'Uitstapje' van Xono

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 11:43

Alice"]
[quote="Jolande schreef:
Ik ben nog nooit op de Trapper Ranch geweest, maar ik zou me voor kunnen stellen dat, omdat ze een vakantie bestemming zijn, ze daar niet echt western rijden zoals er gevraagd wordt op bv. een wedstrijd.


Bob is zelf all round Kampioen geworden met 1 van z'n les paarden, dus dat zit volgens mij wel goed.
Ik ga aankomende zaterdag met mijn vriendin naar Amselveen om daar even te kijken voor les.
[/quote]
Dat zegt niets...Rieky Young werd zaterdag ook eerste in de reining, en die kan ook niet normaal rijden vind ik.

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:57

XoNo"]
[quote="Alice"][quote="Jolande schreef:
Ik ben nog nooit op de Trapper Ranch geweest, maar ik zou me voor kunnen stellen dat, omdat ze een vakantie bestemming zijn, ze daar niet echt western rijden zoals er gevraagd wordt op bv. een wedstrijd.


Bob is zelf all round Kampioen geworden met 1 van z'n les paarden, dus dat zit volgens mij wel goed.
Ik ga aankomende zaterdag met mijn vriendin naar Amselveen om daar even te kijken voor les.
[/quote]
Dat zegt niets...Rieky Young werd zaterdag ook eerste in de reining, en die kan ook niet normaal rijden vind ik.
[/quote]

omdat???

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:04

uhh, xono, wat bedoel je , Rieky rijdt toch zeker niet slecht! Ik ben wel eens jaloers op haar rijstijl.....

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Rieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:59

Ik zou ook weleens willen waarom Xono precies vind dat Rieky niet normaal kan rijden? (wat is normaal?)

Baseer je dat op de ene proef die je gezien hebt?

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 22:35

XoNo schreef:
Dat zegt niets...Rieky Young werd zaterdag ook eerste in de reining, en die kan ook niet normaal rijden vind ik.

Wat bedoel je daar nou mee? Als er iemand hier in westernrijdend Nederland normaal rijdt is het Rieky wel! Ik zou wel willen dat ik zo zou kunnen rijden! Ze is zelfs in Rome geweest bij de demo voor reining waar de 9 beste ruiters uit verschillende europese landen voor waren gevraagd. Dit had iets te maken met de goedkeuring van reining binnen de olympische spelen. Dat zegt toch genoeg!
Maar Xono, geef eens een voorbeeld van iemand die naar jou mening normaal rijdt, want daar ben ik dan erg nieuwsgierig naar.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 22:43

Sorry XoNo, maar misschien moet je eerst even nadenken voordat je wat typt.
Rieky is een van de weinige in Nederland die op topniveau rijdt.
Zoals jij laatst al aangaf beoefen je de westernsport nog niet zo heel lang en lijkt het me dus niet zo slim om dit soort 'vage' kritiek over iemand te schrijven die je niet eens kent. Huilen
Met dit soor uitspraken is niemand geholpen en daar leren we ook niks van! Misselijk

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 19:54

vera schreef:
Met dit soor uitspraken is niemand geholpen en daar leren we ook niks van! Misselijk


Nee dat snap ik, sorry voor mijn offtopic berichtje, maar niet tegen mij gaan zeuren terwijl de rest hier ook offtopic door gaat leuren.

Maargoed, ik kan hier zo boos om worden weet je dat? Ik bedoelde niet dat Rieky niet kon rijden, maar zoals ze zaterdag op de Colourful Spring Show reed, dat vind ik niet normaal. Ze zal best wel kunnen rijden, maar wat ze daar liet zien vind ik geen reclame voor haar stal.

Tijdens het inrijden vind ik dat ze de paarden te hard aanpakt, ze rukt in de mond om het paard te laten stoppen, en haar spins zien er niet uit. Jodi for instance springt met 4 benen in de lucht tijdens het spinnen.

Ik mag dan nog niet zo lang western rijden (gaan we weer) maar dat heeft niets te maken met het feit of ik nou wel of niet weet hoe het moet. Wat ik dus bedoel is dat mijn mening gebaseerd is op het feit wat zij zaterdag aan mij heeft laten zien, en daar was ik verre van onder de indruk.

Maargoed, ook op hoe goed iemand kan rijden of niet heeft ieder zijn eigen visie. Dus ik wil hier eigenlijk verder geen woorden aan vuil maken.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Rieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:20

Dit is dus schijnbaar weer zo'n typisch geval van niet met genoeg woorden zeggen wat je bedoelt.

Misschien ging het zondag niet zo lekker met Rieky, ik weet het niet. Heb het niet gezien.

Maar je schreef in je post toch echt dat je vond dat Rieky niet kan rijden. Niet dat je niet onder de indruk was van hoe ze de proef zondag reed!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 20:40

Daarom heb ik ook in het bovenstaande berichtje uitgelegd dat ik dat dus niet bedoelde.

Verder heb ik even met iemand van Bokt (sorry...voor het noemen van je naam Haha! ) gebabbeld, en heeft mij laten zien dat ik mijn opmerking over Rieky Young nogal tactloos heb neergezet. Het blijkt dat er veel mensen zijn die Rieky als een voorbeeld zien. Maar ik vind wel, dat ondanks mijn reactie, ik toch het recht heb om mijn mening te uiten zonder dat er meteen over me heen gelopen wordt. Ik vind het best, en zelfs goed, als jullie mij om een reden vragen, maar om nou meteen aan te komen met het feit dat ik nog maar kort western rijd en dat soort dingen, dat vind ik dus ongepast. Bij deze dus mijn excuses voor degene die ik hiermee totaal geen plezier mee heb gedaan.

Als er nog vragen of opmerkingen zijn (oooh...klinkt heel interessant Haha! ) dan wens ik dat liever via PB te horen. Lets get back to the subject this topic is really about.

Sorry Alice (en ik denk dat ik namens iedereen spreek) dat we je topic ietwat misbruikt hebben.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:58

Omdat iedereen het er over eens was dat dit duidelijk off-topic was én moddies tegenwoordig topics kunnen splitsen, heb ik dat dus maar eens uitgeprobeerd.

Dus vandaar dit nieuwe item... Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 22:43

Sugarmiss schreef:
Omdat iedereen het er over eens was dat dit duidelijk off-topic was én moddies tegenwoordig topics kunnen splitsen, heb ik dat dus maar eens uitgeprobeerd.

Dus vandaar dit nieuwe item... Knipoog

Dankjewel Sugar Lachen "Uitstapje' *LOL* Ik ben nu overigens wel het topic kwijt waar het aanvankelijk omging...of hoort dat bij het splitsen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 00:02

Waarom duikt dit topic dan ineens op onder overig nieuws? (dat net niet de eerste pagina heeft gehaalt?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:40


DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:20

XoNo"]
Ik bedoelde niet dat Rieky niet kon rijden... maar wat ze daar liet zien vind ik geen reclame voor haar stal..
[/quote]
Ik denk dat ze dat zelfs ook graag anders had laten zien, maar het is soms niet anders.

[quote="XoNo"]
Tijdens het inrijden vind ik dat ze de paarden te hard aanpakt, ze rukt in de mond om het paard te laten stoppen, en haar spins zien er niet uit. Jodi for instance springt met 4 benen in de lucht tijdens het spinnen..
[/quote]
Als de jury dat ook gevonden had, uit zich dat ook in de plaatsing, lijkt mij.

[quote="XoNo schreef:
Ik mag dan nog niet zo lang western rijden (gaan we weer) maar dat heeft niets te maken met het feit of ik nou wel of niet weet hoe het moet. Wat ik dus bedoel is dat mijn mening gebaseerd is op het feit wat zij zaterdag aan mij heeft laten zien, en daar was ik verre van onder de indruk..

Iedereen heeft een ideaal beeld van wat reining zou moeten zijn, dat verschilt per persoon. Uiteindelijk is het de jury, die de plaatsing bepaalt.
Je mag wel degelijk een eigen mening hebben over wat jij het liefst ziet, maar probeer die zo te uiten dat het geen regelrechte aanval op een persoon is.

Ik heb Rieky al wat vaker zien rijden en heb hele mooie proeven gezien, ook mindere.. vorm van de dag zullen we maar denken.

Elk paard heeft zijn eigen benadering nodig. En als er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen is er altijd nog een persoon in de inrijbak aanwezig die daar toezicht op hoort te houden. Ook jij kunt die persoon aanspreken als je vind dat dat nodig is.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:59

Sugarmiss schreef:
Ook jij kunt die persoon aanspreken als je vind dat dat nodig is.


Ja... maar dat is nu net iets wat, denk ik, niet meevalt.... Sigaar
Vaak ben je dan de "gebeten hond" of je behoort tot "de beste stuurlui..." Slapen

Ik vindt Rieky ook een ongelooflijk goede ruiter, ze doet het toch maar ff...... om zoveel jonge & oude paarden, verschillende paarden/rassen te rijden en te trainen, met succes...

Ook denk ik inmiddels dat het vaak toch wel nodig is als je écht een goede reining proef wilt laten zien (met spectulaire stops & spins, die je maar weinig ziet), je er niét onderuit komt je paard toch zo af en toe te "pushen" ...
lees : pushen... wat meer druk erop, met lef rijden....
dus niet ; onnodig rukken/plukken.
Ook ik rijdt bij Rieky en ik krijg vaak genoeg te horen dat ik te "netjes" rijdt... oftewel... meer een pleasure ruiter Haha!
(dat krijg je, he, met een dressuur achtergrond Huilen )
m.a.w. als ik zo blijf rijden, zal ik een leuke western riding proef kunnen rijden met een reiner... supernetjes, netjes draaien, nette overgangen...maar is dat de bedoeling? (daar ben ik ook nog niet over uit...) Pling

Verder heb ik de proef niet gezien, helaas...ze werd toch 1e?

Groetjes Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:07

Maar toch vind ik dat er te veel naar de plaatsen gekeken wordt en niet naar het aantal verreden punten. De plaatsen hangen af van "what's else in the ring" en hebben helemaal niets met het niveau van de ruiter te maken. Als iemand eerste wordt met 64 punten is dat diep triest. Wordt iemand tweede of zelfs derde met 73 punten, dan is dat een hele prestatie.

Dus Rieky werd eerste. Tweede vraag is: met hoeveel punten?

En begrijp me goed, het is geen aanval op Rieky. Ik heb haar niet zien rijden, en ben niet naar de show geweest. Het is even een voorbeeld hoe mensen eigenlijk moeten gaan kijken en niet naar de behaalde plaatsen.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 18:14

Colinda schreef:
m.a.w. als ik zo blijf rijden, zal ik een leuke western riding proef kunnen rijden met een reiner... supernetjes, netjes draaien, nette overgangen...maar is dat de bedoeling? (daar ben ik ook nog niet over uit...) Pling


als jij je daar prettig bij voelt , weet ik niet wat er op tegen is.
reining paarden starten er al genoeg , maar westernriding erg weining Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 18:43

Jos schreef:
als jij je daar prettig bij voelt , weet ik niet wat er op tegen is.reining paarden starten er al genoeg , maar westernriding erg weining Haha!


Hoi Jos,

Jaa... inderdaad... maar ik vindt reining ook zo om te Kwijl Kwijl en echt gaaf om te doen hoor !
En ook pleasure vindt ik heerlijk...

en misschien voel ik me er dan prettig bij, maar mijn reiner denk ik niet Haha!
ja... mischien als ze een aantal jaartjes ouder wordt Knipoog

Ach, zolang we maar plezier hebben, toch ? Schijnheilig

Groetjes Jolanda

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:13

daarom heb ik ook een WWK'er
hoef ik me niet druk te maken over waarvoor hij eigenlijk gefokt is Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

wwk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:39

Jos schreef:
daarom heb ik ook een WWK'er
hoef ik me niet druk te maken over waarvoor hij eigenlijk gefokt is Haha!


he? een watte? Haha! wwk'er? ehh... wild west knol?

Maar goed... met m'n kruising kwpn-er heb ik ook nergens last van... Haha!

Groetjes Jolanda

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:34

hahaha wat een hoogstvermakelijk topic.

Ik vind het ontwapend eerlijk hoor. Xono is naar een western wedstrijd geweest en komt tot de conclusie dat Rieky niet kan rijden, en Frank Siebens is ook helemaal niks Haha! Beste Xono, ik hoop maar dat de western sport jou nog iets te bieden heeft Pling Er ligt wel een mooie uitdaging op je te wachten, als Buddy zover is Cool

Ik vind het wel o.k. hoor dat mensen dit rechtuit zeggen (met wat aansturing van Sugarmiss Clown ) En hoelang Xono zelf al rijdt en of hij het zelf beter kan doet niet ter zake. Mart Smeets banketstaaf-t ook elke zomer wekenlang over fietsen-door-de-bergen terwijl hij volgens mij zelf nog geen kilometer af kan leggen op 2 wielen.