western met arabier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

western met arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 10:57

Hallo,

Ik ben mij een beetje aan het informeren over de mogelijkheden van arabieren.
Ik ben namelijk helemaal gek op ze! Ik heb al meerdere arabieren gereden in het verleden maar dat was altijd dressuurmatig. Nou vroeg ik mij af, hoe doen deze beestjes het in de westernsport en welke klasse?

Wie helpt mij aan info??

Marga


Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Volbloed Arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 11:59

Hallo Marga,

Waarom niet???
Met een Arabier kun je prima western rijden. Er zijn hier in nederland verschillende Arabische Volbloeds die zeer goed presteren op de wedstrijden, denk aan IBN Armani van Marcel Buchter en Penthor van Angela v. Duivenbode en ga zo nog maar even door.
Bij de DAWRA (dutch arabian western riding association) organiseren ze western wedstrijden, alleen voor Arabische Volbloeds, misschien is het leuk om daar eens te gaan kijken, en je te orienteren.

Greetz Dune

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:07

mooie paardjes die arabjes, Kwijl maar alleen zo duur Verdrietig
vroeger wilde ik ook altijd een arabier maar sinds dat ik een quarter heb gezien ben ik helemaal voor de bijl gegaan, en nu heb ik dus zelf ook een quarter. 'tis een rib uit je lijf maar ja dat hebben we er wel voor over Haha!

op vorstenbosch liep eerst ook een heeeeeeleee mooie arabier met heeeleee lange manen, schitterend, die liep ook erg goed in de western.

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:32

Hoi,


Wij als DAWRA zijn erg enthousiast over de gebruiksmogelijkheden van de Volbloed Arabier. Natuurlijk wil ik je er graag mee over vertellen, of je wat informatie toesturen.
Mail gerust als je wat wilt weten, of je adres voor een info-pakket door wilt geven!

Groetjes,

Krista Sterrenburg

secretariaat DAWRA
0180 - 513024
e-mail: sdc@hetnet.nl

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 16:31

Ik heb een volbloed Arabier , nog jong ( 4,5 ) die ik nu western aan het trainen ben , gaat heel erg goed , hij heeft veel talent voor de reining en is superwendbaar en zeer werkwillig.
In Amerika worden Arabieren zelfs gebruikt voor de cutting en diverse andere onderdelen van het western rijden.
Daar worden zelfs aparte klassen voor Arabieren verreden , omdat een Arabier een andere houding en gangen heeft dan een quarter. Overigens kan een Arabier zich uitstekend meten met een quarter .
Ga eens kijken op een DAWRA wedstrijd dan kan je het met eigen ogen zien.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 17:50

Ik rijd momenteel ook op 2 volbloed arabieren western. Gaat heel erg goed. Geschikt voor de reining zijn ze volgens mij niet omdat ze niet kunnen sliden. Dat is mij in ieder geval vertelt...proove me wrong als je wilt Haha! Ik rijd op één die wel erg goed en snel kan spinnen...kan ook erg goed pleasure lopen...manusje van alles Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:28

Dat verhaal dat Arabieren geen sliding stop zouden kunnen neer zetten heb ik al eens vaker gehoord.
Het is natuurlijk volslagen onzin , als je Ibn Armani ziet stoppen word het tegendeel bewezen.
Overigens ken ik genoeg , niet bekende Arabieren , en ook diverse andere niet quarters die dit uitstekend kunnen.
Niet iedere quarter kan een super slide neer zetten , net zo min als iedere Arabier of welk paard ook dat zou kunnen.
Mijn ruintje ( Volbloed Arabier / russisch van Kupol ), nog in zijn basisopleiding, laat zijn achterhand nu al zakken en durft ook al door te glijden , nog uit de draf , hetzij een klein stukje , maar je moet ergens beginnen.
Als een paard genoeg kracht , zelfvertrouwen en vertrouwen in zijn ruiter heeft kunnen ze hier een heel eind mee komen.
En de opleiding naar de stop ( dat geldt natuurlijk overal voor )moet ook kloppen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:10

Een Arabier is ook mijn favoriet, hoewel ik nu een Quarter hebt, maar dat was het lot Knipoog . Ze heeft mij uitgezocht.
Wat betreft de prijs van een Arabier, ik dacht dat ze goedkoper zijn in aanschaf dan een Quarter. Tenminste, als ik zie wat mijn vriendinnen betaald hebben en nu voor hun veulens krijgen?
Zijn er trouwens veel Arabieren met een stokmaat van 1.60? Vind ik een lekker maatje. En zijn ze cool? Trouwens, mijn Quarter is ook niet zo cool, behalve dan in situaties waarbij een ander paard de stuipen krijgt Knipoog . Apart geval denk ik.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:13

Carys schreef:
Een Arabier is ook mijn favoriet, hoewel ik nu een Quarter hebt, maar dat was het lot Knipoog . Ze heeft mij uitgezocht.
Wat betreft de prijs van een Arabier, ik dacht dat ze goedkoper zijn in aanschaf dan een Quarter. Tenminste, als ik zie wat mijn vriendinnen betaald hebben en nu voor hun veulens krijgen?
Zijn er trouwens veel Arabieren met een stokmaat van 1.60? Vind ik een lekker maatje. En zijn ze cool? Trouwens, mijn Quarter is ook niet zo cool, behalve dan in situaties waarbij een ander paard de stuipen krijgt Knipoog . Apart geval denk ik.


Arabieren zijn over het algemeen inderdaad wat goedkoper...over het algemeen zeg ik dus...niet allemaal Lachen Arabieren met stokmaat 1.60 zijn er wel, wij hebben er 2 die tegen die maat aanlopen, geloof ik...maar de meesten zitten rond de 1.50m (correct me if I'm wrong).
Arabieren cool? De meesten niet, maar je hebt er coole arabs bij...degene die ik rijd is alles behalve cool, dat heb ik vandaag maar weer tot in de treure mogen ervaren Haha! (#*%&^knol Lachen )

Maar nu weet ik dat arabiertjes dus ook kunnen sliden...sommige dan. Net als bij quarters...die kunnen ook niet allemaal sliden.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 00:03

Tja , mijn Arabier is dan wel weer cool ,tenminste dat vind ik, maar ik ben nou eenmaal paarden gewend die volgens veel anderen heel druk zijn , weliswaar heel eigenwijs en snel beledigd , maar tijdens het rijden is hij soms zo cool dat ik denk dat de batterijen op zijn.
Trouwens op zijn , tot nu toe pas 2, buitenritjes was hij ook erg cool , niet bang , niet overdreven druk , gewoon prettig te rijden. Mijn oude paard was een halfbloed Arabier + 1 kwart Engels volbloed en die was ook supercool.
Ik denk dat veel afhangt van hoe je ze opvangt als ze op een gegeven moment oververhit raken , als jij dan rustig blijft kalmeert , ook , een Arabier heel snel.
Het kalmste paard heb ik druk zien worden door een nerveuze ruiter.
Een Arabier is wel sneller op zijn teentjes getrapt , leert vaak snel en zal , meestal , als je iets fout doet echt boos worden en zichzelf laten gelden.
Het zijn paarden met veel karakter en pit , heel aanhankelijk naar de juiste personen , maar als je daar goed mee omgaat zijn het super paarden , heel betrouwbaar en ze gaan , als ze je vertrouwen en je mogen , voor je door het vuur. Er wordt wel gezegd dat ze "vrouwenpaarden" zijn , wat volgens mij zoveel betekent dat ze er veel waarde aan hechten om met hun baasjes een hechte band op te bouwen en met respect behandeld willen worden ( dit wil niet zeggen dat mannen dat niet zouden kunnen , maar " what 's in a name ")
Dat is een van de redenen dat ik aan dit ras verk(n)ocht ben , daarbij hun magnifieke uiterlijk , super paarden.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 09:55

Hai,

Ik ken een aantal arabiertjes waarvan er een aantal heel druk en verhit zijn, en eentje (van menes) die heeeeeeeel erg rustig is en juist alles even goed bekijkt! Hij wordt wel nerveus van slechte ruiters, maar als je goed kan rijden dan is hij echt heel betrouwbaar!

(volgens mij zijn kruisingen met arabieren meestal drukker dan een ras zuivere? tenminste dat is mij altijd wijs gemaakt!)

Marga

Enne, bedankt voor de reacties!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 11:08

Kom naar de clinic van Monique as zaterdag, zou ik zeggen, zij traint arabieren de Western Way! Kun je met haar er eens over hebben...

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 12:34

je bent me voor jac:

ach ja marga, en al is er geen arab bij je leert er toch een heleboel van.

niet vergeten de bioscan demo van vera !!!!

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:01

Met arabieren kun je net zo goed western rijden!
Dikke onzin als iemand zegt dat het niet kan.
Haflingers kunnen het, tinkers kunnen het dus waarom een arabier niet.
Ja andere bouw maar die anderew voorgenoemde beesten zijn veel zwaarder gebouwd maar dat gaat gewoon goed!
Dus jew hoeft geen Quater te hebben om goed western te kunnen rijden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:20

robbie schreef:
Met arabieren kun je net zo goed western rijden!
Dikke onzin als iemand zegt dat het niet kan.
Haflingers kunnen het, tinkers kunnen het dus waarom een arabier niet.
Ja andere bouw maar die anderew voorgenoemde beesten zijn veel zwaarder gebouwd maar dat gaat gewoon goed!
Dus jew hoeft geen Quater te hebben om goed western te kunnen rijden.


Volgens mij heeft niemand dat gezegd. Ik denk dat arabieren tot één van de rassen behoort die er erg goed in kunnen zijn, zoals de quarter. Ik rijd zelf ook altijd op een arabier...nou is dat een redelijke hittepetit, en een beetje een zeikerd...vindt alles "eng" enzo *LOL* Maar verder, als je goed de achterhand eronder rijdt, en goed verzameld, rijdt ze heerlijk. Jammer dat ze op wedstrijdjes altijd zo ongelooflijk nerveus is. Ben daarom ook 6e geëindigd. Vond het wel aardig van iedereen dat ze me vertelden dat ik de situatie wel goed aan had gepakt. Gedurende haar geklooi en geren, tijdens een pleasureproef! Bloos , wel op 1 hand blijven rijden Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:50

XoNo schreef:
Ik rijd momenteel ook op 2 volbloed arabieren western. Gaat heel erg goed. Geschikt voor de reining zijn ze volgens mij niet omdat ze niet kunnen sliden. Dat is mij in ieder geval vertelt...proove me wrong als je wilt Haha!


Hahaha...I'm going to prove you wrong XoNo!!! Neem maar eens een kijke op www.muscateal.com daar zie je een foto van US reiningruiter John Slack in een sliding stop op de volbloed arabierhengst MHR Muscateal. Kwijl En sterker nog...John zegt dat Muscateal voor hem het paard is dat (tot nog toe) het dichts bij perfectie kwam om te ridjen, dus...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:25

vikki"]
[quote="XoNo schreef:
Ik rijd momenteel ook op 2 volbloed arabieren western. Gaat heel erg goed. Geschikt voor de reining zijn ze volgens mij niet omdat ze niet kunnen sliden. Dat is mij in ieder geval vertelt...proove me wrong als je wilt Haha!


Hahaha...I'm going to prove you wrong XoNo!!! Neem maar eens een kijke op www.muscateal.com daar zie je een foto van US reiningruiter John Slack in een sliding stop op de volbloed arabierhengst MHR Muscateal. Kwijl En sterker nog...John zegt dat Muscateal voor hem het paard is dat (tot nog toe) het dichts bij perfectie kwam om te ridjen, dus...
[/quote]

Thnx...daar wachtte ik al op...ik was al naar foto's van Ibn Armani aan het zoeken geweest, maar kon ze niet vinden...gaaf beest hoor!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 21:39

vikkie hij is prachtig!
En slidings dat ie kan.
En fooken ook!
plaatje Pling

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

They are great!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 08:24

Hi Marga,
I live in America and every year we have Western horseshows at the fair in July. There are all kind of horses there included the Arabian. They are high spirited horses but they are able to do as well in Western Pleasure etc... like all the other horses. If you train them right, they are great in whatever you want to do. Just go for it!

Diamond Checkers Knipoog

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers