jeeh ik krijg een paard!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:20

Ik zou het ook niet willen hoor als ik m'n paard te koop had staan.
Dat gesleep met dat beestje in een trailer , al die rompslomp ...
En dan maar afwachten of je het niet voor nop doet omdat de eventuele
kopers er toch maar vanaf zien om een hele andere reden ineens.
Zulke dingen gebeuren immers vaak zat.

Als je aangeeft dat je echt serieus interesse hebt , en de keuring en onkosten voor jouw rekening zijn , je het beestje in principe koopt als de
uitslag goed is...dan zal hij het vast wel willen.
Maar ik snap nog steeds niet waarom de paardenarts niet gewoon naar het paard toe kan , dat is toch veel makkelijker ?

Hoeft de eigenaar niet met dat paard te gaan slepen ook.
Je moet toch een geschikte auto , trailer en bestuurder hebben daarvoor ,
kost tijd en misschien stress bij het paard en het is altijd een risico natuurlijk op de weg , hoe klein ook.

Ik kan goed begrijpen dat de eigenaar daar geen zin in heeft , hoeft niks anders achter te zitten dan het ongemak.

Als je laat zien dat je echt serieus interesse hebt dan valt er vast wel wat te regelen.

Gewoon op proef nemen en thuis laten keuren vind ik het best ,
of desnoods als je erbij bent een paardenarts naar het paard op de huidige plek toe laten komen.

Moet toch te regelen zijn ?

Je zegt immers zelf dat de eignaar keuren prima vindt maar bezwaar heeft tegen het rondsjouwen met het paard.

Dat zou ik dus ook hebben.....


steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 20:15

de klinische keuring kan ook daar gebeuren, dat is geen punt. Alleen ons is geadviseerd foto's te laten maken, en dat kunnen we niet bij die man thuis doen. Mijn ouders willen dus perse dat er foto's gemaakt worden, omdat ze er geen verstand van hebben en ze zeker willen weten dat we een goed paard kopen. En die man wil het perse niet, dus dat botst nogal.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:50

Er zijn wel veeartsen met mobiele rontgenapparatuur die aan huis foto's kunnen maken. Misschien een idee? Ik pb je wel.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 21:53

ja tnx dat is wel een idee ik zal het er eens met mijn ouders over hebben.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:55

Ik weet dat 'Bas' vroeger altijd met de trailer (zeker een 3 kwartier rijden!!) naar les ging. Dat vond ie geen enkel probleem, hij was het gewend. Ik krijg altijd een beetje de kriebels van verkopers die hun verkoop-paarden niet willen laten keuren in een kliniek (dus met foto's). Ook ik zou afhaken als koper als ze zo gingen doen. Ik heb verschillende paarden gekocht en verkocht en nog nooit problemen gehad met keuringen. Als die man dat gesleep van het paard niet wil, moet ie zelf een rontgenkeuring laten uitvoeren op 'zijn' manier en 300 euro bij de prijs van het paard opdoen *LOL* Dan kan hij de kopers het keuringsrapport laten zien en heeft ie deze trammelant niet......Nu is de verkoop mislukt bij jullie, maar de kans is groot dat de volgende liefhebbers voor Bas ook deze problemen gaan krijgen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 23:58

Ik vind het altijd zo'n moeilijk verhaal met die foto's.

Aan de ene kant begrijp ik wel dat de koper graag foto's heeft. Die wil uiteraard zoveel mogelijk zekerheid.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat de verkoper denkt, "ja, wat als er wel iets te vinden is op die foto's! Dan kan ik het paard helemaal niet meer verkopen"
Dus wel een risicovoor hem.

Een ik weet uit ervaring dat er aardig wat paarden zijn die op de foto's slecht scoren, maar toch nooit wat mankeren.
Net als er veel paarden zijn die super fotos hebben en een jaar later veel problemen geven...

Persoonlijk koop ik mijn paarden zonder fotos. Een paard met de beste benen kan morgen bij wijze van spreken ook koliek krijgen en overlijden. Er kan met die dieren zoveel gebeuren....

Maar ik begrijp dat veel verzekeringen het eisen.

Blijft heel moeilijk...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 09:51

ja van mij hoeven die foto's ook niet perse, maar mijn ouders hebben met mensen gesproken die er meer verstand van hadden en die zeiden dat het wel nodig was dus nu willen ze perse dat er foto's gemaakt worden. Maar ja die man heeft (nog) niet gezegd dat we geen foto's mogen maken, alleen dat het op zijn terrein moet. Frusty
Als ik mijn ouders zo ver kan krijgen dat ik het nog een keer mag proberen met die man zal ik es vragen of hij het wel goed vind als we hem met die mobiele rontgengedoe (tnx dimmelim!!) willen keuren. En anders houd het echt op........

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 23:31

Ik heb geen idee hoeveel het paard moet kosten, maar bij hoge bedragen zou ik zowieso laten keuren en bij lagere alleen klinisch. Als het dier al een tijd in de sport mee gelopen heeft en nooit/zelden kreupel is vind ik dat belangrijker dan wat de foto's zeggen. Maar je moet natuurlijk wel zekerheid hebben over het nooit/zelden kreupel zijn.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

balen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 00:19

Hoi,

tjee... da's wel balen zeg...
En idd... voor de verzekering heb je toch foto's nodig...

Wij laten ook alleen paarden rontgenologisch keuren indien nodig voor de verzekering... anders niet... precies wat "Jeddah" ook schrijft, ze kunnen ook iets anders krijgen... en je weet het toch maar nooit...
Zo betaal je jaren geld aan de verzekering, gebeurt er (gelukkig) nooit niks... en heb je bijv. een paard met foto's bij, doe je hem niet in de verzekering (paard = goed gezond) en gebeurt er wel iets.... Huilen Slapen

Ik hoop voor je dat het toch nog goed komt !!!!

Veel succes in ieder geval.... en mocht je nog op zoek zijn, wij hebben nog een jong paardje te koop staan...(maar ik weet niet wat je precies zoekt).

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 14:54

het gaat echt niet door Huilen
mjin ouders durfen het niet meer aan met die man, omdat hij overal een probleem van maakt. Bovendien is hij ook niet te vertrouwen, want eerst had hij ons een optie op het paard gegeven en toen zei hij een keer aan de telefoon dat er iemand anders kwam kijken en als die niet zo lastig deed (we hadden het over het keuren) hij hem wel aan haar verkocht Misselijk
maar goed nu dus maar op zoek naar een ander paard; colinda: ik weet niet hoe jong jij jong vind, maar ik zoek een paard tussen de 4 en de 7 jaar oud die wel al ingereden is. Pb me anders ff. Lachen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:10

Echt heel erg jammer voor je Verdrietig, hopelijk vind je 'n leuk ander paardje Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers