Verzekeren...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Verzekeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:20

hej

ik heb een fjord...en denk dat de verzekering mij meer zal kosten als mijn paardje waard is (in geld he) Dus ik denk dat ik een verzekering alleen nodig zou hebben bij een ernstig ongeval /ziekte , denk niet dat ik hem ooit zal verzekeren.. Als ik ooit nog eens een dure quater of lusitano heb (weet nog niet welke ik t liefste wil) laat ik hem wel verzekeren die paarden kosten toch al gouw 10.000 tot 20.000 gulden.

Verder vind ik het nadeel dat bij (beina) alle verzekeringen de paarden als waardig einde naar de slager moeten Boos! en dat wil ik echt nooit!)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:27

Hoe duur mijn paardje is geweest is totaal niet belangrijk.
Ik heb die verzekering alleen voor de ziektekosten, zodat mocht ze ziek worden dat ze gewoon geopereerd kan worden. En die kosten zijn net zo duur bij een fjord als een lusitano!! Of zeg je dan van " tja die operatie is duurder dan die fjord, laat maar" Verward Verward

En, je paard hoeft helemaal niet naar de slacht! Je mag hem ook zelf laten inslapen als je dat wilt, die kosten betaal je alleen wel zelf. Je hebt dan alleen kans dat de slachtopbrengst van je uitkering word afgetrokken maar wat maakt dat nou uit!!?? Het gaat toch om je paardje niet om het geld??

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Verzekeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:28

debora/ry schreef:
hej
Verder vind ik het nadeel dat bij (beina) alle verzekeringen de paarden als waardig einde naar de slager moeten Boos! en dat wil ik echt nooit!)


Waar wil je ze dan laten als ze dood zijn/moeten Verward 500 kg stop je niet in je achtertuin zoals je een kat/hond kunt doen (wat trouwens officieel ook niet mag).

Overigens schijnt er tegenwoordig een officiele begraafplaats c.q. crematorium te bestaan voor (huis)dieren. Maar ik denk dat dat voor een paard behoorlijk in de papieren loopt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:32

Ik heb mijn paard laten inslapen door de veearts op het erf (kosten FL300,-) en daarna laten ophalen door een speciaal bedrijf ben de naam even kwijt, die verbranden het lichaam. Je paard word netjes opgehaald en word niet in diermeel verwerkt (kosten FL 25,-)
dus dat lijkt me de stress van de slager wel waard...

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:32

Ik had mijn pony bij de Eerste Friesche Onderlinge verzekerd. Echt super! Je kan zelf kiezen waar voor je je paard wil verzekeren. ik had bv alleen de ziektekosten. Ze betalen super snel uit en doen niet moeilijk. Ik heb tenminste nooit problemen met ze gehad en mijn vorige paard liep echt tegen heel wat dierenarts rekening op.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:34

Of je nu een klassepaard heb of een vuilnisbak Schijnheilig , als ze ziek worden maakt het de veearts niet uit hoor qua rekening. Die blijft voor elk paard hetzelfde. Die rekeningen kunnen de pan uitreizen, daar weet ik alles van. Ben toch wel blij dat ik mijn paard verzekerd heb. Neem als voorbeeld een fjord (pin me niet vast op de prijzen)
verzekerd voor 3000,- premie 350. in het jaar.
eigen risico 4x 75 per jaar.
Je paard is kreupel door een trap in het land, veearts 6x geweest en uiteindelijk foto`s, Dit kost je 1x je eigen risico. Tel je jaarpremie erbij op kom je uit om 425.
Wat denk je dat de kosten waren ls je je paard niet verzekerd had?????

Anoniem

Re: Verzekeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:19

[quote="Sugarmiss]


Waar wil je ze dan laten als ze dood zijn/moeten Verward 500 kg stop je niet in je achtertuin zoals je een kat/hond kunt doen (wat trouwens officieel ook niet mag).

Overigens schijnt er tegenwoordig een officiele begraafplaats c.q. crematorium te bestaan voor (huis)dieren. Maar ik denk dat dat voor een paard behoorlijk in de papieren loopt.[/quote]

ik heb vorrige maand mijn oude pony van 31 in moeten laten slapen, en dit is mij goed bevallen (natuurlijk niet dat ie dood ging maar de manier waarop) hij is heel rustig en zonder paniek of pijn gegaan en hij is meteen de dag erna opgehaald door eenb distructie bedrijf waar hij meteen gecremeerd is , aleen wel samen met andere dieren.Volgens onze da worden de paarden in een creamtorium eerst nog in stukken gesneden omdat ze andres niet in de ovens passen! dat vind ik echt een rot streek!

wat betrfd operaties...zeg ik echt niet laat maar t is toch een fjord ik had toch gescreven "in geld" dus niet in gevoelswaarde. mijn pony is mijn alles ! ik zal dan ook heus wel zorgen dat hij geholpen word..

Anoniem

Verzekeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:22

Esme_27 schreef:
Ik heb mijn paard laten inslapen door de veearts op het erf (kosten FL300,-) en daarna laten ophalen door een speciaal bedrijf ben de naam even kwijt, die verbranden het lichaam. Je paard word netjes opgehaald en word niet in diermeel verwerkt (kosten FL 25,-)
dus dat lijkt me de stress van de slager wel waard...


die bedoelde ik dus... Ik was bij the way maar 180 gulden kwijt en daarbij zat ook de inenting van mijn andere pony. Wel duur zeg! alleen de kosten van het ophaalbedrijf waren bij mij meer ongeveer 45 gulden..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:33

Ik vind dat totaal niet duur.
Al had het 1000,- gekost dan had ik het nog gedaan...
Dat alles beter dan dat mijn zieke paardje nog op de trailer moet en helemaal vervoerd moet worden om daarna een pen door d'r hoofd te krijgen!! Nee laat mij maar lekker er bijblijven en mijn paard de laatste eer bewijzen door haar op een rustige manier uit haar lijden te verlossen.

Als je dit soort kosten niet over hebt voor je paard, zou je er geeneen moeten kopen. Sorry hoor ben hier heel hard in...

En als je de verzekering al te duur vind, dan weet ik ook al wat je gaat zeggen als je paard zware koliek heeft en geopereerd moet worden. Veels te duur... Verdrietig

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:36

Ok ik had je andere berichtje nog niet gelezen, excuus..

Het kostte bij mij 300,- omdat ik niet wilde dat ze staand de spuit zou krijgen en dus zou neervallen.
Daarom kreeg ze dus eerst een infuus zodat ze ging liggen, de veearts is er wel een uur mee bezig geweest denk ik.. vandaar dus.

Rendac heette dat ophaalbedrijf, koste echt maar Fl25,-

Anoniem

Verzekeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:49

goh

t valt wel metreen weer in een verkeerd keelgat he bij de meeste! Ik snap t niet hoor hoe jullie er nou bij komen dat ik alleen maar aan geld denk! Ik doe alles voor mijn pony en als ik m niet verzeker is dat toch mijn zorg? Dan kost het mij waarschijnlijk alleen maar meer geld als ie wat gaat mankeren maar ik heb alles voor m over dus houd nou maar op met dat gezeur over dat ik niet goed ben voor mijn pony..

Sorry hoor maar ik snap niet dat er altijd zo fel gereageerd moet worden..

Roan
Berichten: 27
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 17:54

Esme_27"]
Als je paard ongeschikt word kan je er natuurlijk wel gewoon voor kiezen de verzekering niet te laten uitkeren.
[/quote]

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar waarom zou ik dat dan wel apart verzekeren Verward

[quote="Esme_27 schreef:
Want dit telt alleen als je wel je uitkering wilt hebben. En dan kan je je paard wel zelf houden, alleen geven ze hem dan een brandmerk, zodat je 'm niet meer kan verkopen. Nu brandmerken verboden zijn weet ik niet wat ze doen.
Maar mocht mijn paard ongeschikt worden voor de sport of whatever, dan blijft ze toch lekker op mijn weilandje staan!!!
Dus wat je zei over Interpolis is niet waar...


Misschien moet je dat nog eens nakijken......

Van de site van Interpolis, uit de FAQ;
Kan ik mijn paard terugkopen als het onbruikbaar is geworden voor de sport?
Nee, om de handel van afgekeurde paarden een stap voor te blijven nemen wij het paard over en verlossen wij het uit zijn lijden.

http://www.interpolis.nl/html/prive/product/paardenverzekering/demeestgesteldevragen.html?titel=Reizen&urlhistory=/html/prive/thema/reizen/paardenverzekering.html?titel=Reizen&urlhistory=/html/Prive/Thema/Reizen/paardenverzekering.html

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 19:14

Sorry dat ik fel reageerde...


En.. "als je je paard wilt TERUG KOPEN" lees even goed door, dat betekend dus dat je wel laat uitkeren, en daarna je paard weer terugkoopt voor een lager bedrag. En dat mag dus niet. Het is nooit zo dat je paard van de verzekering word als hij ongeschikt word, alleen als je laat uitkeren!!

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 00:34

Tot voor kort had ik mijn paardje verzekerd bij de AMEV. Ik had hem verzekerd voor een bepaald bedrag bij overlijden en voor alle dierenartskosten. Voor die dierenartskosten was een eigen risico van volgens mij 100 gulden en van het bedrag daarboven zou 75% vergoed worden en zou ik zelf ook nog 25% moeten betalen. Hier voor betaalde ik ongeveer 60 piek per maand. Alles was leuk en aardig tot ie wat kreeg.

De eerste twee behandelingen werden keurig zoals bovenstaand vergoed. Daarna was het uit met de pret. Er bleek in de kleine lettertjes iets te staan wat erop neer kwam dat er per jaar maar twee behandelingen per geval werden vergoed. Ik moest dus alle latere vervolgbehandelingen helemaal zelf betalen en pas als het volgend verzekeringsjaar in zou gaan zou ik er weer twee vergoed krijgen en dan weer niet meer.

Nu dacht ik onder andere verzekerd te zijn voor situaties waar de kosten door langdurige ziekte te hoog zouden worden om zelf te dragen. Mooi niet dus. Ik heb de verzekering opgezegd en mijn zus ook. Nu zetten we zelf iedere maand 130 piek extra weg. Als 1 van onze paarden nu iets heeft, hebben we wat achter de hand. Als de AMEV z'n verzekering zo waardeloos geregeld heeft kan ik zelf het risico ook wel dragen.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 02:44

Stel je hebt je paard niet verzekerd en hij krijgt iets.
de behandeling is duur en het kost je bakken met geld. Maar je betaald,natuurlijk alles voor je paard.
Tot het geld op is. Best banketstaaf als je paard wel beter kan worden maar jij de behandeling stop moet zetten omdat je er geen geld meer voor hebt.

Mijn pony is dus wel verzekerd, hoewel ik haar al 3 jaar heb en ze nog nooit iets gehad heeft. En ze blijft gewoon verzekerd, ik kan het niet in een keer betalen als mijn paard nu naar Utrecht moet.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 11:55

Hoi,
ik heb mij paard wel verzekerd, en gelukkig maar. Vorig jaar stond mijn paard met een flinke jaap en een gebroken neusbeen in haar uitloopweitje. Tot de dag van vandaag weet niemand hoe dat heeft kunnen gebeuren. De breuk kunnen we nog wel verklaren, maar die enorme snee niet. Gelukkig bleek B'elanna wel te genezen, alhoewel het lang heeft geduurd en ze er een bult op haar neus aan heeft overgehouden.

De rekening van de veearts was niet mis. Ze is gedurende drie maanden behandeld en de eerste weken dagelijks.

Interpolis heeft zonder blikken of blozen de rekening betaald. En toen bleek dat een maand later nog een keer complicaties optraden (haar traanbuis bleek verstopt) hebben ze het dossier weer geopend. Bovendien waren ze oprecht belangstellend in telefonische contacten.

Kortom: mijn ervaringen bij interpolis zijn prima en verzekeren zou ik toch doen, als het misgaat gaat het meestal om enorme bedragen.

Anya

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 14:19

Ik begrijp uit alle commentaren dat Interpolis er beter uitkomt dan Amev.
Vraagje voor de ervaren verzekeraars: stel dat ik mijn paard voor euro 3500,- verzeker en ze krijgt een ongelukje. Worden dan de kosten maar tot dit bedrag vergoed of mogen ze erover heen gaan. Hoe werkt zoiets.
In mijn geval zouden de ziektekosten de reden zijn om te verzekeren want als het echt verkeerd loopt, komt er wel weer een ander paard. Maar als er bv iets langdurigs aan de hand is, zou de verzekering dus kunnen weigeren te betalen, terwijl ze wel gewoon beter kan worden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 14:33

Hi,

ik heb mijn paard ook bij Interpolis verzekerd voor 3500 euro.
Ik ben ook alleen verzekerd voor de ziektekosten.
Er is inderdaad een max. aan de uitkering bij dit bedrag. Ik geloof 5000 euro per jaar. Maar mocht je paard echt zo'n dure behandeling nodig hebben dan heb je grote kans dat de verzekering al veel eerder aanbied uit te keren en het paard over te nemen. Dus daar moet je rekening mee houden. Als jij daarna de behandeling wel wilt doorzetten mag dat wel, maar dan worden het eigen kosten.
Ik heb daar lang over nagedacht, maar als mijn paard inderdaad een behandeling van 5000 euro nodig zou hebben, dan moet ze wel zo ziek zijn denk ik dat inslapen ook het beste zou zijn.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 20:38

Citaat:
Ik begrijp uit alle commentaren dat Interpolis er beter uitkomt dan Amev.
Vraagje voor de ervaren verzekeraars: stel dat ik mijn paard voor euro 3500,- verzeker en ze krijgt een ongelukje. Worden dan de kosten maar tot dit bedrag vergoed of mogen ze erover heen gaan. Hoe werkt zoiets.



Ik had een eigen risico. Dat wil zeggen dat van iedere rekening steeds 85% (uit mijn hoofd) betaald werd. Ik heb haar niet verzekerd voor ziektekosten. Alleen voor ongelukken, acute verwondingen en koliek e.d. Dat zit bij de standaardgoedkoopste verzekering in. De informatie staat wel op hun site overigens

groetjes,
Anya