100 kg vlees voor de wielen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

100 kg vlees voor de wielen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 17:22

Het was gisteren heerlijk weer dus ik -zoals normaal- lekker de hei op. Nu heeft de Veluwe meer dan 100 km ruiterpad waarvan ik er pas ong. 40 gezien heb. Dus vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging c.q. een andere route. Eerst maar eens richting Otterlo gereden en ergens links het bos in. Het pad was 2 sporen breed en mooi droog.

Omdat Sugar al had laten zien dat ze nog kon joggen mocht ze nu de schouders wat strekken en gingen we in een lekker drafje over het pad.
Normaliter reageert ze als eerste als er wild in de buurt zit, maar nu werd ze echt verrast (en ik dus ook) toen er plotseling op nog geen 4 meter voor ons een zwijn overstak. Ze ging vol op de remmen en sprong meteen naar rechts.

Ik bleef zitten (dankzij de knop Haha! ) maar echt volgens het boekje zag het er niet uit. Toen we beiden van de schrik bekomen waren zijn we eens gaan kijken naar de oorzaak.
Het beest was ook stil blijven staan en keek net zo naar ons als wij naar hem. Ik meende zelfs een flauwe glimlach te zien Verward Van zo dichtbij zijn ze echt kolossaal.

Na een paar minuten hebben we onze weg maar vervolgd en werd het pad van 2 sporen één smal spoor. Sugar is gek op zulke paadjes en had zin in een galopje. Omdat ik het pad niet kende vond ik dat geen goed idee en werd het een stevig drafje. Wat volgde was een snelcursus balans Knipoog

Het pad ging met snelle bochten van links naar rechts en er zaten ook nog heuveltjes en dalletjes in. Daarbij kwamen dan nog de takken die ook links en rechts ontweken moesten worden.
Dit pad zouden ze op moeten nemen in het Ruiterbewijs onderdeel 'buitenrijden'. Diegene die nog zit aan het eind (2 km) is geslaagd *LOL*

Na dit pad hebben we het maar even rustig aan gedaan, want met al dat winterhaar wat er nog op zit was ze al behoorlijk warm geworden. In dit rustige gedeelte hebben we ook nog 2 herten gezien.

Nadat we weer op bekend gebied waren hebben we nog even lekker gegaloppeerd en zijn daarna rustig naar huis gebanjerd.

Al met al een route om vaker te nemen... *LOL*


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 17:43

En... ben je geslaagd? Knipoog
Het wonderlijke van "wilde" dieren tegenkomen met je paard is, dat ze niet schrikken maar gewoon blijven staan kijken. Ik zit zelf nogal eens te beppen tegen mijn paard, maar dat maakt niet uit. Hee, een pratend paard!
Kan je wel benijden om de Veluwe. Ikzelf ben naar een vlot tempo al aan de andere kant van het bos en het grootste nadeel is hier de overbevolking. Rijdt je geen mensen bijna van de sokken, zit er wel een club mountainbikers op het ruiterpad. Dat is wel eens een hardren/fiets wedstrijd geworden (gewonnen!).
Het leukste is het dan ook 's morgens heel vroeg.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 17:44

Ik had jullie gezichten wel willen zien tijdens de onelegante stop Haha! en stel nou dat je deze had tegen gekomen in plaats van herten? Wauwie dat zou een stop, rollback en runn zijn.
Afbeelding

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 17:53

Nou, die stop, rollback en run had ook bij dit varken gekund hoor!!
Vraag maar aan Karina... die is daar (thuiswedstrijd voor haar) al eens op de lope (geen typfout Knipoog ) gegaan voor een varken. Mister had het niet eens in de gaten, maar dat beest zette dus echt de aanval in! Karina dacht "wegwezen!"...en Mister maar denken: "gut..vrouwtje heeft ineens haast..."

Maar het is daar inderdaad echt schitterend. Heel gevarieerd bos en leuke smalle slingerpaadjes. Ik woon maar 5 minuutjes daar vandaan, ook in het bos, maar ik heb hier veel saaier bos. Alleen als je echt een lange buitenrit maakt krijg je wat meer variatie... maar ik ben natuurlijk wel verwend hier... iemand met geen bos in de buurt vindt het hier schitterend! En eigenlijk is het dat ook wel...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 20:58

Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor! Ik wou dat wij hier zo'n bos in de buurt hadden... Maar ach wij hebben het Amsterdamse bos en dat is ook best lekker. Helaas staat Miss Texas alleen niet echt in de buurt van het bos, dus voorlopig is het alleen maar bakken voor me....

Ik vond het leuk dat ik er was Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:02

Mazzelaar! Het meest wilde dat ik in het Amsterdamse Bos tegenkom is een eekhoorn..... of zo'n Hooglanddinges in dat afgezette gebiedje.... Volgende keer maar een spiegeltje meenemen op rit, kan ik toch nog een (feest-)varkentje zien *LOL*

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:09

Sonja schreef:
Mazzelaar! Het meest wilde dat ik in het Amsterdamse Bos tegenkom is een eekhoorn..... of zo'n Hooglanddinges in dat afgezette gebiedje.... Volgende keer maar een spiegeltje meenemen op rit, kan ik toch nog een (feest-)varkentje zien *LOL*

Maar wij kunnen wel met aan paar bokkers gaan cutten met de hoglanddingessen. Het is toch afgesloten en ze kunnen geen kant op. Dus bokkers??? Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik vond het leuk dat ik er was Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 21:15

Heb jij de horens van zo'n hooglanddinges wel eens van dichtbij gezien Knipoog , meestal zijn ze wel lief, maar er zitten ook jaloerse mama's tussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:19

Marcella, ik weet niet of je die kleine gele donderstraal van mij wel eens gezien hebt....
Punt 1 is de mijne zo klein dat ik zo'n beetje op ooghoogte zit met dat koebeest.... Haha! enne...
Puntje 2..... weet je hoeveel Cowsense een Fjord heeft? Die gaat heeeeeeel hard, maar wel de verkeerde kant uit *LOL* *LOL* *LOL*

Hihi, ik voel toch meer voor een meeting in de buurt van die nieuwe picknickplaats die ze aangelegd hebben Knipoog

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 23:52

Voor wie geïnteresseerd is... Ik woon direkt aan de Veluwe trail en heb twee lege stallen, een paddock en een logeerkamer... Alle ingrediënten voor een lekker weekendje buiten rijden dus...
Ik woon hier waarschijnlijk niet zo heel lang meer, maar tot ik hier weg ben zijn jullie welkom. (en als je nou een reserve paardje meeneemt, kan ik ook nog mee als gids Haha! )

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Karina

Berichten: 1429
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 14:53

Haha, Francis heeft gelijk ja, "Mister meets Pig" verliep een keer niet zo gezellig hier in het Otterlose bos. Het barst hier van die varkens, dus hij is het wel gewend en stond op z'n gemakkie te grazen terwijl ik eens aan het bekijken was wat dat zwijn aan het doen was. Ineens een woeste "KNOR" en varken zet de aanval in. Had ik echt nog nooit meegemaakt. Mister had niks in de gaten, dus ik geef hem een oplawaai met beide kuiten, waar hij met grote verbaasde ogen en mond vol groene sprieten gelukkig toch maar gehoor aan gaf al wist ie niet waarom. Er volgde een korte doch heftige achtervolging, maar zogauw wij blijkbaar uit het territorium van dat zwijn waren sloeg hij de bocht om. Pff, ons met kloppende hartjes achterlatend. Ik heb nog wekenlang een dapper "tralalalala!!" ingezet als ik vermoedde dat er een zwijn in de buurt was, echt best geschrokken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker