Tweedehandsjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 22:55

cornelie schreef:
...bijna nog wel aantrekkelijk om via ebay een tweedehands zadel te kopen dacht ik zo. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Niet alleen bijna, het IS aantrekkelijk.
Mijn 2e OF heb ik via Ebay gekocht. Kostte minder dan de helft van de Amerikaanse nieuwprijs. Dus ong. 1/3 van wat hij hier zou moeten kosten. Lachen

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 85282&rd=1
voor de snelle beslisser Lachen

Roan
Berichten: 27
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 10:42


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:08

Ja Sugarmiss, je hebt me overtuigd Lachen Ik ga het toch eens proberen via ebay. Eerst eens een hoofdstel oid proberen en dan het 'grotere' werk Knipoog

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:01

Mijn zadels die ik heb gehad waren allemaal 2e hands, en ben met alle zadels blij geweest totdat ik mijn eerste westernzadel ging kopen.
En die heb ik nog steeds niet kunnen verkopen, ik heb nu inmiddels een andere 2e hands van Sugarmiss overgekocht, en die past gelukkig wel.
Ik denk dat je sneller een 2e hands koopt omdat de nieuwe nogal hard zijn en dus (denk ik) in het begin nog wat problemen geven.

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:46

Alice schreef:
... Ik denk dat je sneller een 2e hands koopt omdat de nieuwe nogal hard zijn en dus (denk ik) in het begin nog wat problemen geven.

Ben blij dat je nog steeds plezier hebt van het zadel. *LOL*
Overigens is hard zitten een kwestie van gebruikte vulling en de langdurige stevigheid daarvan. Dit verschilt per zadel. De meeste voelen redelijk zacht aan als ze nieuw zijn, maar daar is na een jaar niks meer van te merken. Zittingen met een gelvulling schijnen het goed te doen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:29

Roan schreef:
Niet voor ons nederlanders weggelegd dus? Verward


Als je ze een mailtje stuurt (via 'ask seller a question') en vraagt of ze naar Nederland willen verschepen als je de werkelijke transportkosten betaalt, is negen van de 10 verkopers daartoe bereid. Ik heb het nog maar één of twee keer meegemaakt dat ze 't écht niet wilden (en ik heb toch al héél wat gekocht daar Knipoog ) Ik vraag dan ook altijd meteen al wat dan de kosten zullen zijn, zodat ik weet wat ik bij de prijs op moet tellen en tot hoever ik wil bieden.
En nog een tip... als je op het állerlaatse moment bied (zo'n 8 to 5 minuten voor sluiting) is het voor een ander nagenoeg onmogelijk om daar over heen te gaan (wel snel genoeg bieden zodat je er zelf nog over heen kunt in geval van een 'proxy-bid').
Veel plezier, maar pas op... HET IS VERSLAVEND!! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:33

Francis schreef:
..En nog een tip... als je op het állerlaatse moment bied (zo'n 8 to 5 minuten voor sluiting) is het voor een ander nagenoeg onmogelijk om daar over heen te gaan (wel snel genoeg bieden zodat je er zelf nog over heen kunt in geval van een 'proxy-bid').
Veel plezier, maar pas op... HET IS VERSLAVEND!! Haha!


Ik ben al verschillende keren in de laatste seconde 'verslagen' Verdrietig
Er bestaat nl een programmaatje wat voor je kan bieden op het laatste moment. Knap balen hoor. Huilen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:24

Sugarmiss schreef:
Er bestaat nl een programmaatje wat voor je kan bieden op het laatste moment. Knap balen hoor. Huilen


En dat heb jij nog steeds niet? Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:43

Nou..het probleem is dat anderen dat ook gebruiken Boos!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 22:05

Sugarmiss schreef:
Nou..het probleem is dat anderen dat ook gebruiken Boos!

Dan is het een kwestie van welk programma eerst is Lachen