Stelling: Bokt is te politiek correct

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:26

Cowgirl schreef:
Citaat:
En verder wat dat lange verhaal van jou betreft over bokkers die niet willen luisteren. Ja daar heb je gelijk in. Maar je aangevallen voelen is een behoorlijk natuurlijke reactie



Is het ook niet zo dat we nogal eens heftige discussies hebben gehad over het western rijden met bepaalde rassen.
Over mensen die met dat bepaalde ras wel serieues bezig waren maar door andere finaal werden afgekraakt omdat je met zo'n beest absoluut niet aan western moet beginnen.
Geen wonder dat Bokkers weinig zin meer hebben om iets aantenemen van mensen die daar zo over denken.
Misschien volgende keer iets neutraler opstellen en ook deze mensen een een steuntje onder de riem geven.

Ik wet ook nog wel dat beginnende bokkers een vraag hadden die voor sommige stom over kwam en deze compleet uitgescholden werd.
Ja zo breng je de liefde voor de western sport wel bij Verward



Iets duidelijker graag }> dat is wat ze willen Knipoog
je bedoelt mijn aanval op de alpen quarters en andere rassen die eigenlijk voor de arreslee horen }>
sta nog steeds achter mijn mening ,zij het dat ik (en dat heb ik altijd gezegd)zeker weet dat er uitzonderingen zijn en dat ik nu wel beter begrijp wat bepaalde mensen willen met hun (dat is mijn mening) niet western gefokte paarden,en dat ook ondersteun.Maar zie dan ook je beperkingen en ga je niet spiegelen aan een haflinger die ooit kampioen is geweest in de reining want dat zijn uitzonderingen die ten eerste een super paard vereist en ten tweede een hele goeie ruiter Cool . en dat is wat ik vaak zie op bokt ZELF OVERSCHATTING. }>

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:37

Maar toch kwam een mening van jou bij sommige wel erg hard over en ja zo ook bij mij wel eens. \Terwijl jij van ons niet eens wist wat wij met onze paarden wouden doen. En dat is dan uitte dan wel eens in een felle reactie .
In iedergeval zul je mij nooit horen zeggen en ik denk wel meerdere dat we de top WILLEN en MOETEN bereiken met zo'n paard.
Ik zie mijn beperkingen en dat vind ik niet erg omdat ik vanmezelf weeet dat ik de top nooit zal halen en ten tweede heb ik dar de ambities ook niet voor, zoals meerdere mensen hier.Ik ben het verder met je eens dat mensen zichzelf te vaak overschatten. Dat maak ik niet alleen mee op Bokt maar ook bij mij op stal en verder omgeving.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 07:50

Sugarmiss schreef:
Paintje: ik heb bij Moderaterforum gekeken en niemand van daar heeft van Western een bericht verwijderd. Dus ik denkt dat de auteur zelf zich bedacht heeft en zijn bericht heeft verwijderd. Iemand zijn goed recht.

SM, dat snap ik. Ik vermoede al dat de schrijver het zelf verwijderd had. Maar het is toch zonde als je geen berichten meer durft te plaatsen vanwege het commentaar van anderen?

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 09:46

Ik moet zeggen dat ik het best aardig vind de wat ongenuanceerde en recht voor zijn raap antwoorden van Blaze te lezen. Soms kei hard maar vaak met een kern van waarheid.

En dat laatste is belangrijker denk ik dan al die roddel en achterklap op horses. Je kunt je er niet tegen verdedigen want dan kom je in een welles niets verhaal of scheldpartij. Ik vind het maar al te fijn dat we hier gewoon tegen elkaar doen en kunnen schrijven dat we het niet met elkaar eens zijn zonder al die ellende.

Dus geef mij maar het politiek correcte Bokt , compleet met Blaze en anderen die het vuurtje soms ook hier aardig op weten te stoken.

Adrienne

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:40

wat is politiek correct eigenlijk op de eerste plaats? Soms vind ik het correcte wel een beetje naar censuur neigen indien discussies afgekapt worden (slotje) als het wat heftiger wordt maar nog altijd onderbouwd is. Op rijtechnisch kom ik dat nu tegen. Daar zijn al verschillende topics onterecht op slot gedaan omdat er discussies ontstonden met wat nu wel een goede ruiter was en zo.
Overigens vind ik niet dat er namen moeten worden genoemd. Als een persoon niet rechtstreeks aangesproken kan worden, dan geen namen noemen.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:07

Desiree schreef:
Op rijtechnisch kom ik dat nu tegen. Daar zijn al verschillende topics onterecht op slot gedaan omdat er discussies ontstonden met wat nu wel een goede ruiter was en zo.


Hoi,

Tja... het blijft natuurlijk moeilijk... hoe lang mag en kan een discussie doorgaan.... en dat is aan de 'moddie' Haha!
Wat je denk ik, op een gegeven moment krijgt, is het erover blijven 'doordrammen' i.p.v. een keer te zeggen : oke... jij jouw mening, ik de mijne, laten we erover ophouden...
En op het moment dat er een aantal mensen zijn die persé hun gelijk willen halen en dus steeds maar door blijven gaan, komt er misschien een slotje op... (en terecht).

Wat mij betreft is een discussie 'oke', zolang je geen mening 'opgelegd' krijgt... uiteindelijk moet je als 'volwassen' mensen met elkaar om kunnen gaan en zeggen: oke, we weten jouw standpunt... ik de mijne... hier leren we alleen maar van... maar om nu domweg te gaan roepen : jij dit en jij dat... maar zus, maar zo... moet ook een keer ophouden... toch?

en soms heb je er 'drammers' bij hoor Haha!

lang leve de moddies, haha *LOL*

groetjes Jolanda

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:57

Hier op Western hebben we in het verleden ook de nodige discussies gehad en soms best stevige Lips are sealed . Ik heb niet de gewoonte ergens snel een slotje op te gooien. Iedereen mag zijn zegje doen zolang het maar in beschaafd nederlands is en niet uitloopt op persoonlijke beledigingen of scheldwoorden.
Ik waarschuw wanneer ik ergens problemen mee heb en/of de aanstichter krijgt een PB. Als er geen verbetering optreedt of het gaat een welles/nietes situatie worden dan rest er jammer genoeg vaak één mogelijkheid en dat is een slotje. Verdrietig

Desiree: In principe gelden voor alle fora op Bokt dezelfde regels, maar het blijft aan de bewuste moddie om in te grijpen. Het waarom zou je eventueel in een PB verduidelijkt kunnen krijgen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 17:31

Er valt vaak de uitspraak dat het *een mening* is van iemand en dat die kan verschillen,ok dat klopt in zoverre dat er mensen zijn die niet een mening hebben over iets maar uit ervaring spreken en dan is het geen mening maar een feit }>
Als (meestal onervaren ruiters) een andere mening hebben dan heb ik door weinig boodschap aan aangezien het vaak niet over dingen gaat waar een andere mening er niet toe doet Knipoog (hmm moeilijk Cool )
nouja een voorbeeld dan maar }>
als iemand mij gaat vertellen dat zijn paard net 3 maanden western wordt gereden en dat de stops spins en rollbacks al lekker gaan dan spoort de trainer en ruiter niet helemaal goed.(let wel,we hebben het hier over een recreatie ruiter zonder reining paard en geen ambities).
En dat is niet iets waar je over van mening kunt verschillen(nouja hier op bokt natuurlijk wel }> Cool )
Maar ok ik ben weer bereid om bokt een beetje leven in te blazen }>
en reken me dan af op mijn *meningen* over paarden rijden en alleen daar op Cool .

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 17:42

Colinda schreef:
Wat je denk ik, op een gegeven moment krijgt, is het erover blijven 'doordrammen' i.p.v. een keer te zeggen : oke... jij jouw mening, ik de mijne, laten we erover ophouden...


In Amerika noemen ze dat "agree to disagree"... Iets wat veel mensen hier blijkbaar (nog) niet kunnen... Je moét het niet altijd eens zijn!! Zolang je maar 'beschaafd' blijft...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 21:53

Citaat:
dat de stops spins en rollbacks al lekker gaan dan spoort de trainer en ruiter niet helemaal goed.(let wel,we hebben het hier over een recreatie ruiter zonder reining paard en geen ambities).


mag ik even zeggen dat de ruiter vaak de ballen verstand ervan heeft en daarom dus bij een trainer terecht komt die dat die ruiter gaat aanleren.
Bij mij was dat hetzelfde geval, en als ik daar nu op terug kijk vind ik dat een groffe fout maar ja ik wist niet beter, nu gelukkig wel Party!!

Dus om nou de schuld bij de ruiter te gaan leggen?

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:22

Blaze schreef:
Er valt vaak de uitspraak dat het *een mening* is van iemand en dat die kan verschillen,ok dat klopt in zoverre dat er mensen zijn die niet een mening hebben over iets maar uit ervaring spreken en dan is het geen mening maar een feit }>


sluit me in zoverre bij je aan Knipoog
Maar een feit is wat mij betreft ook 'maar' een mening of danwel een 'methode' ... en heb je nog de keuze dit 'aan te nemen' of te 'verwerpen'.. toch?

Een 'feit' gebaseerd op vele jaren ervaring, hoef je nog niet onomstotelijk aan te nemen... tenminste... doe ik niet hoor... als het niet 'goed' voelt, of ik bijvoorbeeld het idee heb dat 'dit of dat' niet bij bij mij past, houdt het op.
Wel moet je dan kunnen zeggen : goh, wat knap dat je dat zo kan... Knipoog maar wil nog niet zeggen omdat het 'feit' is ...inderdaad zo is...

groetjes Jolanda

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:34

Citaat:
mag ik even zeggen dat de ruiter vaak de ballen verstand ervan heeft en daarom dus bij een trainer terecht komt die dat die ruiter gaat aanleren.
Bij mij was dat hetzelfde geval, en als ik daar nu op terug kijk vind ik dat een groffe fout maar ja ik wist niet beter, nu gelukkig wel Party!!

Dus om nou de schuld bij de ruiter te gaan leggen?



Sorry mijn fout Cool
ohhh maar wacht eens effe }> waren het niet die zelfde ruiters die dan lekker tegen bv mij aanschopten omdat ik hen de waarheid zei en dachten dat ik er niets van af wist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
natuurlijk is het zo dat ook al weet ik waar ik over praat jullie inderdaad niet kunnen beoordelen of ik inderdaad ter goeder trouw ben.maar helaas zit in wat ik zeg niet alleen een kern van waarheid,maar meestal is het de waarheid.
een ruiter hier op bokt heeft voor de zoveelste keer een nieuwe trainer en telkens was de nieuwe aanwinst *het*.via een pb (ja want openbaar had ik geen zin meer in)heb ik diegene laten weten dat deze trainer ook niet was wat hij/zij zocht.en ook nu krijg ik weer gelijk }>
dus op een of andere manier heb ik het idee dat hoeveel trainers je ook verslijt,er te weinig lering wordt getrokken uit de voorgaande.
hmm hoor net een probleem waar ik niet echt bij heb stil gestaan,sandra.k zit naast me en verteld me dat ik makkelijk banketstaaf heb woonde in het zuiden des lands vlakbij de belgische grens en had keuze uit meerdere trainers en dat de meeste van de western mensen in het westen daar meer problemen mee hebben om iets te vinden.
maarja ben en daar niet helemaal mee eens }> want als je begint met rijden moet je gewoon weten wat de basis van het western rijden inhoud en dat je deze eerst onder de knie moet hebben voor je specifiek gaat trainen op onderdelen.
oliebol wat alweer een lang verhaal en zooooooooo saai Haha!
nouja had niks te doen dus!!!!!!
oja
PS
vanaf 2 sept.woon ik in ijmuiden en ga ik eens om me heen kijken of er niet wat mensen zijn die hulp nodig hebben Cool ben niet duur en heb een auto Sigaar .

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:38

Colinda"]
[quote="Blaze schreef:
Er valt vaak de uitspraak dat het *een mening* is van iemand en dat die kan verschillen,ok dat klopt in zoverre dat er mensen zijn die niet een mening hebben over iets maar uit ervaring spreken en dan is het geen mening maar een feit }>


sluit me in zoverre bij je aan Knipoog
Maar een feit is wat mij betreft ook 'maar' een mening of danwel een 'methode' ... en heb je nog de keuze dit 'aan te nemen' of te 'verwerpen'.. toch?

Een 'feit' gebaseerd op vele jaren ervaring, hoef je nog niet onomstotelijk aan te nemen... tenminste... doe ik niet hoor... als het niet 'goed' voelt, of ik bijvoorbeeld het idee heb dat 'dit of dat' niet bij bij mij past, houdt het op.
Wel moet je dan kunnen zeggen : goh, wat knap dat je dat zo kan... Knipoog maar wil nog niet zeggen omdat het 'feit' is ...inderdaad zo is...

groetjes Jolanda
[/quote]



het is mijn mening dat het een feit is dat stops,spins en meer van die gein niet horen bij de basis van het western rijden.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:46

Blaze schreef:
het is mijn mening dat het een feit is dat stops,spins en meer van die gein niet horen bij de basis van het western rijden.


oh aha Haha! ging het daarover !
Ja... daar sluit ik me in ieder geval bij aan ! Knipoog
Je basis is wat mij betreft je 'beste onderbouw' voor verdere training.
Ook blijft je basis 'aanwezig' en mag niet 'vergeten' worden in je training.

groetjes Jolanda

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 23:09

Citaat:
hmm hoor net een probleem waar ik niet echt bij heb stil gestaan,sandra.k zit naast me en verteld me dat ik makkelijk banketstaaf heb woonde in het zuiden des lands vlakbij de belgische grens en had keuze uit meerdere trainers en dat de meeste van de western mensen in het westen daar meer problemen mee hebben om iets te vinden.
maarja ben en daar niet helemaal mee eens }> want als je begint met rijden moet je gewoon weten wat de basis van het western rijden inhoud en dat je deze eerst onder de knie moet hebben voor je specifiek gaat trainen op onderdelen.


Haha! het is idd zo dat het een stuk lastiger wordt om iemand te vinden als je niet beschikt over eigen vervoer en er dus afhankelijk van bent of er iemand zo goed is om bij jou op stal les te komen geven en daar ook nog eens niet na een paar keer mee ophoudt. Zeker in het begin ben je dus al blij als er iemand wil komen en het is gewoon moeilijk om als je net begint, nog niets weet en nog niemand kent goed te beoordelen of je een goeie hebt getroffen. En als dat niet zo blijkt te zijn (waar je dan pas na een tijdje achter komt) moet je nog maar net weer iemand zien te vinden die het je wel op een goede manier kan leren.
Om het toch nog enigszins naar het oorspronkelijke topic terug te brengen Schijnheilig : op zich vind ook ik dat je hier geen namen moet noemen en mensen naar beneden moet halen. Wat ik me dan weer wel zou kunnen voorstellen is dat iemand in een bericht vraagt naar bijv. een goede trainer in weetikveelwaar, of naar ervaringen met een bepaalde trainer, maar dat daar dan niet in het topic zelf op gereageerd wordt maar via een pbtje ofzo. Zo krijgt zo iemand de info die hij/zij wil maar wordt er niemand openbaar zwartgemaakt of de hemel ingeprezen Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 23:27

Sandra.k schreef:
... Wat ik me dan weer wel zou kunnen voorstellen is dat iemand in een bericht vraagt naar bijv. een goede trainer in weetikveelwaar, of naar ervaringen met een bepaalde trainer, maar dat daar dan niet in het topic zelf op gereageerd wordt maar via een pbtje ofzo. Zo krijgt zo iemand de info die hij/zij wil maar wordt er niemand openbaar zwartgemaakt of de hemel ingeprezen Knipoog


Klinkt heel logisch anders kunnen er alleen maar positieve berichte 'open' geplaatst worden. Schijnheilig

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 14:51

Adrienne schreef:
Nou ik heb me laten verleiden en me in die discussie gemengt. Puur omdat er weer een een hoop onzin uit werd gekraamd. Er valt niets tegen te doen. Mensen blijven anoniem en gal spuien ook al weet je dat ze uit hun welbekende nek oliebollen.

Ik ben blij dat dit hier niet gebeurd en dat je gewoon afgerekend kunt worden op je onzin.

Het mag dan wel wat "tammer" *LOL* zijn maar in elk geval komt hier niet van dat soort onzin te staan.

Adrienne

ik heb je bericht gelezen op horses, die berichtjes die je dan terug krijgt!!!! dat slaat helemaal nergens meer op.
Ik ben ook al een aantal keren bij Brgmeijer geweest en ik ben daar altijd netjes behandeld. altijd vriendelijk en ze hebben altijd een paar minuutjes voor ja als je ergens mee zit,zelfs al hebben ze een volle agenda.
Verschrikkelijk toch dat er nog mensen bestaan met zo'n afgunst jegens anderen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:13

Op horses zitten echt pubers die gewoon echt nergens verstand van hebben.
Ze hebben alleen een grote mond en zijn een ster in iemand af te kraken.


Blaze je hebt in veel gevallen gelijk en soms moet je eerst fouten maken om ervan te leren, zul jij ook vast hebben gehad, we worden nou eenmaal niet als volleerd geboren.

Ik heb mij sporen ff aan de muur gehangen maar ik hoop dat als ik mijn paard weer goed krijg ik eens een trainer kan vinden die goed is en dat ik daar wat op kan bouwen met andere woorden dat het eens niet bij 5 lessen blijft.