weternbit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: weternbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 17:52

gerda schreef:
Hoi allemaal ,

Ik heb een vraagje aan jullie.
Ik heb een westernbitje gekocht, een zwarte van sweet iron. Volgens de verkoopster zou mijn paard dit lekker vinden, alleen mijn paard vind er geen moer aan Schijnheilig . Ik heb altijd op een koper bit gereden (dubbel gebroken), en daar schuimde ze goed op, en ze kabbelde ook lekker.
Ik weet dat er ook westerntrainigsbitjes zijn die een kopere inslag hebben(nee geen snaffles zo ver zijn we nog lang niet), zou zo'n bitje met koper een betere oplossing zijn ? Ofgewoon op mijn engelse trens blijven rijden.
Ik ben bezig met een instructrice voor westernlessen. Alleen heb ik nog geen lessen, dus vandaar mijn vraag aan jullie.


Een snaffel is een trensje hoor, denk dat je Shanks bedoeld.
Ik rij mijn fjordje ook gewoon op ene engels dubbel gebroken bitje. heel af en toe hang ik om te wennen de sweet iron dubbel gebroken shanks erin, maar dan met de reins aan de grote ringen vast (gewoon als snaffel dus), mijn vriendin rijdt mijn fjordje wel met de shanks op het onderste gaatje vast, maar die is niet anders gewend met haar paard.

Ik vindt dat je zelf moet weten welk bitje je erin hangt, zeker als je nog beginnend in het western ben. Dan kun je beter zo zacht mogelijk beginnen voor je wat verpest. Haha!

Succes met het zoeken naar een leuke instructeur (lange moeizame zoektocht, hier in ZH tenminste).

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:12

Waarom zou je niet gewoon op je dubbel gebroken bitje kunnen blijven rijden als je paard het daar goed op doet Verward Misschien dat de overgang van dubbelgebroken naar enkel gebroken wat te veel is voor je paard. Ook de dikte van het mondstuk kan iets uitmaken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers