Wie heeft er zin om te helpen met..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Wie heeft er zin om te helpen met..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 16:27

een soort van spelletjes dag? het klinkt een beetje raar, maar ik zit (dankzij mijn moeder) in een bestuur van een ponyclub. Nou willen we op 28 september die ruiter kennis laten maken met westernrijden, maar we hebben nog niemand die ons kan helpen (kan het zelf wel gaan doen, maar daar heb ik de ervaring niet voor). Ik had iemand maar die heeft afgezegd omdat ze een wedstrijd heeft!!
Natuurlijk is het niet voor niets, over het bedrag worden we het wel eens!!
Wie heeft er zin om dit te doen, en is bereid om z'n eigen paard ook mee te nemen voor een demonstratie (er komt niemand anders op te zitten).
Het wordt gehouden in leersum op de broekweg, langs de darthuizer boomkwekerijen. Het duurt ook niet de hele dag, hoogstens een ochtend!!
Please laat wat van je horen, dan kunnen we gaan plannen wat we precies laten zien en gaan doen met die ruiter(tjes).
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!!!
Groetjes marielle

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 17:50

Ik weet niet of je al ideeën hebt over wát je wilt doen, maar op de stal waar het vorige paard waar ik op reed stond, heb ik de engelse ruiters daar eens kennis laten maken met trail. Ik oefende daar regelmatig wat hindernisjes, inclusief het hek, en kreeg regelmatig vragen daar over. Dus heb ik een keer voor de lol een heel (simpel) trailparcour opgezet en mensen uitgedaagd het eens te proberen met hun eigen paard. Eerst zelf een demo gegeven van wat de bedoeling was, en daarna iedereen lekker zelf laten 'modderen', met wat aanwijzingen van mij... Hilariteit alom, en een stuk meer waardering achteraf, want ze kwamen er wel achter dat het niet zo simpel is als het lijkt.
Trail is relatief makkelijk op te pakken met engels getrainde paarden, niet zozeer de hindernissen natuurlijk, maar omdat het allemaal in stap kan blijft het overzichtelijk voor paard en ruiter... We hadden een hele leuke middag daar op stal en naderhand stonden heel wat meer mensen daar open voor westernriding dan voorheen.

Ik kan je daar nu helaas niet mee helpen, want ik heb momenteel geen paard om te rijden, alleen een jaarling, maar er is (hier) vast wel iemand te vinden die een middagje tijd heeft... Hou in ieder geval de hindernissen simpel... achterwaards tussen twee balkjes (eventueel een L), pionnen voor slalom en/of slalom achterwaards, zijwaards over een balk eventueel met een bocht, een 'brug' (plank op de grond) of zeil en twee staanders met een halstertouw als hek... daar kom je al een heel eind mee.
In ieder geval succes!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 18:05

huhm waar ligt Leersum?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:35

je hebt het verkeerde weekeinde genomen, dat van jullie is precies tijdens het nk van de wran. en ik denk dat een heleboel ruiters daar zullen zitten. incl ik anders had ik best willen helpen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 09:54

o vandaar dat ze niet kon, die rijd daar dus ook mee!! Frusty
Zal eens kijken of we misschien toch kunnen verschuiven?!
O ja leersum is een klein boerendorpje in de prov utrecht. Kijk eens op de kaart en zoek amersfoort op daar ligt het vlakbij!! Het staat echt op de kaart!! Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:55

Haha okey denk als jhet nu in Noord Holland dan weet ik er een paarmaar helaas

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 15:22

Dat is zeker jammer!!
Iemand hier die toevallig niet naar het NK gaat??

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:53

Ik weet het niet maar de emeste gaan naar de NK die Demo's geven dus kan er weingig over zewggen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:24

Ik ga misschien ook wel naar het NK Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:10

Doe je dan mee?????

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 23:23

Neeeeej...ik heb geen paard om te rijden en ik kan niet zeggen dat ik mezelf al goed genoeg vind om mezelf op het NK te tonen Lachen

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 23:55

zwak xono, je kunt toch meedoen aan de halterklasse. }> Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:05

rina schreef:
zwak xono, je kunt toch meedoen aan de halterklasse. }> Haha!


Halter is niets voor mij...echt niet! En bovendien dacht ik dat je eerst 3 wedstrijden moest doen voor je op de NK mocht komen?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:27

zelfs 4 en bij de amateurs. he weer niet gelukt. Frusty maar ik zie je daar wel.
ik weet alleen niet of dit ook geld voor de paint klasses, weet iemand dat Verward

is trouwens misschien ook de gelegenheid voor een meeting van bokkers??????????

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:39

XoNo schreef:
Halter is niets voor mij...echt niet! En bovendien dacht ik dat je eerst 3 wedstrijden moest doen voor je op de NK mocht komen?


Nu kan het bij de Paints anders zijn als bij de Quarters, maar volgens mij mag iedereen met een officieel raspapier starten in de halter-open, voor de halter-amateur moet je wel amateurlid zijn*.
*Let wel dit zijn Quarterregels

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:23

ha, hier wou ik toevallig net een nieuw topic over starten.

Want wat ik mij afvraag:
Als je op de NK wilt halteren met een veulentje. DAn kan je nog geen 4 wedstrijden gestart zijn. Hoe werkt het dan?

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:33

Citaat:
is trouwens misschien ook de gelegenheid voor een meeting van bokkers??????????


We kunne dit ook wel maken natuurlijk

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 11:53

Ik heb je al gePBt, wij kunnen wel een dagje NK missen. Wij (Pojack en Vippie) zitten in een fjordenshowteam afdeling western van Midden NL (Wijk b duurstede) en willen heel graag helpen en demo's geven. Leuk om meer mensen enthouiast te krijgen voor western en zeker meer begrip.
Ik hoor nog wel van je.
Viv

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:05

Marianne schreef:
ha, hier wou ik toevallig net een nieuw topic over starten.

Want wat ik mij afvraag:
Als je op de NK wilt halteren met een veulentje. DAn kan je nog geen 4 wedstrijden gestart zijn. Hoe werkt het dan?


Hoi,

Ik heb een aantal jaren terug voor het eerst gestart met een veulen van 5 maanden oud.
Je kunt gewoon starten hoor Knipoog
Je moet alleen even kijken welke klasse je wilt starten... als je bijv. 'onderaan' wilt beginnen, moet je (dacht ik) eerst een 'amateurkaart' aanschaffen... als je die hebt, kun je ook 'amateur' starten (rijden of halter).
Als je 'open' klasses start, ben je dus prof. en geen amateur meer... dus kun je niet meer terug...

dit is wat ik ervan begrepen heb... heb nooit te horen gehad dat het anders zou zijn.... vorig jaar ook nog gestart in de pleasure en halter.

groetjes Jolanda

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:25

Colinda schreef:
[Als je 'open' klasses start, ben je dus prof. en geen amateur meer... dus kun je niet meer terug...

dit is wat ik ervan begrepen heb... heb nooit te horen gehad dat het anders zou zijn.... vorig jaar ook nog gestart in de pleasure en halter.

groetjes Jolanda
[/quote]


Met een (novice)Amateurkaart kun je ook open starten, behaalde punten tellen alleen niet mee als amateurpunten. Pas bij een bepaald aantal amateur punten (40 dacht ik) ben je amateur-af (verplicht). Bij 40 punten ben je geen novice meer of 10 punten in amateur/open shows.

Om (novice)Amateur te worden moet je een verklaring ondertekenen dat je geen partner hebt die prof is (was vroeger tenminste zo Verward ), geen lesgeven of anderzins geldelijk je brood verdiend aan paarden.

PS: Veulens krijgen zowiezo geen halterpunten

Am I eligible to be an amateur?

You can become an amateur card holder in AQHA competition if you have not shown, judged, trained or assisted in training a horse (whether or not a registered American Quarter Horse) for compensation, or remuneration for instructing another person in those activities for five calendar years previous to application for Amateur membership (see rule 403 in the 2001 Handbook).

My friend and I are both amateurs. Can we buy a horse together and both show it?

No. Any horse exhibited must be solely owned by the contestant or by someone in the immediate family, which is the contestant's spouse, child, stepchild, legal ward, father, mother, stepparent, sister, brother, grandparent, grandchild or legal guardian. Separate legal entities, such as family corporations, trusts, or partnerships, are also authorized owners of the amateur exhibitor's horse so long as all legal and equitable owners and beneficiaries of the legal entity are individuals specifically authorized by this rule.

Am I eligible for novice?

The exhibitor can remain a novice until he or she earns 40 novice youth or novice amateur points or 10 combined points in open, youth, or amateur performance. These exhibitors also are eligible to show novice through the end of the year they earned their 40th novice point or their 10th performance point.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:31

Hmm...ik vind het steeds ingewikkelder worden Lips are sealed Knipoog

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

ingewikkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 22:12

Hoi,

Ja... vindt ik ook !
En mijn engels is ook niet meer wat het geweest is Haha!

Maar goed... ik heb dus een 'novice'amateur kaart en ik mag 'open' starten?
goh... Verward

Nou ja.... meestal als ik ga inschrijven, bel ik eerst nog even de NQHA, om te checken of ik alles goed ingevuld heb... Bloos

groetjes Jolanda