westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:13

Dat Duke het nu even niet meer weet is een teken dat we haar aan het denken hebben gezet.

-en denk niet dat het aan jullie is om haar aan het denken te zetten.
zij heeft een zadel wat goed past op haar paard.punt uit.
ze vond het minder dat hier iemand vertelde dat het kinderarbeid is.
dat gaat ver en daar geloven we niet in.

.Feit blijft gewoon dat mensen het geld voor een duurder zadel niet OVER hebben, maar beginnen te piepen dat ze het niet hebben. Zoals Cowgirl zei, paard een zadelmarkt zadel, en verder wel in de duurste kleren lopen, roken, ieder weekend flink gaan stappen en nog duur op vakantie gaan. En dat wil er bij mij gewoon niet in.


-dat gaat dan niet over ons...naar over hele andere mensen..dus haal geen dingen door elkaar.


Oh, en zou je niet van die lappen willen quoten? Zet er gewoon boven aan wie je de reactie richt, dan weet degene waar het over gaat. Of crop de quotes even, leest wel zo lekker.
[/quote]

-dan moet je er maar wat moeite voor doen.
ik wilde het zo doen dan kunnen ze lezen waar in antwoord op geef.

groetjes marije

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:17

Even een algemene vraag: als het niet aan ons is om iemand aan het denken te zetten, hoe zou iemand aan het denken moeten/kunnen worden gezet? Een openbaar forum is er toch om te leren, om advies te kunnen vragen? Misschien zelfs om te voorkomen dat er fouten worden gemaakt, of dat de gevolgen van fouten beperkt kunnen blijven? Hoe kun je iemand op een andere manier vrijblijvend adviseren, zijn kennis vergroten?

Overigens geloof ik er zeer zeker in dat bij de zadels uit India op een of ander moment tijdens de productie kinderarbeid komt kijken. Al was het maar bij het looien van het leer. Je ontkomt er voor die prijs gewoon niet aan.

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:29

ja maar niet op deze manier...

het kan ook anders..

groetjes marije

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:31

Je kan beter een westernzadel van Divoza kopen

Sandra_H

Berichten: 2719
Geregistreerd: 14-04-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:36

Quellian schreef:
Je kan beter een westernzadel van Divoza kopen


Hm...daar ben ik mee begonnen, op zich voor die prijs een fijn zadeltje maar tijdens de eerste de beste flinke buitenrit hing ineens mn singel los te flapperen: finaal gescheurde singelstoot

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:38

MDLCP schreef:
ja maar niet op deze manier...

het kan ook anders..


Hoe anders? Het is zo makkelijk om kritiek te geven, maar als je vraagt hoe het anders moet komt er geen antwoord.

Ik ben van mening dat, als je iemand erop wijst dat er een Taxushaag aan zijn weide grenst (om maar een ander voorbeeld te gebruiken dan JKK) je hem beter bereikt en meer impact hebt door te zeggen dat het in geringe hoeveelheden hartstikke giftig en dodelijk voor je paard is, dan dat je voorzichtig formuleert dat het niet zo gezond voor je paard is en hij er weleens erg ziek van zou kunnen worden. De persoon in kwestie schrikt misschien, maar het komt wel aan. Wat bij de voorzichtige formulering niet altijd het geval is, al gelang de dikte van het bord voor het hoofd van de desbetreffende persoon (en vat dit nu alsjeblieft ook weer niet persoonlijk op, want dit is algemeen gesteld)

Kyran
Berichten: 65
Geregistreerd: 13-07-05

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:41

Is een White Start niets voor je? Is niet de duurste, maar ook niet de goedkoopste. Voor een starterszadel is het keurig.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:50

Kyron: het feit dat een zadel in een middenklasse prijst valt zegt nog steeds niets over de kwaliteit. Het kan ook een verkoper betreffen die snel rijk wil worden

Ik heb wel eens een hoofdstel op een verkoopsite gezien voor de prijs van fl 275 (al weer een tijdje terug ). Dat zelfde hoofdstel stond op Ebay (nieuw) voor $45 !!!

Geloof dus een prijs niet 1-2-3

@Sandra_H: mijn eerste zadel(tje) was ook een Divozaatje (en niet de goedkoopste). Tijdens een lekker galopje brak een beugelbout en was ik ineens een beugel kwijt.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:06

Wellicht (waarschijnlijk) zijn de zadels (of een onderdeel) vanuit ethisch oogpunt op een onacceptabele manier geproduceerd (dus kinderarbeid, onderbetaalde arbeid, etc). Maar dat zijn de meeste schoenen ook, en kleren, en voetballen. Ik hoop dat degene die vinden dat je dergelijke zadels niet mag kopen vanwege dit ethisch opzicht ook alleen scharrelvlees eten, bij de bodyshop winkelen, goed kijken waar en hoe hun kleren en shoenen worden geproduceerd, alleen max havelaar-producten kopen en ga zomaar door.

We zijn geen heilige boontjes en we kunnen niet overal bij stil staan, hoe erg het allemaal ook is. Als we weten hoe alles geproduceerd worden zouden we ons allemaal kapot moeten schamen , want we zullen allemaal wel iets in ons bezit hebben met een dergelijke achtergrond. We moeten wel realistisch blijven. De wereld en de waarheid is keihard...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:15

@ Duke, omdat je bij bepaalde dingen er haast niet aan ontkomt, is het dus acceptabel?

Als ik meubels, voetballen of vloerkleden koop, let ik wel degelijk op de garantie dat het gegarandeerd zonder kinderarbeid is gemaakt. Bepaalde winkelketens (IKEA) controleren of er kinderarbeid bij het maken van de meubels, vloerkleden en accessoires gemoeid is. Ook heb ik onlangs een voetbal gekocht voor mijn neefjes met garantie dat hij zonder kinderarbeid in elkaar is gezet, anders had hij er niet gekomen. Je kunt bij de aanschaffingen van je spullen er wel degelijk op letten dat het kinderarbeidvrij is, en je koopgedrag daarop aanpassen.
Wat het scharrelvlees en de bodyshop met kinderarbeid te maken hebben snap ik even niet, maar misschien wil je dat nog verder uitleggen?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:22

Ja hoor, Cassidy, dat wil ik wel :

Als je dus zo bewust bezig bent met je inkopen, en alleen het beste wil kopen waar zo min mogelijk leed mee berokkent is, bedoel ik ook dierenleed. Dus eigenlijk scheer ik in mijn vorige reactie mensen- en dierenleed over één kam.

Nou, ik heb respect voor je Cassidy dat je zo bewust je inkopen doet. Zover ben ik dus nog niet maar dat wisten we al aangezien ik dus zo'n ZM-zadel had (alleen weet ik dat van die kinderarbeid pas sinds de reacties op dit forum). Maar ja, zoals ik al zei: we zijn geen heilige boontjes. Sommige van ons zijn dus bewuster met de wereld om hen heen bezig dan anderen.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:23

Bovendien heb ik nooit gezegd dat het acceptabel is...

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:24

en denk dat het nu tijd is voor een slottje...het gaat nu nergens meer over..het is een welles nietes spelletje..

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:31

oohh nee ik moet het anders zeggen willen je gvd er een slotje op zetten...cassdy is het zo goed denk je dat ze het begrijpen...

groetjes marije...

sorry dat het zo grof moet maar volgens mensen hier kun je op die manier pas mensen duidelijk maken wat je wil.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:33

Ik ben het met je eens Marije, het is mooi geweest. Dit topic kan wat mij betreft ook op slot.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:11

Ik hoop dat de Mod's er anders over denken, want als jullie je bij het onderhoud houden en niet alles in het persoonlijke betrekken hebben we nog steeds een goede discussie over de kwaliteit van zadels of die nou wel of niet bij ZM vandaan komt.

Kyran
Berichten: 65
Geregistreerd: 13-07-05

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:17

@ Sugarmiss: ik zeg niet dat een middenklasser van superkwaliteit is. Ik geef alleen maar een suggestie aan, dat een White Star niet de duurste is en niet de goedkoopste. maar qua kwaliteit is dit zadel niet slecht!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:18

Toch nog even dit: mensenleed is niet vergelijkbaar met dierenleed. Hoewel ik dieren heel hoog inschat ben ik ben een voorstander van dierproeven op die punten waar het absoluut niet anders kan, mits voor medicijnen en niet voor make up. En er zijn andere adressen voor dierproefvrije producten voor lichaamsverzorging dan de Bodyshop.

Overigens: roepen om een slotje omdat de discussie een kant uitgaat die iemand niet zint is al vaker voorgekomen. In het verleden hebben de Moderators daar geen gehoor aan gegeven, en ik hoop dat ze dat in dit geval ook niet doen.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:28

De discussie gaat in de meeste reacties niet meer over het onderwerp, en in de gevallen dat het wel over het onderwerp gaat: ten eerste zijn er al genoeg topics over zadelmarkt geweest en daarin werd keer op keer hetzelfde gezegd, blijkt bij nader onderzoek op Bokt. Dus daarmee komen we geen stap verder. Ten tweede: we komen er toch niet uit, de discussie blijft op hetzelfde punt steken. Allemaal meer van het zelfde.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:33

En zolang iedereen blijft reageren blijft het topic 'hoog' staan. Voordeel daarvan is dat er geen nieuw topic over ZM komt.

@Kyran: heb je er zelf een dan ??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:35

@Duke, omdat de discussie al eerder is geweest, is het een discussie die niet nog eens gevoerd kan en mag worden?
Ik durf te beweren dat sinds de zoekfunctie het niet meer doet, bokt voor de helft of zelfs meer uit vragen bestaat die ooit al eens zijn langsgeweest.

@SM of Kyran, ik ken het zadelmerk White Star niet, hebben jullie een link voor me, of een foto?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 09-08-05 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:38


Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:42

Ik dacht eerlijk gezegd dat de discussie bij het onderwerp moest blijven. Niet dat ik een andere discussie uit de weg ga, zo moet je het niet zien, maar ik ben nog niet zo lang bezoeker van Bokt. Dus vandaar dat ik dacht dat dit topic beter kon stoppen aangezien we van het onderwerp 'zadel van zadelmarkt, oke?' niets meer te maken heeft met bodyshop en dergelijke. Maar als dat verder oke, ga je gang hoor.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:45

Misschien dat de titel aangepast kan worden in 'kwaliteit goedkopere zadels ??'
ZM ook blij dat ze niet meer zo 'in het zonnetje' staan

Overigens doen die White-Stars me denken aan de Continentals en dan niet de reiner-serie uit de VS.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:46

Heeft iemand dan ook een foto van een zadel van ZM