Overstappen op western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Overstappen op western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-02 17:00

Al een hele tijd zit ik te denken om over te stappen op western. Ik heb altijd Engels gereden.

Zijn er meer mensen die deze overstap hebben gedaan (vast wel) en hoe is dat gegaan?
Heb je dat toen gedaan door middel van westernlessen of uit een boek of video en zelf aan de slag gegaan?


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 18:00

Ik heb het gedaan, beviel prima tot mijn eerste instructeur ermee kapte na 3/4 jaar.
Toen heb ik er nog een paar gehad die niet langer waren geweest dan 5 lessen.
Inmiddels ben ik met mijn fjord maar wer dressuur gaan rijden.
Het is leuk zolang je instructeurs je niet laten vallen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 18:19

Ik heb ergens westernlessen genomen en na een tijdje kreeg ik een paard te rijden, een paintje. Zo ben ik begonnen en ik vind t harstikke leuk!!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 18:58

Ik heb eerst 11 jaar dressuur gereden, vervolgens, na verkoop van een aantal bijrijdpaarden heb ik voor de lol in de vakantie eens een westernles genomen, gewoon om te kijken hoe het was. Het was geen gigagoede instructrice, en ook niet hele goede paarden, maar vond het toen al heel leuk. Ik ben toen in de buurt een manege gaan zoeken om te gaan lessen. Inmiddels doe ik dat al bijna een jaar, en gaat erg goed en heb er heel veel plezier in. Ik heb af en toe nog wel dressuurtrekjes, maar die verdwijnen langzaamaan. Sinds 3 maanden heb ik een Paint Horse gekocht om western mee te gaan rijden.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 07:30

ik heb nooit echt dressuur gereden maar 3 jaar "geknolhobbeld" op de manege. Toen ik 2 jaar geleden Lois kocht ben ik western gereden na enkele enthousiaste verhalen die ik erover had gehoord. Voor Lois was het nieuw en voor mij ook omdat ik nooit een eigen paard had gehad maar we pakken het samen goed op. Ik heb gelijk vanaf het begin les genomen en doe dat nog steeds.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 07:39

Ik heb 26 jaar dressuur gereden voor ik in aanraking kwam met Western. Omscholen is zeker mogelijk, maar je hebt een GOEDE instructeur nodig, en die zoek je 't best met een lantaarntje....

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:22

Even een vraagje van een leek:
Kan western met ieder paard gereden worden, ook met bijvoorbeeld een tuiger..... of is dit een hele domme vraag...?

gr. Monique

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:59

Met ieder paard kun je rijden. Western, Engels, NH, Freestyle, etc, etc.
Als jullie ergens niet goed in zijn kun je weer iets anders proberen.
Geen enkel paard is geschikt voor alles. Net als mensen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 18:26

Hoi,
Ik ben een paar maanden geleden ook over gestapt van engels naar western. Ik had inmiddels 13 jaar lang engels gereden. Ongeveer 7 jaar geleden kreeg ik mijn Haflo Arabier waar ik dus deze jaren engels mee gereden heb, vond ik het leuk om een keer iets anders te doen, aangezien ik met mijn pony ook niet meer bij de vereniging kon rijden. Vond ik het wel leuk om weer ergens weer bij te gaan rijden. En toen ben ik dus gaan westernrijden, wat mij zeer goed bevalt. Het gaat al best wel goed, we zijn allebei wel leergierig en hebben er veel plezier in. We gaan over een poosje ook wel ons eerstye wedstrijden rijden (maar eerst een westernzadel, zeer moeilijk te vinden bij mijn pony ik heb er al wel 30 op gehad). Maar het is hardstikke leuk om te doen. Dus veel succes!!!!!!

Speel niet met de uren, je bent van geen minuut zeker...........

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 20:56

mobick schreef:
Even een vraagje van een leek:
Kan western met ieder paard gereden worden, ook met bijvoorbeeld een tuiger..... of is dit een hele domme vraag...?

gr. Monique


domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. theoretisch kun je op ieder paard western rijden. ik herinner me nog aan verschillende paarden die goed presteerden zoals bijvoorbeeld legendario van frans-josef van rijssen (tegenwoordig hoefsmid). dat was volgens mij ook een tuiger.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:38

En wat te denken van Ewout...de grote Groninger.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers