[WN] Clinic Bill Fleming (USA) op 23 januari in Egchel (Limburg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wgirl

Clinic Bill Fleming (USA) op 23 januari in Egchel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 23:05

In navolging op clinics in Zuidwolde en Lunteren, geeft Bill Fleming nog een extra clinic in Limburg bij Stienen Quarterhorses(www.performancehorses.nl)!
Met dank aan Vanessa en Ron Stienen die spontaan hun accomodatie aanboden!

Hier volgt wat info over Bill;
Bill Fleming is al 25 jaar een succesvolle trainer. Hij heeft pleasure paarden getraind, die later world champion en reserve world champion werden. Hij is in de leer geweest bij Doug Carpenter, Clint Haverty en Jerry Stanford. Hij is van 1983 tot aan 2000 jurylid geweest voor open shows en hij heeft clinics en demonstraties verzorgt. Zelf heeft hij State Championships gewonnen in reining en pleasure, en zijn jeugd en amateur ruiters hebben State Championships gewonnen in horsemanship en showmanship. Bill zegt dat hij veel plezier beleeft in het werken met jeugd en amateur ruiters. Om de combinatie tot harmonie te brengen.

Keith Whistle werd dit keer world champion, Bill heeft jaren lang zijn paarden getraind, die Keith vervolgens uitbracht op de worldshow en Congress.

Bill komt uit Ada, Oklahoma en runt daar zijn trainingstal. Hij is trainer, fokker en verkoopt pleasure paarden. Zijn dekhengst is een Barpassers Image gefokt paard. Western pleasure is zijn specialiteit, maar ook horsemanship, trail, westernriding en showmanship behoren tot zijn specialiteiten.

Bill geeft op 23 januari privelessen van anderhalf uur.
De kosten per les van anderhalf uur bedragen €75,-

Voor meer informatie of inschijfformulieren kun je mij emailen op nholtrop@hotmail.com

_Vanes_

Re: Clinic Bill Fleming (USA) op 23 januari in Egchel (Limbu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:57

Ook hier zijn we moe en voldaan en naar een heet bad weer eindelijk warm naar 2 dagen!(brrrrrr,...)
We vonden het heel leuk om Bill en Natasha 2 dagen hier in Egchel te hebben. Veeeel gekletst en lekker met paarden bezig geweest; de maandag de "lessers' , de dinsdag met onze eigen paarden aan de slag. (jaja, Bill weet ook iets van reining!)
Dit is absoluut voor herhaling vatbaar en ik vind het super , dat er zoveel mensen geinterresseerd waren/ zijn om naar deze zuidelijke pleasure-horsemanship-clinic te komen!

foto's volgen in een apart topic!
(sorry, Smoske, besef me nu pas , dat jij op 1 van de 2 sorrels zat, dusseh leuk je gezien te hebben! Heb je waarschijnlijk wel op de foto!)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:53

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:36

ik ben weer onder de levenden(lees ontdooid) dus een verslagje van mijn kant

ten eerste wil ik jessiejanes bedanken voor de enorme gastvrijheid!
en bill fleming voor de vriendelijk en leerzame clinic
en nataschja voor het organiseren van het geheel

ik had dus samen met smoske en nog een meid samen 3 uur in de avond les
en het was koud!!!
spatter moest zich van zijn slechtste kant laten zien en wilde eerst reining en toen dat niet mocht rodeo-oefeningen uitvoeren
het voordeel was wel dat bill gelijk kon vertellen hoe ik zoiets moet aanpakken en hopelijk was dit dus gelijk de laatste keer dat meneer op zijn achterste benen ging staan

we hadden aangegeven graag bij te leren over horsemanship dus daar begonnen we mee
eerst namen we samen met bill het proefje door

ook de houding van de ruiter werd besproken, tenen naar binnen , recht op en tussen de oren van een paard kijken ook al ga je de bocht om, dan maar kijken uit je ooghoeken

toen reden we allemaal het proefje zo goed mogelijk
kregen van bill aanwijzingen en mochten toen de proef nog een paar keer rijden en schoolen

daarna hebben we de houding van het paard besproken
bill wil een paard zien met rechte schouders, achterhand eronder en een horizontale halshouding met het neusje iets voor de loodlijn
die van ons hadden allemaal teveel ronding in de hals, te dressuurmatig naar zijn zin

daarna legde hij uit hoe hij dat zijn paarden leert
en kregen wij de kans het uit te proberen op onze paarden

meer trainingsoefeningen volgde om het paard ontspannen en rustig te laten lopen

3 uur later ben ik van mijn paard afgestapt, maar heb begrepen dat de andere 2 nog wel even zijn doorgegaan
ik heb een hoop geleerd en omdat mijn pas nieuwe trainer , jeroen willers, er ook al de tijd heeft bijgestaan kan ik nu prima verder trainen(ze hadden dezelfde traingings ideeen) en hopelijk kan ik als hij in de zomer terug komt een beter doorgetraind paard laten zien

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:21

Zo te zien is het erg leuk geweest!
Ik heb zelf geen E dus als je het volgende keer een beetje in het weekend stopt komt Jess weer een keertje jullie kant op!
Fijn dat het zo goed is bevallen!

wgirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 09:43

Ook in deze clinic heeft Bill met veel plezier met iedereen gewerkt!

Bill en ik wilden iedereen bedanken die mee heeft gedaan, en de kijkers die kwamen kijken in de kou! Vanessa en Ron bedankt dat we jullie accomodatie mochten gebruiken. Bill heeft met veel plezier met Jeroen en jullie reiners gewerkt!

Kristel, ik vond het erg leuk dat ik even met je kon werken!

Misschien kunnen we het weer doen in de zomer!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:43

Thanx!
waarschijnlijk tot de zomer dan!

Hebben julie nog een leuke "tour-d'europe" gehad?

wgirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:35

Onze tour de europe was erg leuk!

En nu weer op naar Amerika!