Amerikaanse (western-)kledingmaten ?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Amerikaanse (western-)kledingmaten ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 13:08

Hellup, wie kan mij uit de brand helpen? Ik zie veel te veel leuke dingen te koop in de vorm van western- showkleding op o.a. Ebay. Nu heb ik erg veel interesse in een halterjasje, maar ik zou niet weten of ie ook mijn maat is. Heeft iemand hier meer ervaring mee, wie heeft een omrekentabelletje oid???

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:41

Ik heb een keer heen en weer gemailt over een maat chaps. Ik kreeg toen precies de maten opgestuurd zoals bovenbeen, beenlengte e.d. alleen dan in inches. Werd nog eenheel gepuzzel maar ze zijn meestal wel behulpzaam.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:42

Een vriendin van mij bleek maat 6 te hebben, da's S, zij heeft maat 36. Ik kocht voor mezelf een keer een maat 12, dacht dat ik daar wel in zou kunnen, maar was véél te klein Frusty . Bleek die vriendin ook aan te kunnen... Een ander maat 12 jasje (dat wat ik op Eenmaal andermaal te koop heb staan) kon ik ook niet aan, maar zij ook niet. Nu heb ik een vestje maat 16 besteld en dat kan ik wel aan.
Ongeveer is het zo dat 6 tot 8 S is, van 8 tot 12 M, van 12 tot 14 L en van 14 tot 18 XL. Maar dat is dus heel globaal en varieert ook per merk. Ik koop dus alleen de koopjes, zodat ik die nog weer kan doorverkopen als ik ze niet pas, of ik moet iets héél graag willen en zéker weten dat het groot genoeg is.

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:49

Ik heb hem al eerder hier geplaats
http://www.admiralmetals.com/metric_conv.htm
heel handig voor alle omrekingen

Is het met kleding trouwens misschien net als met de schoenen dat alle maten (jeugd, dames en heren) gewoon met dezelfde cijfers beginnen voor de kleinste maat??

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 16:19

Het is een maatje 12, zou overeen moeten komen met maat 38 Lachen ff proppen en het moet lukken.....ik ga de "Francisveilingtactiek" eens toepassen en kijken of ik dit mooie jasje kan bemachtigen. En past ie niet, dan zal ik 'm wel weer bij EA plaatsen, hahhahahaa, gaat lekker zo.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:05

Hoi flying high, als het niet past neem ik het wel over Lachen Ik heb bovenmaat 36/38.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 12:49

Hoe reken je schoenmaten dan om?
En ik kom ook hele rare jeansmaten tegen, o.a. 3/4 34 ed.
Ik ken wel de normale inch maten van spijkerbroeken maar ze doen het (soms) hier anders.

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:19

Ja schoenmaten is echt tricky. Ze kennen de Europese maten (5 = 38), maar rekenen ook met USA maten (7 = 38). Dan heb je nog bepaalde merken die erg klein vallen (o.a. Ariat's). Die moet ik dus echt in 8 hebben (met mijn 38). Ook heb je nog de breedtematen (A-D).
Al met al niet echt makkelijk Lachen

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:47

zal zo spoedig mogelijk de maten vermelden op mijn site heb scanner problemen maar die worden opgelost,meld wanneer ze er staan

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 16:56

oliebol......dit jasje, wat ik op het oog had, is aan mijn neus voorbij gegaan. IK HEB ME VERSLAAAPENNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!! Om half 8 in de ochtend liep de veiling af en door een laat feestje, ben ik spontaan door het kindergespeel, vanaf half 7 in de ochtend heengeslapen........weg jasje....Maar okee, ik kom vast snel weer wat tegen en dan probeer ik het weer een keer....

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:00

Ja waardeloos is dat hè met die amerikaanse veilingen. Ik zet gewoon in wat ik er voor kwijt wil en dan zie ik het de volgende dag wel Lachen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 09:02

Ja, maar hier werd zo heftig op geboden, dat ik toch echt op het allerlaatst wilde bieden....Ik heb wel wat anders kunnen bemachtigen, een knuffelbeertje van mijn jongste zoontje, waar ik al een jaar naar op zoek ben!!! Ikke happy!!!! Nu maar hopen dat zoonlief 'm ook accepteerd als 'nieuwe' knuffel! Maar wel verslavend, dat Ebay!!