillende momenten tijdens zijn training gemaakt. Daar zag ik een mooi gezond paard wat echt heel leuk kon lopen.
De blaze die ik nu heb gezien is zo'n beetje een heel ander paard. Het gaat nog niet eens zo zeer om het niveau of hoe je dat ook noemt, of wie er nou wel of niet kan rijden, nee het beest heeft gewoon pijn. Daar gaat het om!
Hij wil alles best doen, maar het lukt hem gewoon ff niet meer. Alles zit vast bij hem.
Al in de box zag je dat hij bij aanraking van z'n rug zowat op de grond dook zo zakte hij er doorheen. Een van de (of misschien wel een van de belangrijkste) oorzaken daarvan is dat hij zo beroerd op z'n hoeven staat dat hij de boel gewoon helemaal verkeerd belast.
Verder stonden er zowel in z'n nek als in z'n rug wat wervels scheef en ook z'n bekken was niet recht. Er moet dus in de tussentijd iets gebeurd zijn wat dit heeft veroorzaakt, het is een combinatie van behoorlijk verreden zijn en dat wat blaze heeft veranderd in wat hij nu is.

Het rijden (maar heel even, om te laten zien hoe ie liep) was gewoon zielig. Je zag dat ie echt wel wilde doen wat er gevraagd werd maar het ging gewoon niet.

Inmiddels is de fysiotherapeut geweest en het gaat al iets beter nu. Als straks de hoefsmid is geweest komt ie nog een keer.
Gelukkig weet ik dat de mensen waarbij hij nu staat alles maar dan ook alles voor hun paarden overhebben en doen wat ze kunnen om blaze weer toppie te krijgen. Over een tijd is het gewoon weer een blij en gezond paard.

De reden waarom je een paard verkoopt maakt in wezen niet uit, als je zo'n beest later weer tegen het lijf loopt en hij is er zo aan toe dan is niemand bepaald blij denk ik. Heeft niks met loslaten of wat dan ook te maken, het is gewoon zo zonde en niet nodig.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:03

ELLENLANGEVELD !!!!!!!!!
Wat heb jij op 3 augustus uitgespookt met dat paard??????
Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:35

Nou ehhhhh, kennelijk ken ik m'n eigen krachten niet!! Knipoog

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

blaze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 00:39

Hoi,

phoe heeee ... wat een 'verbale contacten' hier op bokt Haha!

Blaze : één ding moet ik je nageven : je schrijft een verhaal, iets wat toch 'steekt' en kwijt wilt...waar je vervolgens ook een hoop Extreme duivel Boos! Koe op krijgt... je tóch nog de moeite neemt om je verhaal uit te leggen... zonder daarbij te 'proberen' in de verdediging te schieten Haha!

Dit is voor mij dat ik vaak zoiets heb van : mmm... laat maar.... geen behoefte om mijn 'verhaal' te vertellen...
Gewoonweg omdat ik er geen zin in heb...

Maar ook en misschien wel juist omdat mensen je niet kennen... je persoonlijke situatie niet weten... en uitgaan van een 'verhaal' en daarop een 'mening' geven... Slapen Frusty

Maar goed... mensen maken fouten... jij ook... en wilt dit kwijt... moet kunnen....

Vond de zin van Jos wel een goeie:
Ach , het is altijd nog beter dan dat je je paard hebt verkocht , en je er na een half jaar achter komt dat hij veeeeeeeeeeel beter is geworden.

En zo is het altijd wel wat ...toch?

Ik ben blij dat "Blaze" goed terecht is gekomen !
en wie weet... kun je die andere terugkopen... (zou ik zelf ook wel willen met een bepaald paardje Clown ) maar als de eigenaren er plezier van hebben, kun je dat wel vergeten natuurlijk... Scheve mond

En nee... 'bokkers' : ik ben het niet per definitie 'eens' met Blaze, maar volgens mij wilde hij gewoon zijn verhaal kwijt Verward

groetjes Jolanda

misty2

Berichten: 44
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 09:29

Hallo

Ik heb 5 jaar lang een mooie palomino hengst gehad in zijn topjaren 97/98 ben ik meerdere malen NK kampioen geweest met hem we waren een goed team . Nadat ik het paard verkocht heb is het een heel stuk minder goed gegaan met hem . Ik wil hier allen mee zeggen dat je samen met je paard een goede combinatie moet kunnen zijn . Dus de een zal met het ene paard goed overweg kunnen en een ander persoon met dat paard juist weer niet .

Groetjes van Elly

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:14

Ik heb liever een paard dat een half jaar na dat ik hem verkocht is veeeeel beter is dan te zien dat het paard er slecht aan toe is na eenhalf jaar.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:09

Ben ik absoluut met je eens RK!

Jos schreef:
Ach , het is altijd nog beter dan dat je je paard hebt verkocht , en je er na een half jaar achter komt dat hij veeeeeeeeeeel beter is geworden. Haha! Knipoog Pling *LOL*

Kan je zelf met goed fatsoen noooooooit meer op een paard stappen Frusty Knipoog

Beetje rare reactie? door alle smileys neem ik maar aan dat het als grap bedoelt wordt...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 13:20

Romkabouter schreef:
Ik heb liever een paard dat een half jaar na dat ik hem verkocht is veeeeel beter is dan te zien dat het paard er slecht aan toe is na eenhalf jaar.


Heel goed Pling
ook ik had graag gezien dat Blaze veel beter was geworden A omdat hij het kan en verdient B omdat als hij echt beter was geworden ik daar toch mijn bijdrage in heb gehad.
De suggestie dat iemand die een paard verkoopt en later ziet dat dit paard veel beter presteerd dat die maar niet meer op een paard moet gaat zitten zie ik als grappige opmerking.helaas zijn op bokt teveel mensen die dit serieus nemen.Denk dat het voor elke ruiter die paarden rijd voor anderen of les geeft een voldoening moet zijn om te zien dat wat hij/zij het paard of de ruiter heeft meegegeven er voor zorgt dat ze beter worden.
Als dat niet zo is vraag ik me af of je wel oprecht bezig bent,en of je wel alles doet om bv dat paard goed te rijden,of is het zo dat je er bij moet stilstaan dat dat paard je ooit gaat verslaan in de ring????
Dacht het niet.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:24

Ik zou het niet kunnen hebben dat mijn paard beter zou presteren bij een ander Lachen Daarom heb ik destijds mijn paard niet verkocht maar ben heel hard wezen zoeken naar een oplossing voor ons. Gelukkig is die er wel gekomen, en anders was het gewoon een leuk bosrittenpaardje geworden Lachen

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:25

Blaze schreef:
Denk dat het voor elke ruiter die paarden rijd voor anderen of les geeft een voldoening moet zijn om te zien dat wat hij/zij het paard of de ruiter heeft meegegeven er voor zorgt dat ze beter worden.
Als dat niet zo is vraag ik me af of je wel oprecht bezig bent,en of je wel alles doet om bv dat paard goed te rijden,of is het zo dat je er bij moet stilstaan dat dat paard je ooit gaat verslaan in de ring????
Dacht het niet.

Helemaal mee eens!
Jammer genoeg komt dat laatste nog wel eens voor Frusty . . .

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:31

Je kunt wel goed rijden en alles goed doen, maar als je nou gewoon niet klikt met een paard.....dan heb je ook een groot probleem! Ik heb ook hulp nodig gehad om erachter te komen hoe ik moest omgaan met een van mijn paarden om zo samen een team te worden wat bestaat uit wederzijds respect en veel liefde en soms een duidelijke dominantie tonend tov het paard. Helaas willen of kunnen heel veel mensen dat niet inzien en zie je dat dat betreffende paard heeeeeeel hard qua prestaties achteruit gaat. Moet je je schamen dat je hulp nodig hebt wanneer je qua team het nog niet goed samen kunt vinden???? Ik schaam me niet, ben juist heel trots dat ik nu een handleiding heb voor dit paard......

Nancy33
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Blaze*The second time around*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:37

Blaze schreef:
Gelukkig weet ik dat hij er nu weer boven op komt en dat het beste weer uit hem wordt gehaald door Susan en Nando Cool Pling Pling
SUCCES MET HEM Haha!
Haha die Blaze en jij gelooft dat die 2 prutsers hem er weer boven op helpen, keep on dreaming!! Eerder verder naar de afgrond helpen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Blaze*The second time around*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:48

Nancy33"]
[quote="Blaze schreef:
Gelukkig weet ik dat hij er nu weer boven op komt en dat het beste weer uit hem wordt gehaald door Susan en Nando Cool Pling Pling
SUCCES MET HEM Haha!
Haha die Blaze en jij gelooft dat die 2 prutsers hem er weer boven op helpen, keep on dreaming!! Eerder verder naar de afgrond helpen.
[/quote]

Is dit soms een shadowaccount? In ieder geval geen goede binnenkomer Frusty

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:00

Inderdaad, wij stellen ons altijd even netjes voor of geven een reden aan waarom je deze mening hebt! Dan kan de discussie verder op een normale manier.

Nancy33
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Hardinxveld

Voorstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:13

Ojee nou bij deze dus voorgesteld, hoi ik ben Nancy.

Nancy33
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:18

Jac schreef:
of geven een reden aan waarom je deze mening hebt! Dan kan de discussie verder op een normale manier.


Hier dan mijn mening, het zijn een stelletje pruters met een enorme grote mond, die met heel veel mensen ruzie hebben. Geen paard van hun kan normaal lopen, door al dat gestress van ze. Altijd maar zanikken dit is niet goed en dat klopt niet, maar er wat aan doen nee hoor. Zelf les geven en dan bij de beginners willen starten, zielig hoor.
Nancy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:21

Nancy33 schreef:
Hier dan mijn mening, het zijn een stelletje pruters met een enorme grote mond, die met heel veel mensen ruzie hebben.


Ga me nou niet vertellen dat jij op deze manier veel vrienden maakt.... Extreme duivel

Welkom op Bokt trouwens. Ik zou het leuk vinden om je profiel te lezen, gun je ons een klein kijkje in de keuken? Ik ben dol op directe uitspraken (hoewel er van mij geen namen bij hoeven) maar dan weet ik graag wie ze plaatst....

Nancy33
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:57

Heb net mijn profiel aangepast. Toch maar een beetje info geplaatst. Zag op jou profiel (sonja), dat je een zeer interessant persoon bent. Die tenminste niet op z'n mondje gevallen is...., te zien aan je oude berichtjes.
nancy

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:28

was inderdaad als grapje bedoeld
de "oude bokjes" hier kennen mij en hebben dat ook vast wel begrepen.
maar ik denk dat ik maar geen grapjes meer moet maken Huilen

ik zal mijn best doen om serieus te worden Haha!

ik heb er totaal geen moeite mee als een ander op mijn paardjes goed rijdt , ik ben er zelfs trots op.
het is juist een teken dat je je paardje goed hebt ingereden Schijnheilig

nou wil het toeval dat er bij mij wel vaker mensen op mijn paardjes rijden omdat ik ook les met ze geef
en dan hoop ik natuurlijk dat ze hun beste beentje voorzetten , want anders houdt je geen lesser meer over Knipoog

en als ik er een verkoop hoop ik natuurlijk ook dat die het goed gaat doen.

serieus genoeg?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:39

en nu nog even terug komen op het topic.

niks is zo vervelend om je verkochte paard terug te zien onder slechte omstandigheden.

is mij ook overkomen met een lespony.
ik heb haar terug kunnen kopen en weer opgeknapt en later toch weer verkocht , omdat ze niet geschikt was voor lespony. ze heeft het nu goed.

Rob geeft duidelijk aan dat hij Blaze door prive omstandigheden heeft verkocht.
natuurlijk hoopte hij ook dat het Blaze goed zou vergaan
maar ja verkocht is verkocht en je kan er niks meer aan veranderen.

totdat je het paard weer terug ziet zoals nu.

ik begrijp dat je dat kwijt wilt, maar doe dat maar niet meer op internet. Lips are sealed
vroeger hadden ze daar schriftjes voor waar je dat in op kon schrijven . "dagboek".
of vertel het aan een goede vriend, maar helaas zijn er daarvan maar weinig.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:46

Ik ben bang dat ik me toch wel enigzins kan vinden in het commentaar van Nancy . Laat ik zeggen dat ik mijn ernstige , op ervaring gebaseerde , twijfels heb over de kunde van Susan en Nando ,
Zowel in hun omgangsvormen met mens als paard . Mijn paard mogen ze in ieder geval , in geen geval , aankomen.

Het is nl. een trieste ontwikkeling dat een groot aantal mensen zichelf trainer noemt en lesgeeft maar niet of nooit op wedstrijden verschijnt , en dan alleen in de beginnersklas . De ervaring van deze mensen is vaak ( te ) kort en te beperkt , maar schijnbaar denken ze daar zelf anders over.
Overigens doel ik met de laatste alinea niet alleen op bovengenoemd duo maar op nog een , hele grote , hand vol anderen die zichzelf erg fantastisch vinden. Omdat ze , bijvoorbeeld, een vriendje hebben die trainer is ( lees : zichzelf trainer noemt ) denken ze dat zij dat ook zijn , na een , rijke ervaring , opgedaan in ca. 3 jaar.
Wonderbaarlijk , nietwaar.
Het is toch een beetje schering en inslag dat sinds de westernsport populair is geworden , de " trainers " als paddestoelen uit de grond schieten . Het is alleen zo jammer dat hun kennis niet mee schiet , maar op een zeer beperkt vlak blijft. Huilen Extreme duivel

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 19:46

Jos schreef:
ik begrijp dat je dat kwijt wilt, maar doe dat maar niet meer op internet. Lips are sealed
vroeger hadden ze daar schriftjes voor waar je dat in op kon schrijven . "dagboek".
of vertel het aan een goede vriend, maar helaas zijn er daarvan maar weinig.



Tja jij moet toch weten dat ik mijn mijn grote mond geen vrienden heb en nooit zal krijgen Haha!
Vind je dit niet een beetje rare gedachte van je Frusty
Dus al die topics over hoe trots mensen zijn op hun nieuwe paardjes,of dat men hun eerste westernles wil delen met mensen op bokt.En ff laten weten dat je leuk hebt gepresteerd tijden een wedstrijd Knipoog
of dat iemand in de overgang zijn Schijnheilig
Dat mag dus eigenlijk allemaal niet???????????

of geldt dit alleen voor mij!!!!!!!

Was blij dat er weer eens meer dan een oneliner uit je toetsenbord kwam,maar ook jij kunt het niet laten om toch weer ff je bericht een negatiefe draai te geven.Jammer Cool

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 20:28

Nou, had ik gelijk of niet?! Haha!
Er wordt weer heel wat afgetypt dankzij Blaze Knipoog

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 20:46

Ja, en waar blijft de vorige eigenaresse eigenlijk, die normaal toch ook regelmatig hier te vinden is maar nu schittert door zich afzijdig te houden van dit onderwerp. Dus.... Jesdepes, wat vind je er eigenlijk allemaal van??????

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:24

het was beslist niet negatief bedoeld.
eerder een raad van een..........verre vriend.
dat van die goede vriend geldt voor iedereen. niet persoonlijk dus.
maar zoals gewoonlijk lees jij mijn berichtjes altijd net ff anders dan dat ik ze schrijf, jammer. Huilen
Laatst bijgewerkt door Jos op 22-08-02 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt