verslag wedstrijd exloo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

verslag wedstrijd exloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 19:48

ik ben vandaag in exloo geweest, hier mijn uitslagen.

was 3e in de open pleasure
5e in de ama horsemanship en 3e in de open horsemanship.
alles met mijn paintje. Haha!

ik had ook mijn 4jarige voor het eerst mee en dat was puinhoop. die had alleen de paint in gedachte en liep de hele tijd te hinneken. maar goed op zich heeft ze de ama pleasure nog niet eens zo slecht gelopen. ze had geen prijs, had ik ook niet verwacht, maar tijdens de proef kon ik redelijk rondsturen ontdanks al het gehinnek.

tijdens het inrijden had ik nog zoiets van ik ga eraf. wat een stuiterbal. mijn mederuiters waren erg blij met me. Scheve mond
ze had zich ook zo druk gemaakt dat ze na 1 proef helemaal kapot was, en ik voor de open mijn paintje maar in gezet heb. ik had zoiets van anders rijd ik haar helemaal kapot en dat was nou net niet de bedoeling.

heb nog een paar andere bokkers gezien maar weet effe niet zo hoe ze gepresteerd hebben volgens mij wel in de prijzen.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:43

Nou ik ben ook geweest met mijn paard, dat ging dus helemaal niet. Huilen
Ik heb nog wel een derde, twee vierde en twee vijfde prijzen gehaald.
Maar ik ben absoluut niet tevreden, nou ja nog maar even doortrainen dan!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 21:49

Hmm, sommige mensen zouden een moord doen voor de derde prijs...en jij bent niet tevreden? Ben je alleen gewend om eerste prijzen te halen ofzo? Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:28

Vind het toch knap dat jullie gaan. Alle begin is natuurlijk moeilijk voor zo'n paard. Het lijkt me ook moeilijk zelf rustig te blijven als je paard constant hinnikt naar zijn maatje. Schiet je dan zelf ook in de stress?

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:29

Gefeliciteerd met jullie prijzen. Rina: misschien is het een idee om je 4-jarige paard een keer alleen mee te nemen. Als ik zowel Brio (4 jaar) als Buzzs (8 jaar) mee neem, is Brio ontzettend druk en heeft ze eigenlijk alleen aandacht voor Buzzs. Maar als ik Brio alleen meeneem is ze alleen in het begin een beetje druk, maar daarna gaat het een stuk beter.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 17:31

XoNo schreef:
Hmm, sommige mensen zouden een moord doen voor de derde prijs...en jij bent niet tevreden? Ben je alleen gewend om eerste prijzen te halen ofzo? Haha!


Ik zal er even bij vertellen dat er steeds maar vijf of zes mensen meededen. En ik vond die derde prijs niet verdiend. De uitslagen klopten zo wie zo niet altijd, iemand die haar paard in de pleasure op twee handen had overgepakt werd als vierde geplaatst wat dus niet klopt.
En dat gebeurde wel vaker.
Ik ben niet tevreden omdat ik weet dat mijn paard veel beter kan, hij liet me echt in de steek, vorige week ook al. Ik ging bokkend en huppend door de bak, hij weigerde voor een zeiltje tewijl hij daar normaal nooit geen problemen mee heeft. En zo kan ik nog wel meer dingen vertellen die normaal wel goed gaan en nu dus niet.
Daar ben ik dus ontevreden over, en of ik dan als eerste of als laatste geplaats word, maakt me op dat moment echt niet uit. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik met een tevreden gevoel naar huis kan gaan, met of zonder lintjes.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 20:50

Francisca schreef:
Gefeliciteerd met jullie prijzen. Rina: misschien is het een idee om je 4-jarige paard een keer alleen mee te nemen. Als ik zowel Brio (4 jaar) als Buzzs (8 jaar) mee neem, is Brio ontzettend druk en heeft ze eigenlijk alleen aandacht voor Buzzs. Maar als ik Brio alleen meeneem is ze alleen in het begin een beetje druk, maar daarna gaat het een stuk beter.


ja dat doe ik de volgende keer ook wel. ik had het alleen niet van haar verwacht want exloo is onze thuisbasis.
we trainen daar s'winters altijd en dan heb ik ook altijd meerdere paarden bij me. en dan is het dus geen probleem.
het was denk ik gewoon dat het druk was en die luidsprekers enz. die haar een beetje onzeker maakten waardoor ze begon te hinneken naar de paint. en alleen de paint nog in haar gedachte was.
op een bepaald moment tijdens het losrijden reed ik over de hoefslag en mijn paintje, door mijn groom gereden, reed toevallig net naast me ( zij was aan het stappen en ik op de hoefslag aan het draven dus ik kwam net voorbij) met tussen ruimte van 4 meter. iemand met een paard wilde tussen ons door rijden en dream ging vol in de verdediging en zou slaan naar die ander.
ik heb dat dus nog wel kunnen voorkomen hoor, daar niet van, maar het was voor mij iets wat ik van haar met haar koele karakter niet had verwacht.
ik heb later nog met de jury staan te praten over haar en hij zei neem haar een paar keer me zonder haar in de wedstrijd zelf te starten dus alleen losrijden om ervaring op te doen. en ze was niet geplaatst omdat ze te onrustig was met haar hoofd, wat ik eigenlijk zelf nog mee vond vallen maar goed.

Citaat:
De uitslagen klopten zo wie zo niet altijd, iemand die haar paard in de pleasure op twee handen had overgepakt werd als vierde geplaatst wat dus niet klopt

en dat klopte ook inderdaad niet het was alleen erg netjes en eerlijk van die ruiter dat ze het zelf melde. er zijn erbij die dan dus niets zeggen.
ik moet trouwens wel zeggen dat ik sommige uitslagen ook niet helemaal snapte of er mee eens was. en dat de jury erg op een plek stond te kijken. als je aan de andere kant van de bak was kon je ongeveer alles uitvreten wat je maar wilde. maar ja wat wil je ook die bak is zoooooo groot }> Haha!