Hoofdbescherming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Hoofdbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 14:48

Ik weet dat hier al eerder over is geschreven. Echter, toen ging het over een nieuw soort hoed. Heeft iemand hier al nieuws over? Misschien op Ebay SM Knipoog ?
Denk er anders toch sterk over een cap te kopen, wel een blitse natuurlijk. Mijn dochter heeft een hele leuke blauwe, dus dat zou ik misschien wel overleven.
Door de drukte hier in het Gooi en het asociale gedrag van medeweggebruikers lijkt het me bij buitenritten toch niet verkeerd. En... ik moet natuurlijk een goed voorbeeld geven.
Wie van jullie draagt ook iets?


Roan
Berichten: 27
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:11

Citaat:
maar nu de meeste verzekeringen hebben besloten om manegeeigenaren te weren,en geen uitkering te doen bij ongevallen,als er geen verplichting is ,voor het dragen van caps,en dan nog goedgekeurde,liefst tuf gekeurd.
is er een grotere markt onstaan ,en nu willen de fabrikanten wel eens kijken of er een oplossing is.



Dit schreef Westernworld half maart. Ik wacht ook al met spanning of hier vervolg op komt. Pling

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:36

ik draag een lelijke cap, maar als er een mooie veiligheidswesternhoed uitgevonden wordt komt ie zeker in de kast.

Niets zo charmant als een paard in her land.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:57

als ik op mijn jonge paardje rijd, of mijn oude buiten, ik draag altijd een veiligheids helm. een goedgekeurde, ik denk altijd ik mag dan wel western rijden maar ik heb maar 1 hoofd. en een gewone hoed geeft geen bescherming.

ik heb op ebay al het een en ander gezien aan veiligheidshelmen voor onder je gewone westernhoed (zijn wel erg lelijke dingen hoor), maar hoe het staat met een voledige westernveiligheidshoed...... sorry geen idee.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

vanderplas

Berichten: 31
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: balkbrug

Re: Hoofdbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:01

Carys schreef:
Ik weet dat hier al eerder over is geschreven. Echter, toen ging het over een nieuw soort hoed. Heeft iemand hier al nieuws over? Misschien op Ebay SM Knipoog ?
Denk er anders toch sterk over een cap te kopen, wel een blitse natuurlijk. Mijn dochter heeft een hele leuke blauwe, dus dat zou ik misschien wel overleven.
Door de drukte hier in het Gooi en het asociale gedrag van medeweggebruikers lijkt het me bij buitenritten toch niet verkeerd. En... ik moet natuurlijk een goed voorbeeld geven.
Wie van jullie draagt ook iets?

Ja ik draag ook zo iets....en ben heel blij dat ik dat altijd gedragen heb. 1 jaar gelden ben ik van mijn paardje afgevallen en ben met mijn hoofd op een kei gevallen Ik was alleen bont en blauw en had een lichte hersenschudding.Ik moest na die val een nieuwe helm kopen,maar kan nog heerlijke tochten maken te paard door de gooise bossen. Een
mooie donker blauwe helm is het geworden.Wat ben ik nog altijd blij dat ik dat ding op had. Ik raad zo'n helm dan ook echt aan. En echt veel merk je het niet als hem draagt. saskia

Dundee
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 15:53

Eigenlijk zou iedereen een cap moeten dragen want dan is het niet meer zo'n taboe over. Met jonge paarden doe ik er wel een op, een hele enge blauwe glimmende(lichtgewicht), maar met meer ervaren paarden niet, dom he! Frusty

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:12

Dundee schreef:
Eigenlijk zou iedereen een cap moeten dragen want dan is het niet meer zo'n taboe over. Met jonge paarden doe ik er wel een op, een hele enge blauwe glimmende(lichtgewicht), maar met meer ervaren paarden niet, dom he! Frusty


Vind ik niet. Ik moet nu met rijden een cap op, omdat ik anders geen recht heb op medische zorg of iets van die strekking, mocht me iets overkomen. Ik moet dan van te voren tekenen. Ik rijd nu ook met zo'n belachelijke cap, maar ik rijd ook liever zonder. Ik erger me er dood aan, en krijg er een gigantische zweetkop van.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dundee
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:44

De mijne heeft van die ventilatiegleuven en is lichtgewicht dus dat scheelt een hoop. Maar ik geef toe dat je toch een zweethoofd krijgt als je lekker bezig bent. Party!!

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:49

Ik rij ook zonder cap , vind het zelf ook zo ontzettend dom Frusty ...

En toch doe ik het niet , ik heb er een pokkehekel aan ,
zelfde redenen als Xono en bovendien heb ik dan het idee dat m'n
blikveld kleiner wordt , en ik wil graag alles goed kunnen overzien zeker met zo'n mutserig paardje als Marena , zie eventuele enge dingen graag voor dat zij ze ziet ! Knipoog

Maar het blijft ontzettend stom natuurlijk .
Als ik wat ga springen en zonder zadel enzo dan gaat 'ie wel op
(zal ook wel alleen in het begin zijn Frusty ) terwijl het eigenlijk buiten juist zo'n noodzaak is ,
daar maak je pas echt kans op een lekkere smak tegen het asvalt
of een boom ofzo....

En toch blijf ik eigenwijs , stom he ? Verward Lips are sealed

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:34

Ik loop ook voor "banketstaaf" met mijn helm, zo'n zwarte met gaten die skaters ook hebben. Op zich zit de helm prettig zweet niet, gaten om te ventileren, eigenlijk merk je helemaal niet dat je hem op hebt. Loop liever nu af en toe voor "aap" dan een extra risico om met een hersenbeschadeging in een rolstoel terecht te komen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:57

pmarena schreef:
En toch doe ik het niet , ik heb er een pokkehekel aan ,
zelfde redenen als Xono en bovendien heb ik dan het idee dat m'n
blikveld kleiner wordt , en ik wil graag alles goed kunnen overzien zeker met zo'n mutserig paardje als Marena , zie eventuele enge dingen graag voor dat zij ze ziet ! Knipoog

Dat heb ik nou ook...heb het gevoel alsof ik een stukje overzicht kwijtraak, en voel me enorm met zo'n gigantisch geval op mijn knar. Uiteraard is het natuurlijk niet zo (het gevoel dat je blikveld wordt verkleind), maar het voelt wel zo...héél irritant.

Overigens heb ik een Casco Youngster, ook met enorme sleuvel (je kunt er zo doorheen kijken), maar alsnog heb ik een zweetkop, en dat vind ik zeer irritant. Daardoor gaat het jeuken en heb je je aandacht meer bij die stomme cap, dan bij je paard. Overigens vind ik het nieuwe vastmaak-systeem ook brak. Zo langs je oren...dat ben ik helemaal niet gewend. De oude caps vond ik nog redelijk, klein, paste precies om het hoofd, en alleen een bandje onder je kin, en daar kon je het bandje ook nog boven de klep vastgooien als je er even geen zin in had. Dat gaat nu ook niet, dan heb je van die wapperende bandjes, wat je al helemaal afleidt.
Maar ja, we hebben hem nu gekocht voor 60 (!!) euro, dus nu zal ik hem moeten dragen ook van mijn mams.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:11

Hihi , dat heb ik dus ook ,
zit ik me te ergeren aan die cap en m'n zweetkop ,
en zal je zien dat ik dan net niet voorbereid ben op iets onnozels van Rena... Haha!

Ik voel me er gewoon niet lekker mee ...

Heb het nieuwe model nog nooit op gehad , moet ik eigenlijk maar eens proberen.
Zal best wel wat luchtiger zijn dan die ouderwetse doppies Knipoog

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 13:20


pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:26

Misschien een motorhelm ?

Bij de meeste motorsportzaken hebben ze van die "braincaps" ,
zo'n dopje die lijkt op een simpel cross-helmpje.

Hebben ze heel veel kleuren en prints in , maar zijn niet goedgekeurd !

Misschien dat je zoiets wel okee vindt ?

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 13:30

Vind braincaps wel een geschikte naam voor mij.
Eigenlijk vind ik niets ok, maar ik besloten rond te gaan kijken voor iets. Heb geen haast, ben niet van plan te vallen Haha!
Ik hoopte eigenlijk dat ze in de US wat verder en wat minder conservatief zouden zijn qua kleur en model, maar helaas...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:14

Ik heb op de colorfull springshow (volgens mij bij Mieke...) ook zo'n rare cap gezien, net zo'n eierdopje. Ik weet niet of zoiets verplicht wordt? Is daar al wat over bekend? Ik rijd ook niet met cap, maar ben het wel weer van plan. Maar dan moet ik ook rijden met zo'n champignon op m'n hoofd en ik vind ze ook best wel prijzig. Weten jullie een wat goedkoper merk? Anders zet ik m'n oude dingetje wel weer op. Of m'n fietshelm... Knipoog

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:10

Kijk eens op internet naar die braincaps ,

bv. bij http://www.louis.nl (ook andere leuke dingetjes trouwens Haha! ! )
Hier 2 voorbeelden van wat ik bedoel ,

voor de Stars en Stripes - fans Tong uitsteken :

Afbeelding

en deze vind ik zelf wel erg leuk Knipoog :

[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/2916555421 [/img]

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:17

Ik draag sinds een paar maanden ook weer altijd een cap. Warm of niet en of het nou mooi is of niet.... ik ben wel beschermd.
Ik heb een horka, gewoon zo'n zwarte veiligheidshelm.
Ik heb de laatste tijd iets te veel mensen door een stom ongelukje in het ziekenhuis zien belanden. En ik wil graag nog iets langer van het leven genieten.

* To Belg, or not to Belg *

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:31

Helmen zien er wel blits uit (kan dat woord tegenwoordig nog Verward ), maar let er wel op dat dat schermpje voorop heel flexibel moet zijn. Zonder helm op je hoofd vallen is niet alles, maar met helm je neus breken door dat klepje is ook niet de bedoeling.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 20:11

ik vind die stars & stripes leuk
waar kan je die kopen?

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 20:34

Klepje ben ik trouwens ook niet zo gecharmeerd van Haha!
maar die kun je er gewoon afhalen !

Deze staan op http://www.louis.nl , motorsport , hele fijne zaak.

Als je ze niet kunt vinden Knipoog : braincap
winkel >> kleding >> helmen enz >> helmen >> jet & police .
Dan zie je de pagina met deze helmpjes erop.

Let ook eens op de handschoenen , laarzen en nog meer .

Ook voor paardenvolk interessante spulletjes daar hoor Cool .

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 20:13

PMarena, ik heb er eentje besteld hoor! Ben benieuwd wie er allemaal gillend weglopen als ik hem op heb. Ik de de rvs kleur besteld, ben ik gelijk vogelverschrikker!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:28

dames en heren nog twee weken dan komen die yankees met een nieuw goed gekeurd model met daarop een westernhoed in alle kleuren en maten
nog even geduld dus!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:05

En kunnen we die dan geodkoop bij jou bestellen Rinus? Heb je al voorbeelden, ben heel benieuwd want je loopt toch wel wat risico zonder bescherming...
Het zou mooi zijn als er een leuk, licht modelletje hoed op de markt kwam. Niet zo belachelijk ding die je nu wel eens ziet...Dan loop je echt voor schut. Dan nog liever de stars en stripes helm, die is wel leuk.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:18

Rinus, heb je een foto?

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers