aanvulling op mijn vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hanita

Berichten: 388
Geregistreerd: 01-02-02

aanvulling op mijn vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 10:53

mijn paardje is erg dominant onder het rijden. Ze gooit snel haar tong over het bit en doet onder het rijden haar mond open. Zodra ze de tong er over heeft is ze moeilijk te houden haar hoofd gaat dan de lucht in en dan geeft ze goed gas. Nu rij ik al met neusriem en het gaat al beter. Als ze rustig is kan ik haar helemaal vrij laten. Dan kom ik niet aan haar bit. Is ze wel dan moet ik haar toch af en toe opsluiten. Nu zegt de gene die mij les geeft door blijven gaan met dit bit en een andere waar ik ook ben geweest neem een corectiebit. Ik heb er 1 keer op gereden dit ging goed.
Ik weet dat er door haar vorige eigennaar altijd op zo'n bit is gereden. Haar vorige eigennaar heeft reining geprobeerd maar lukte niet die eigennaar hiervoor heeft er barrel mee gedaan wat ze ook niet aan kon. Wel heeft ze veel wedstrijd ervaring. Maar omdat ze matig presteerd moest ze weg.

Ik heb het paard nog niet laten overschrijven ik weet niet waar ik dat moet doen. Is er iets in nederland of moet ik bij de aqha zijn??
Zo een heel verhaal of niet. Ik twijfel gewoon om dat de ene dit zegt en de andere dat. Ik ben opzich te vreden hoe het gaat. Oja buitenritten rijden echt een probleem. Dan wil ze alleen hard echt heel hard. Nu rij ik buiten met een ander en dan alleen stappen. Ze vindt het echt geweldig buiten. Ze is niet gemeen en zou je er niet afgooien alleen wil ze hard. Ik heb haar nu 20 min rustig endaarna gaan we weer dribbelen. Na een klein uurtje komt ze bezweet thuis. Wel tevreden hoor en vol energie. Ze is nergens bang voor.
Bedankt voor de reackties!


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:34

Je paard vertoont puur vluchtgedrag. Dit is te wijten aan haar verleden. Het zal veel tijd en moeite kosten om dat te verbeteren. Er zijn er zat waar het nooit meer overgaat Verdrietig

Als je paard haar mond open doet is dit dus omdat je aan de teugels zit (omdat ze harder wil dan jij). Een neusriem lijkt te helpen (mond wordt dichtgesnoerd) maar een oplossing is het niet. Gezien haar 'snelle' verleden denk ik dat je erg veel geduld (lees tijd) nodig zult hebben om haar naar ontspanning te brengen. Zelf heb ik ook 'zo'n' paard en ben nu na 3 jaar zover dat ik met een lange teugel kan joggen en af en toe zelfs galopperen.

Heb je al eens geprobeerd om met een martingaal te rijden, deze werkt alleen als ze haar hoofd omhoog gooit. Hierdoor houd je wel altijd kontakt met de mond. Ik rijd mijn 'moeilijke' merrie met een flexibel happymouth bitje met oranje balletje in het midden én martingaal. Gisteren heb ik haar voor het eerst in een bosal gereden *LOL* en dat ging behoorlijk goed.

Papieren overschrijven AQHA
Samen met het originele AQHA-papier (blauwe randje) heb je bij aankoop een ingevulde 'transfer' mee moeten krijgen. Maak hiervan kopieën en stuur beide formulieren aangetekend naar de AQHA. Je krijgt dan vanzelf het origineel terug met een stickertje waarop jouw naam staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:37

Je rijdt western of niet????, tja ik weet daar niets vanaf, maar andere bitten gaan proberen heeft natuurlijk helemaal geen zin, waar de rijkunst stopt begint de ruitersportzaak.
Helemaal zo'n correctie bit is vrij scherp, en ik krijg het idee dat ie erg bang in de mond is. Andere instructeur misschien??

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Re: aanvulling op mijn vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:51

hanita schreef:
Ik twijfel gewoon om dat de ene dit zegt en de andere dat.


tja... praat met 5 mensen en/of trainers, krijg je waarschijnlijk ook 5 verschillende ervaringen/trainingsmethodes....

Probeer ze vervolgens alle 5 uit op je paard en je bereikt hier m.i. mee dat je paard hierdoor weer onzeker wordt... Scheve mond

Het lijkt mij dat je misschien het beste kunt overleggen en trainen met je trainer erbij...
Durf ook te vragen wáárom hij/zij wil dat je "zus of zo" doet... en ik denk als je hier niet zo'n vertrouwen in hebt... hij/zij misschien voor jou niet de juiste persoon is.... Verward

Ik denk dat het zeer zeker, zoals bovengenoemd... veel tijd gaat kosten...

In ieder geval veel succes !!!

"don't give up" en heb vertrouwen !!! Knipoog

vr.groet ,

Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 00:22

bij het overschrijven van je papieren kan de nederlandse quarter horse ass. je ook helpen. kijk maar eens op www.NQHA.Wildape.com of bel even naar Astrid Uitenbroek tel: 071-3415081. zei kan je vast wel verder helpen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers