Vandaag gingen we de paarden naar de kudde bij Evelien brengen om daar heerlijk een maandje vakantie te vieren.
Voor Cooler een uitgelezen kans om wat meer van de wereld te zien en kennis te maken met nog meer paarden.
Helaas heeft hij hier maar 20 minuutjes van mogen genieten....
Nadat we hem in de wei met ruinen hadden gezet hebben we een tijdje staan kijken; hij was erg in zijn nopjes en was vrolijk aan het rondrennen hinnikend en kijkend naar alle paarden en de hectares wei die hij tot zijn beschikking had.
Na een tijdje zijn wij weer teruggegaan om Digger en Oki te halen.
Omdat deze weides omzoomd zijn met ondiepe en ongevaarlijke sloten met harde zandbodem dacht ik al dat hij hier wel in terecht zou komen want dat kent hij natuurlijk niet.
Zo geschiedde ook en dat ging verder allemaal prima want hij liep er aan de andere kant weer uit....de volgende sloot heeft hij ook meteen maar even bekeken en toen Evelien hem bij het halster pakte, stortte hij dood neer.......
Mijn telefoon ging en Evelien vertelde dat ze heel slecht nieuws had (ik dacht dat hij zich behoorlijk geblesseerd zou hebben o.i.d.; vond ik net wat voor die kleine pechvogel
) maar dit had ik nooit verwacht...Hij ziet er helemaal gaaf uit maar heeft onwijs blauw tandvlees en dito tong; de DA zegt dat het duidt op of het knappen van een grote ader of een hartstilstand....
Arme kleine man......ik ben er helemaal ondersteboven van.
Dit paardje had echt beter verdient en deed zo zijn best.
We hadden hem inmiddels al zadelmak zonder 1 knipper van zijn ogen, hij deed de 7 games van Parelli alsof hij het jaren deed en deed niets liever dan heerlijk met je kroelen en gekriebeld worden.
Hoe een paard kon veranderen van een gevaarlijk wild dier in een schootpony.
Het ga je goed kleine vent........
Vergeten zullen we je zeker niet..