welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 05:47

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier op de forum en ik vraag me af door welke hengst jullie dit jaar jullie merries laten dekken en met welk doel.

Ik laat mijn Paint Breedingstock merrie dekken door halter/pleasure hengst A Hint Of Te.
Ik hoop een allround paardje hieruit te krijgen, mijn merrie is reining/halter gefokt.

Groetjes,
Jeddah
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 30-03-02 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bambino_oud
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:40

Hee daar is mijn merrie vorig jaar door gedekt!! Hele mooie hengst!!! moet je zeker doen. Ik verwacht het veulen eerste week van mei dus als je zin hebt om op kraamvisite te komen.... Dan kan je mijn veulen van Hint komen bekijken!!! Mijn merrie is een NRPS dus is een aparte combinatie.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 20:57

Wat leuk!!!!! Ben benieuwd wat ie gooit met een NRPS, zal een heel apart paardje worden!
Ik heb 1 van zijn veulens al gezien, een pikzwarte breedingstock hengstje met het super moooie hoofdje van zijn vader!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:55

hoi ik heb ook een NRPS (kwpn) Haha! merrie van 16, die laat ik dit jaar dekken door skipsters dice, opa skipper w. een quarter hengst.
waarom deze hengst, nou mijn merrie heeft nog maar 1 veulen gehad, en die had een hartafwijking Huilen Huilen Huilen , en heb ik moet laten afmaken dat ie 3 maand oud was. nu is het niet gezegt dat het volgende veulen dit ook zal hebben, maar toch.
ik was dus op zoek naar een hengst die niet z'n hoog dekgeld had, en toch aan mijn verwachting voldeed. en bij voorkeur een quarter vanwege dat ik haar veulen graag in de westernsport wil gaan uitbrengen. ze doet het zelf ook verschrikkelijk goed in de western sport.
het veulen is dus puur en alleen voor mijzelf en zal niet verkocht worden. ik wil gewoon graag een nakomeling van mijn merrie.
daarnaast moest het een sorrel hengst zijn, niet voor mij hoor. maar mijn merrie is nogal kieskeurig, een bay wil ze niet, dan is het blijf van m'n lijf. het is zelfs zo erg dat ze dan gewoon niet meer hengstig is, totdat ze een sorrel van stal halen, dan is ze acuut weer hengstig. wat een eigenwijs of niet dan.

veel succes en plezier met je veulen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 00:15

Wat grappig dat je merrie zelf zo kieskeurig is!!!!!!!!!! Zeker weten dat het door de kleur komt en niet om andere redenen?

Ik hoop dat je dit keer een gezond veulen krijgt!!!!!!!!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 11:33

Ah...Skipsters Dice...de hengst van Wendy Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 00:21

ja, xono inderdaad die van wendy.
en jeddah ze heeft het gedemonstreerd dat ze een bay wil maar een sorrel. ik heb haar een aantal jaar geleden ook al eens laten dekken door de hengst master (is een nrps), en ze was dus op het station waar die hengst ook staat. de hengstenhouder wilde nog graag even schouwen, en pakte master van stal, en wat denk je, merrie niet meer hengstig. dat kan niet dacht de hengsten houder, dus andere hengst van stal, saint urs de olympic, die is vos kleurig. en wat schetst zijn verbazing die merrie weer hengstig. ik was hierbij niet aanwezig, en hij vertelde me dit later. ik heb toch zo gelachen, want ik wist dat ze heel gek op vosjes was, maar zo gek Verward Verward er is toen uit deze combinatie geen veulen gekomen, en 2 jaar later heb ik haar laten dekken door liostro een holsteiner (bruin van kleur). die zou haar in eerste instantie natuurlijk dekken, en dacht je dat mevrouw dat toe liet, ondanks dat ze echt verschrikklijk hengstig was, nee dus. ik ben er dus echt van overtuigd dat ze alleen een vos wil. nou ja, dan geef ik haar toch haar zin hierin, als ik maar een mooi veulentje krijg.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 10:10

Jeetje Wendy is bekend hier. Deze week interview in de quarterhorse journal, geschreven door mij. Haha!
Maar Skipsters Dice is een leuke hengst, ik heb hem nog niet irl gezien, maar wel op foto's. Glory is dit jaar, net als vorig jaar, gedekt door Generals Golden Boy. Vorig jaar een heel mooi hengstveulen, zelfde kleur al Golden Boy. Ben benieuwd wat er dit jaar uit komt!

Lin.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 14:59

Ja, ik mail weleens met Wendy, ben haar een beetje leren kennen door het toeval dat ik erachter kwam dat zij ook geïnteresseerd was in een bepaald Quarter hengstje. Ik heb haar laatst een mailtje gestuurd of ze hem gekocht had of niet, nee dus, en nu mailen we met elkaar *LOL*

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:02

Ik krijg helemaal rode wangen, leuk.
Maar Skipsters Dice heeft het helemaal aan zichzelf te danken het is gewoon een super paard. 12 april is hij te zien in Wanroij, bij het onderdeel halter (erg spannend).
Groetjes,
Wendy

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-02 01:44

Waar kan ik Skipper's Dice op het internet bewonderen?
Of heeft 1 van jullie een foto?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

de foto van......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 20:26

je wilde graag een foto zien van skipsters dice, nou hier is ie.

Afbeelding

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 21:00

Ja het blijft een poepie!!! Lovers