westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:18

ik had een veelzijdigheidszadel gekocht bij zadelmarkt, ik was er helemaal heen gegaan met mn pony :S en ze gingen daar dus die dingen passen op hem , toen zeiden ze van een zadel dat het goed lag, dus die had ik toen gekocht, na een paar weken kreeg hij wel drukplekken, en toen kocht ik een thorowgood zadel , er kwam toen een zadel pas service bij mij op stal, toen vroeg ik of hij mn oude zadel misschien nog in kon ruilen hij zag het zadel en zij, oh nee toch , zeker bij zadel markt gekocht, en toen had ie het er over dat die dingen van binnen helemaal nergens op sloegen helemaal nep enzo..

over de western zadels hoor ik minder slechte dingen maare, ze zijn niet echt goed hoor, je kan echt veeeeel beter een 2e hands zadel kopen..!!

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:22

Citaat:
Kom op zeg ......waar gaat dit over sablou....vlieg les.
ik denk dat je nu ff moet uitkijken met wat je zegt.je bent zelf toch ook een zadelmaker???? wat zou jij er van vinden als mensen zo over je praten..wees volwassen en hou je in...en ja maar 400 euro..kijk zelf eens bij een goede zadelmakers, daar betaal je voor een goed kwalitatief zadel minimaal 1000 euro,dan kun je pas zeggen dat je een zadel heb voor levenslang..dat is mijn ervaring...

mvg marije


Beste Marije,

Even een paar dingen recht zetten:

a) met vliegles bedoel ik de les die je lrijgt als je met dergelijke zadels in galop in het bos of bak gaat vliegen. En zeg niet dat dat niet met regelmaat gebeurt want we weten wel beter.

b) Ik probeer zadels te maken (goede zadels). Met alle respect, maar ZM is geen zadelmaker (zelfs niet van slechte). Men koopt bij ZM zadels in voor € 100 die gemaakt zijn van de slechtste soort leer (zie daarover een nieuw topic) en in elkaar zijn gezet in 3e wereldlanden, door de goedkoopste arbeidskrachten die je kunt vinden.
OVERIGENS : Ik ben geen prediker en ook geen wereldverbeteraar, maar ik hoor dagelijks die reclame van Terre des Hommes, waarin verteld wordt dat werken dodelijk is voor een kind van 8 jaar....Dat zou een eigenaar van een ZM zadel eigenlijk iedere keer moeten horen als hij opzadelt.

c) Als mijn klanten een probleem hebben (egaal welk) met één van mijn zadels doe ik er alles aan om de zaak correct af te handelen. Vraag ALLE mensen die een zadel van me hebben en je zult zeker een ander signaal krijgen als bij ZM.

d) Als ik een zadel in elkaar zet, controleer ik 3 keer of de montage correct is, zodat iemand die met mijn zadel gaat rijden er zeker van kan zijn, dat ie niet van zijn paard flikkert omdat Louistje maar wat heeft staan kloten.

Natuurlijk zijn er mensen die dol gelukkig zijn met een ZM zadel.
EN dat zal op de massa zadels die ZM verkoopt ook wel zo blijven. Neemt niet weg dat het in de beoordeling van mensen die er enige notie van hebben, geen hoge score geeft. Als ik Dick Sherer of Dusty Johnson zo'n zadel zou brengen, pisten die in hun broek van het lachen.....

Marije en al die anderen: niet boos zijn. Kom een keer langs (liefst met ZM zadel) en ik zal je graag het verschil laten zien, uitleggen, laten voelen, .......

MVG Louis

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:53

Sablou, wat zou ik graag langs willen komen met mijn ZM-zadel, maar ik weet dat ik dan alleen maar kan huilen.

Ik heb de site bekeken en het zijn prachtige zadels, maar voor mij onbetaalbaar.... En ik kan me best een voorstelling maken tussen de verschillen in mijn zadel en uw zadels. Tuurlijk is die kwaliteit (en van de andere betere merken) veel en veel beter en betrouwbaarder.

Ik ben blij met mijn ZM-zadel en heb tot nu toe helemaal geen problemen, maar door alle verhalen hier, durf ik amper te gaan rijden (terwijl ik alles goed heb nagekeken, zadel goed in het vet zit, ik geen scheuren zie, niets loszit, het zadel goed past (blijkbaar een wonder) o.i.d.) Bovendien wordt ik helemaal naar van alle reacties hier over ongelukken, kinderarbeid en paardenmishandeling etc.

Ik moet dan maar stoppen met opzadelen en zonder zadel gaan rijden....

daisie
Berichten: 70
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grijpskerke

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:01

hoi hoi

ik heb ook een zadelmarkt zadel, 2 zelfs,,
1 voor mijn haflinger, en 1 voor mijn verzorgpaardje (verzorg ik samen met een ander meisje).
ik weet het, ik zou ook liever een zadel hebben van een wat betere kwaliteit, maar je hoort mij niet klagen! ik heb nou eenmaal geen geld om een duur westernzadel te kopen.. (ik moet zelf mijn paardje betalen, onderhouden, enz)
hij overleeft alles, regen, zout uit de zee
(en dan niet spettertjes, nee, echt kleddernat. niet zo handig, maarja, vertel dat maar tegen mijn paard ) zand, alles. oke als je het gaat doorzagen niet maarja, welk zadel wel . maar in ieder geval, wij zijn er heel blij mee!
ik ben het ermee eens dat het leer misshcien niet geweldig is, zoals de echte goede zadels, en het zal lang niet op elk paard goedliggen, maar onze paardjes krijgen geen drukplekken, ze lopen lekker, en het houd de bewegingen niet tegen. en het zit heerlijk! dus ik ben er hardstikke blij mee..
we hebben wel redelijk dikke pads eronder, ik hou niet van die dunne dingetjes. en de paarden ook niet zo denk ik
ik heb trouwens niet zo'n stevigte haflinger, en dat zadel is ook niet geschikt voor brede paarden zonder schoft. dan ligt het iid niet goed.
maar bij onze paardjes gaat het gelukkig wel goed!

en tegen Duke:
als jou zadel goed ligt, en je hebt het goed nagekeken, dan kan je gerust gaan rijden hoor. het breekt niet zomaar af!

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:35

sablou schreef:
Citaat:
Kom op zeg ......waar gaat dit over sablou....vlieg les.
ik denk dat je nu ff moet uitkijken met wat je zegt.je bent zelf toch ook een zadelmaker???? wat zou jij er van vinden als mensen zo over je praten..wees volwassen en hou je in...en ja maar 400 euro..kijk zelf eens bij een goede zadelmakers, daar betaal je voor een goed kwalitatief zadel minimaal 1000 euro,dan kun je pas zeggen dat je een zadel heb voor levenslang..dat is mijn ervaring...

mvg marije


Beste Marije,

Even een paar dingen recht zetten:

a) met vliegles bedoel ik de les die je lrijgt als je met dergelijke zadels in galop in het bos of bak gaat vliegen. En zeg niet dat dat niet met regelmaat gebeurt want we weten wel beter.

b) Ik probeer zadels te maken (goede zadels). Met alle respect, maar ZM is geen zadelmaker (zelfs niet van slechte). Men koopt bij ZM zadels in voor € 100 die gemaakt zijn van de slechtste soort leer (zie daarover een nieuw topic) en in elkaar zijn gezet in 3e wereldlanden, door de goedkoopste arbeidskrachten die je kunt vinden.
OVERIGENS : Ik ben geen prediker en ook geen wereldverbeteraar, maar ik hoor dagelijks die reclame van Terre des Hommes, waarin verteld wordt dat werken dodelijk is voor een kind van 8 jaar....Dat zou een eigenaar van een ZM zadel eigenlijk iedere keer moeten horen als hij opzadelt.

c) Als mijn klanten een probleem hebben (egaal welk) met één van mijn zadels doe ik er alles aan om de zaak correct af te handelen. Vraag ALLE mensen die een zadel van me hebben en je zult zeker een ander signaal krijgen als bij ZM.

d) Als ik een zadel in elkaar zet, controleer ik 3 keer of de montage correct is, zodat iemand die met mijn zadel gaat rijden er zeker van kan zijn, dat ie niet van zijn paard flikkert omdat Louistje maar wat heeft staan stinkmodder.

Natuurlijk zijn er mensen die dol gelukkig zijn met een ZM zadel.
EN dat zal op de massa zadels die ZM verkoopt ook wel zo blijven. Neemt niet weg dat het in de beoordeling van mensen die er enige notie van hebben, geen hoge score geeft. Als ik Dick Sherer of Dusty Johnson zo'n zadel zou brengen, pisten die in hun broek van het lachen.....

Marije en al die anderen: niet boos zijn. Kom een keer langs (liefst met ZM zadel) en ik zal je graag het verschil laten zien, uitleggen, laten voelen, .......

MVG Louis


hallo Louis.
ik vind het fijn dat je dit heb geschreven..maar zoals je hier ziet staan van duke dat ze nu helemaal niet meer weet wat ze moet doen.ik weet niet of het wel kinderarbeid is.goede koop leer dat wel.ik heb zelf geen zadel van zm.
ik kan wel ff met duke overleggen om een keer langs te komen.
sorry dat ik zo uit viel maar heb het een beetje gehad dat iedereen maar negatief is over anderen en dat het zo moeilijk is om iemand wat te gunnen.
er zij nu mensen die niet het geld hebben om een goed zadel te kopen.en daar moet iedereen respect voor hebben.toch.
maar om nu te zeggen dat een zadel van zm je paard naar de klote help gaat wel heel ver.te ver.


groetjes marije

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:57

Even een kleine opmerking. Er wordt te vaak geroepen dat je het geld niet hebt voor een goed zadel....waarom neemt iedereen dan maar genoegen met niet een, maar tien niveaus minder? Waarom een ZM zadel, en geen goede tweedehands?

Dat je je bepaalde dingen niet meteen kunt veroorloven, soit. Maar als jij gaat sparen, krijg je ook het geld bij elkaar voor een kwalitatief goed zadel. Dan spaar je eventjes wat langer. Maar als je echt wilt, ligt ook een kwaliteitszadel binnen je handbereik. Life is al about priorities. Je moet keuzes maken. En als je voor eenzadelmarktzadel gaat, heb je die keuze gemaakt. Maar begin dan niet te piepen dat je het je niet kunt veroorloven, het is haalbaar voor iedereen!

Cowgirl

Berichten: 23768
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:09

Ben het helemaal eens met cassidy.

Ondertussen worden er wel van allerlei smeersels en dure rijbroeken gekocht maar een knap zadel.....

Ik heb een degelijk westernzadel liggen en een podium endurance maar ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt. En ze gaan voor een hele schappelijke prijs de deur uit.

Verder zou ik heel graag eens een paar duidelijke foto's willen zien van die ZM zadls op de paarden.
Misschien iets voor een apart topic: foto's van hoe het wel en niet moet.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:57

Tuurlijk, als ik jaren spaar kan ik het ook, maar als ik eenmaal wat bij elkaar gespaard heb, komt er altijd een onverwachte dierenarts kosten o.i.d. bij, en inderdaad: life is al about priorities, in dat geval.

Ik heb inderdaad één keer het geld voor een goed Circle Y gehad. Alleen bleek na een half jaar het zadel niet goed te passen en ik kan het aan de straat stenen niet kwijt raken. Ik kan pas een goed zadel kopen, als ik dit oude heb verkocht voor een redelijke prijs. En ik vind het heeeeel makkelijk gezegd over die dure rijbroeken en smeersels enzo. Je kent me niet, dus oordeel dan niet zo. Ik heb geen zin in zo'n discussie.

Ik vraag me af waarom iedereen maar lachend dik 2.000 euro kan neerleggen voor een zadel. En niemand vraagt zich af waarom zo'n zadel zo duur moet zijn. Ja, het leer is duur. Dat weten we, maar ik wil wel weten hoeveel marge er op zo'n zadel zit. Maar een eerlijk antwoord krijgen we waarschijnlijk nooit. Als ik hetzelfde vraag (voor m'n werk) hoeveel van de 10,00 per kilo varkenshaas, aan de strijkstok blijft hangen bij Appie Heijn, wetende dat de boer in goede dagen 1,20 euro per kilo krijgt, krijg je ook niet veel te horen. Met zadels zal het wel hetzelfde zijn. En wie wordt er aangevallen? Degene die het niet kunnen betalen. Het lijkt wel of je geen paard waardig ben als je niet de beste spullen kunt veroorloven. Sorry dat ik wat verbitterd klink, maar dat krijg je met zulke discussie's.

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:29

OKE DAN DUKE DIE ZIT HAHAHA GOED ZO MEID....ZOALS IK JE AL ZIJ IK STA 100% ACHTER JE....

en cowgirl wat wil je met dat stomme idee bereiken...mensen af zeiken....oohhh helemaal vergeten daar zijn de meeste bokkers heel goed in ..en ik durf te zeggen dat soort mensen zijn die er helemaal maar dan ook helemaal geen verstand van hebben..kijk maar wat je hier mee doet...ik hoop nadenken..of is dat moeilijk weet niet....het is ook zo makkelijk om via je pc te praten maar als je ze tegen kom haha dan lach je ze recht in hun bek uit...gatver...


zo nu ben ik klaar...ja allemaal ik zeg wat ik denk en heb ook het lef om mijn naam er neer te zetten..

groetjes marije

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:42

Ik had nou eenmaal de kans om een goed zadel te kopen.
Maar voor de mensen die wat minder te besteden hebben zijn deze zadels blijkbaar goed.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 00:22

Marije toch, Marije toch, nu doe je het weer! Eerst loop je Sablou af te katten, en intussen heeft iedereen met een wat kritischere blik er ineens geen verstand van.

Als je het geld niet hebt voor een goed passen westernzadel, spaar dan even door. Lukt je dat niet, koop dat een goed passend dresuurzadel, of doe het even zonder. Dat is de tip die ik aan iedereen mee kan geven. Het feit dat Duke na een half jaar een circle Y had die niet paste: is je paard in dat halve jaar zo veranderd, of heb je je op dat moment ook maar wat aan laten smeren? Een Circle Y is gerust te verkopen, maar je zult er wat op in moeten leveren. Ben je daar niet toe bereid, dan zul je het idd met een ZM zadeltje moeten doen...en hopen dat die van ellende niet op een gegeven moment uit elkaar valt.

En Duke, ik ben er zeker van dat er ergens nog wat te besparen valt...als het niet is op smeerseltjes en dure kleding, dan op rookwaar of uitgaan. Je kunt me niet vertellen dat er niet nog ergens wat op valt te beknibbelen. Desnoods doe je je Circle Y met wat verlies weg, dan heb je een startkapitaal voor een nieuwe. Want zeg nu eerlijk, met die laag stof erop knapt dat zadel ook niet op. Een zadel dat je niet gebruikt en wat maar op die bok ligt is dood kapitaal.
En ben je geen paard waard als je je geen dure spullen kunt veroorloven? Dat heb ik nooit gezegd. Maar er moeten wel middelen zijn om de spullen te kopen die een paard nodig heeft. En als je daar niet toe in staat bent, moet je conscessies doen, zonder dat het paard daar onder lijdt. Op het moment dat je zelfs dingen als voer, DA, smid of andere uitgaves niet meer kunt betalen, ben je in mijn ogen geen paard waardig. Ik hoop overigens niet dat het bij jullie zover komt.

En Marije, er is niet veel lef nodig om je voornaam eronder te zetten hoor.
Van mij krijg je iig voornaam EN achternaam

MvG

Trudy Kramer

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 07:37

En voor 750 euro kan je al best een leuk gebruikt zadel kopen, dus 2000 is ook wat overdreven.

En de marge, tuurlijk zit er wat tussen. De eigenaar van de winkel wil ook graag brood op de plank. Maar het simpele vlees voorbeeld werkt echt niet zo in de praktijk. Ik zit ook nog in de uien en dan is het echt niet zo dat het verschil tussen boer-winkel in de zak van de winkel beland. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je er zo simpel over denkt.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 08:47

Ik zal dan even wat zaken nuanceren:

Cassidy: inderdaad de spieropbouw van mijn paard is in ruim een half jaar tijd sterk veranderd. Voorheen reed ik licht dressuur. Door de overstap naar western is het paard sterk veranderd in spieropbouw. Voorheen kon hij niet of moeilijk ontspannen en niet achteruitlopen. Althans, dat lukte niet met de dressuurtechnieken. Nu lukt dat wel waardoor de spieren op zijn rug meer ontwikkelde en het zadel ging klemmen. En ik leg er inderdaad geld op toe (heb er zelf 950 voor betaald, maar ik ben blij met 650), maar nog wil niemand het hebben. Ik houd het zadel in goede staat door regelmatig te poetsen en te olien, dus onder een laag stof ligt het zadel niet.

En jongens, stop nou toch met het verhaal over dat voor alles te sparen is. Het leven is duur en als ik nu alleen een zadel moest kopen, was dat echt het probleem niet. Mijn paarden worden goed verzorgd. Ik heb geld genoeg voor onderhoud, voer, dierenarts etc. Ik ben heel goed voor mijn paarden. Dus wees gerust, hier geen verwaarlozing. En tuurlijk probeer ik het geld bij elkaar te sprokkelen voor een goed zadel voor mijn driejarige waar ik mee wil gaan starten, maar jullie doen alsof het wel heel makkelijk is om effe wat geld op zij te leggen. Trouwens (beetje flauw, maar kan het niet laten): ik rook niet, ga niet uit, ga niet op vakantie, heb geen auto, omdat ik zo gek ben van m'n paarden. Daar heb ik echt wel veel voor over. En dat goede zadel komt er wel, alleen nu doen we het nog even met wat minder.

En Cornelie: ik heb het voorbeeld zo simpel mogelijk neergezet, zo simpel denk ik er niet over, maar er zit een kern van waarheid in. Ga me niet vertellen dat ook jij niet een beetje verbitterd ben na vorig uienseizoen. Maar ik krijgt altijd sterk de indruk dat met zadels, hoofstellen e.d. nogal veel winst gemaakt wordt. Ik geloof niet dat het zo duur moet zijn.

Maar ik vind het wel goed geweest hierzo, je wordt alleen maar aangevallen als je probeert uit te leggen dat het voor sommigen van ons niet zo makkelijk gaat.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 08:59

Ik stuur je even een pm

DubbelFun

Berichten: 88886
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:11

@Duke: je hebt gelijk dat westerntack duur is, terwijl dat vaak niet nodig is. Ik weet uit eigen ervaring dat het niet makkelijk is een 2e hands zadel te verkopen. Mensen reizen meestal niet graag vele kilometers om naar 1 zadel te kijken, dan laat men liever óf een bus vol komen of rijdt naar een winkel die er vol mee ligt. Het nadeel daarvan is dan vaak dat men duurder uit is als de bedoeling was. Terwijl er ook dan genoeg verhalen bekend zijn van 'missers' en niet-meer-passende zadels na een aantal maanden.

Als je met je gebruikte zadel naar eerder genoemde zaken gaat zul je er altijd op toe leggen. Alleen bij een veel duurder zadel krijg je een leuke inruilkorting.

Maar ook voor jou geldt dat je best 'goedkoop' aan de juiste spullen kunt komen als je een beetje durft rond te shoppen.

De essentie in het verhaal van Cassidy klopt echter wel.
De meeste goedkope westernzadels worden gekocht door mensen die het leuk vinden om een buitenrit te maken en dan denken dat een westernzadel daar uitstekend voor geschikt is.
Omdat het 'erbij' is mag het dus niet te duur zijn en omdat men er geen verstand van heeft laat men zich vanalles aanpraten. En omdat het toch niet zo vaak/lang gebruikt wordt zal het met de slechte pasvorm en de nadelen ook allemaal wel meevallen.

En als je dus hooguit 1x in de week buitenrijdt en alleen bij lekker weer (geen regen en niet 20+) dan kun je heel lang doen met een ZM-kwaliteit.

Mensen die wat serieuzer met het westernrijden bezig willen zijn zullen dit soort zadels absoluut links laten liggen. Misschien dat men ook uit onkunde eerst bij een ZM-alike uitkomt, maar het zal dan al wel snel duidelijk worden dat dit zadel geen lang (intensief) leven beschoren is. Goedkoop blijkt in zo'n geval dan dus ook duurkoop, immers even doorsparen voor een 2e hands van een betere kwaliteit had langer plezier gebracht voor ruiter (en waarschijnlijk ook voor het paard). Een nieuwe ZM kost € 300 , terwijl je voor € 450 al best een leuke 2e hands hebt.

daisie
Berichten: 70
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grijpskerke

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:11

wat een gedoe over die zadels..
oke, een slecht passend zadel kopen is gewoon stom, maar iedereen doet altijd meteen over zadelmarkt dat het GEEN kwaliteit is, het leer is slecht, slecht in elkaar gezet, het valt bijna uit elkaar, kan geen regen, zeewater, niet boven de 20 graden, enz. enz.
nou dat is allemaal dus NIET waar. oke, soms kan het iid wat beter in elkaar gezet worden, maar het is duidelijk niet zo dat het uit elkaar valt ofzo. ik heb mijn zadel nu ong. een jaar, en het is gewoon helemaal goed. de wat duurdere zadels en van betere merken zijn (natuurlijk) wel beter, maar dat hoeft niet te zeggen dat het ook beter ligt. op veel paarden ligt een zadelmarkt zadel ook gewoon goed!
een goed zadel kan evengoed fout liggen.
en het is inderdaad waar, als je wat minder geld hebt om dure, betere kwaliteit spullen te kopen, wordt je meteen gezien als iemand die niks voor zijn paarden overheeft. waarom zou je een duur zadel gaan kopen als je blij bent met een goedkoop zadel wat goed past???
als het niet goed past zeg ik oke, dan ben je stom als je dat koopt, maar als het verder netjes zit, dan is er toch niks aan de hand?
ik ben juist superblij dat er bij mij in de buurt een zadelmarkt zit! anders had ik nu geen western gereden, of iig geen westernzadel gehad. en dan kan iedereen wel zeggen dan spaar je even door, maar als mijn zadel echt slecht zou liggen zou ik heus wel doorsparen. maar op dit moment ligt het netjes, heeft ze er geen last van, geen drukplekken, het ziet er mooi uit, en het zit heerlijk. en natuurlijk verkoop ik het en koop ik een nieuw zadel als het slecht gaat zitten, maar dat is nog niet nodig.
en bijv. duke wordt ook aangevallen erop, maar als je ziet wat zei allemaal voor haar paarden overheeft, dan zal ze echt geen slecht zadel kopen. niet iedereen die wat minder geld heeft en een zadelmarkt (goedpassend) zadel koopt is meteen slecht voor zijn paarden... denk daar maar eens aan

Cowgirl

Berichten: 23768
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:21

Citaat:
en cowgirl wat wil je met dat stomme idee bereiken.


Zo'n stom idee is het niet, het is iets wat ik behoorlijk vaak in praktijk heb meegemaakt met zware drukkingen tot gevolg waarop mensen dan maar zweren dat er niks aan de hand is of geen geld hebben voor een ander zadel maar ondertussen wel op een dure vakantie gaan of een pikeur broek kopen.

Mijn bericht was algemeen bedoelt maar ja als je je aangesproken voelt...jammer dan.


Je kunt je westernzadel altijd inruilen bij de specialist.
Hoef je niet eeuwig te wachten tot er een koper komt.


Citaat:
Cassidy: inderdaad de spieropbouw van mijn paard is in ruim een half jaar tijd sterk veranderd.


Bij mijn fjord gebeurde dat al binnen 3 maanden!
Binnen 3 maanden uit de kieffer gegroeid...ja toen was bij mij ook het geld op en met de ruiterzaak kon ik geen goede deal maken voor wat anders.
Ik heb de kieffer uiteindelijk ingeruild voor het beleren voor de wagen en een half jaar later een boomloos gekocht.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:29

@ daisie,
hoe weet je dat je zadel ook écht past? Is dat bekeken door iemand van zadelmarkt en zo ja, wat is van deze persoon de kennis van westernzadels? En een paard kan heel veel, heel veel hebben. En hoe vaak wordt gedrag herkend dat misschien van een slecht zadel afkomt? As tie wat koppig is, sporen d'r in of zweep erover toch? En ook mijn eigen veiligheid vind ik belangrijk, zo belangrijk dat ik mij niet waag aan een zadel van ZM.

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:55

Cassidy schreef:
Marije toch, Marije toch, nu doe je het weer! Eerst loop je Sablou af te katten, en intussen heeft iedereen met een wat kritischere blik er ineens geen verstand van.

Als je het geld niet hebt voor een goed passen westernzadel, spaar dan even door. Lukt je dat niet, koop dat een goed passend dresuurzadel, of doe het even zonder. Dat is de tip die ik aan iedereen mee kan geven. Het feit dat Duke na een half jaar een circle Y had die niet paste: is je paard in dat halve jaar zo veranderd, of heb je je op dat moment ook maar wat aan laten smeren? Een Circle Y is gerust te verkopen, maar je zult er wat op in moeten leveren. Ben je daar niet toe bereid, dan zul je het idd met een ZM zadeltje moeten doen...en hopen dat die van ellende niet op een gegeven moment uit elkaar valt.

En Duke, ik ben er zeker van dat er ergens nog wat te besparen valt...als het niet is op smeerseltjes en dure kleding, dan op rookwaar of uitgaan. Je kunt me niet vertellen dat er niet nog ergens wat op valt te beknibbelen. Desnoods doe je je Circle Y met wat verlies weg, dan heb je een startkapitaal voor een nieuwe. Want zeg nu eerlijk, met die laag stof erop knapt dat zadel ook niet op. Een zadel dat je niet gebruikt en wat maar op die bok ligt is dood kapitaal.
En ben je geen paard waard als je je geen dure spullen kunt veroorloven? Dat heb ik nooit gezegd. Maar er moeten wel middelen zijn om de spullen te kopen die een paard nodig heeft. En als je daar niet toe in staat bent, moet je conscessies doen, zonder dat het paard daar onder lijdt. Op het moment dat je zelfs dingen als voer, DA, smid of andere uitgaves niet meer kunt betalen, ben je in mijn ogen geen paard waardig. Ik hoop overigens niet dat het bij jullie zover komt.

En Marije, er is niet veel lef nodig om je voornaam eronder te zetten hoor.
Van mij krijg je iig voornaam EN achternaam

MvG

Trudy Kramer




1.geld genoeg.
2 geen zadel van zm.
3waar haal je het lef vandaan om zo over mij te oordelen.je kent me niet.
4ik kraak helemaal niemand af.zeg waar het op staat en ja daar kan jij blijkbaar niet tegen.
nogmaals laat mensen in hun eigen waarden en heb respect voor anderen en hun mening.
oohh zou ik je ff blij maken..ik zet ook me naam er onder..oohh goed he'

gr marije ja daar komt hij dan kuiperij en ken je me al.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:02

Als de zadels van ZM zo goed zijn, hoe komt het dan dat ze met bosjes ( tweedehands ) te koop staan?En dan vooral omdat de pasvorm niet goed is. Dat kost ook weer geld.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:22

Mensen, ff geen moddergegooi hier.

Ontopic please.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:37

Marije, het is jammer dat je je persoonlijk aangesproken voelt. Zo ze te zien heb je zelf niet de fout gemaakt om bij de ZM een zadel te kopen. Je hebt gelijk, duren zadels zijn niet automatisch goed passende zadels, goedkope zadels niet automatisch slecht passende zadels. Maar als je het hebt over ROI (Return of Investment), bij een zadelmarktzadel ben je het geld geheid kwijt wat je er voor hebt gegeven. Bij een kwaliteitszadel krijg je er altijd wat voor terug. En wat Cowgirl al zei, een kwaliteitszadel valt in te ruilen op een nieuwe. Een zadelmarktzadel raak je aan de straatstenen niet meer kwijt (QED).

DubbelFun

Berichten: 88886
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:11

Cassidy schreef:
Een zadelmarktzadel raak je aan de straatstenen niet meer kwijt (QED).
Was dat maar waar. Het is eerder een perpetuem mobilé of misschien een vicieuze cirkel

Voor de mensen die er plezier mee hebben, prima ik hoop dat je er lang plezier van hebt. Misschien horen we over een paar jaar eens of je het zadel nog hebt en in wat voor staat het is.

Persoonlijk ben ik er niet van te overtuigen dat dit goede zadels kunnen zijn.

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:07

Cassidy schreef:
Marije, het is jammer dat je je persoonlijk aangesproken voelt. Zo ze te zien heb je zelf niet de fout gemaakt om bij de ZM een zadel te kopen. Je hebt gelijk, duren zadels zijn niet automatisch goed passende zadels, goedkope zadels niet automatisch slecht passende zadels. Maar als je het hebt over ROI (Return of Investment), bij een zadelmarktzadel ben je het geld geheid kwijt wat je er voor hebt gegeven. Bij een kwaliteitszadel krijg je er altijd wat voor terug. En wat Cowgirl al zei, een kwaliteitszadel valt in te ruilen op een nieuwe. Een zadelmarktzadel raak je aan de straatstenen niet meer kwijt (QED).


.weet je wat het is,duke is een vriendin van mij en zij heeft een zadel van zm en dat gaat echt heel goed.ik geloof ook echt wel dat er ook zadels zijn die echt verrot zijn.wat nu jammer is,dat er mensen werden aangevallen...als je goed lees hebben ze gezegt dat duke slecht is voor haar paarden en dat als ze geen goede spullen kan kopen dat ze het niet waard is om een paard te hebben.en dat is grote onzin die er maar is.ze heeft mij een mail gestuurd dat ze het nu helemaal niet meer wist.en ik vind dat je dat niet kan doen.waarom moet iemand die minder geld heeft altijd in een hokje gestropt worden.oke de paarden sport is duur.maar het leven ook.en als je nog lekker bij paps en mams woont dan kun je het niet weten maar heb je zo als ons een eigen stal een koop huis dan is het wel iets harder knokken..ik zit zelf niet slecht dat kom ik vooruit maar heb daar wel heel hard voor gewerkt.en moet zeggen dat voelt heel goed.er zijn teveel mensen die dat allemaal maar krijgen en zo anderen niet kunnen waarderen.die het minder hebben.ik hoop dat je nu ons gevoel en beetje begrijp,ik vind het ook niet tof om zo te moeten reageren
maar ik vond het te vergaan,en hoop ook dat er meer dat vinden en dat we nu met z'n allen weer normaal kunnen doen.

mvg marije moet ik nu weer me achternaam er neer zetten hahah ...geintje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:20

Ik was 33 jaar oud voordat ik mezelf mijn eerste paard kon veroorloven, en woon in een huurflat waar ik voorlopig ook niet uit kom. Ik heb niets gekregen, lang gewacht, lang gespaard en keuzes gemaakt. Ook ik kom vooruit, ook ik heb er keihard voor moeten werken, en moet dat nog steeds.

Dat Duke het nu even niet meer weet is een teken dat we haar aan het denken hebben gezet. Als het zadel op haar paard goed lijkt te passen, dan heeft ze geluk gehad. Maar ga dan niet van de enkele positieve ervaring generaliseren dat de zadels van de zadelmarkt aan te bevelen zijn. Feit blijft gewoon dat mensen het geld voor een duurder zadel niet OVER hebben, maar beginnen te piepen dat ze het niet hebben. Zoals Cowgirl zei, paard een zadelmarkt zadel, en verder wel in de duurste kleren lopen, roken, ieder weekend flink gaan stappen en nog duur op vakantie gaan. En dat wil er bij mij gewoon niet in.

Oh, en zou je niet van die lappen willen quoten? Zet er gewoon boven aan wie je de reactie richt, dan weet degene waar het over gaat. Of crop de quotes even, leest wel zo lekker.