westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88890
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:36

Is mij ook wel eens overkomen
Eigenlijk zou je die 2 idd eens 'live' naast elkaar moeten zien

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:41

Ik heb hem al eens ter vergelijking bij een ander zadel gezet wat ongeveer zadelmarktkwaliteit had, en waar tijdens het rijden de fender van brak.
De eigenaresse had de week daarop meteen een ander zadel (goede kwaliteit), wat ze met het andere zadel hebben gedaan weet ik eigenlijk niet. Maar het was echt zo in het oog springend, echt opvallend!
Alleen al de vergelijking hoe de fenders zijn bevestigd, echt een wereld van verschil.

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:13

ik heb een westernzadel van Hypodrama, hij was € 379. Pokkenzadel, althans das mijn mening. Mijn bijrijdster vindt hem geweldig, ik voel 2 van die 'planken' in mijn goedgevulde achterwerk.
Kwalitatief (kwaaietief)zal hetzelfde zijn als zadelmarkt, dus ik denk dat gewoon elke westernzadel in die prijsklasse niet super is.
Mijns inziens kan je voor 1x in de week een lucky-luke ritje best zo'n zadel aanschaffen.

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:28

Nee hoor, want stel je voor dat de fender breekt???? Levensgevaarlijk, daarbij is de pasvorm ook nog eens dubieus dus of het nu zo goed is voor de rug van je paard?????

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:10

Ik heb de discussie van zadelmarkt in andere topics niet gevolgd, aangezien ik pas sinds kort op bokt kom en ik niet alles kan bijlezen. Ik heb wel begrepen dat er een hoop commotie om is.

Ik rijd sinds een jaar op een westernzadel van zadelmarkt. Daarvoor had ik een zadel van Cirlce Y. Mijn paard reageerde nogal heftig op het Cirlce Y zadel. De eerste paar maanden ging dat goed, maar door zijn spiergroei (rijd pas sinds een paar jaar western en dan bouw je toch andere spieren op bij een paard), kwam dit zadel slecht te liggen en kreeg hij last van zijn rug. Ik krijg mijn Cirlce Y niet verkocht en had geen geld voor nog zo'n duur zadel. Ik heb toen een zadel bij zadelmarkt aangeschaft en het zit super! Ik heb er geen problemen mee. Mijn paard reageert er heel goed op (en geloof me, ik merk het echt wel als hij niet goed loopt). Het ziet er ook goed uit. Niemand herkent dat een zadel van zadelmarkt is. Tja, het ziet er niet uit als een superluxe zadel, maar het is ook geen vodje.

Maar het nadeel van zadelmarkt is dat het standaard zadels zijn. Het past of het past niet en kan niet vermaakt worden. Bij mijn paard zit het zadel gegoten. En het rijd ook lekker. Blijkbaar zitten er op bokt alleen mensen met slechte ervaringen (voor zover ik weet). Mijn ervaringen (tot nu toe) zijn goed.

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:03

Een westernzadel kan zowiezo niet vermaakt worden.......

DubbelFun

Berichten: 88890
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:24

Niet helemaal waar, maar het wordt wel een hele geschiedenis en zeker niet goedkoop.

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:41

En dat is bij een zm-zadel niet haalbaar qua €€€. Ik denk ook niet dat Sablou (bijv.) daar aan wil beginnen.

DubbelFun

Berichten: 88890
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:30

Haha, nee dat lijkt me ook niet

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:37

iemand van onze stal heeft laatst 1 gekocht, stapte op en......beugelriem gebroken, niet een aanrader dus

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:21

crazycactus schreef:
Nee hoor, want stel je voor dat de fender breekt???? Levensgevaarlijk, daarbij is de pasvorm ook nog eens dubieus dus of het nu zo goed is voor de rug van je paard?????


Je hebt gelijk, ik ben zelf ook best wel zeikerig in mijn spullen, wil van alles het beste, maar ik denk dat het zo is, dat je mazzel moet hebben met dit soort spullen (zadelmarkt, hypodrama, een pot nat), en blijkbaar hebben er nog genoeg mensen ( met verstand van spullen) mazzel bij dit soort zaken, want anders kocht men daar niet!

Ik heb ter compensatie wel een pad van dik €90 erbij gekocht, maar mijn bijrijdster is tevreden, en zadel drukt nergens, dus ik heb deze x ook mazzel!

JTtje
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-07-05

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:40

begin maar niet aan een zadel van zadelmarkt. 1 en al ellende was het bij mij. Zelfs de tweede van een ander merk en ander model kreeg dezelfde mankementen!

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:58

Hallo allemaal.

Je kan door blijven zuren over zadelmarkt maar ze bestaan nog steeds dus het gaat met de zaken blijkbaar goed.

zoals duke al zij,dat hier op bokt veel mensen zijn die een negatieve ervaring hebben met zadelmark,maar er zullen ook vast wel mensen zijn die wel een goede ervaring hebben.....(kan me ook vergissen)

dus de antwoord op de vraag is ...dat je geluk moet hebben met wat je er koop.maar is dat niet vaak zo...en zeg nou zelf een western zadel tussen de 300 en 400 euro..dan moet je toch niet zo veel van verwachten....

groetjes

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:35

moskaichamp schreef:
Hallo allemaal,
...Zijn de zadels van zadelmarkt hier geschikt voor? ....


NEE.

Neem eens de tijd. Stuur je postadres en ik stuur je gratis een stukje tuigleer, waarvan wij de stijgbeugel riemen snijden. Vergelijk dat eens met de stijgbeugel van een ZM zadel.......

Hoewel zo'n zadel perfect KAN passen (wie kan dat vaststellen?) zijn ze m.i. levensgevaarlijk. Dus als je je bosrit niet in een rolstoel wil beeindigen, zou ik 3 keer nadenken.....

Succes Louis

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 00:35

MDLCP schreef:

dus de antwoord op de vraag is ...dat je geluk moet hebben met wat je er koop.maar is dat niet vaak zo...en zeg nou zelf een western zadel tussen de 300 en 400 euro..dan moet je toch niet zo veel van verwachten....

groetjes



Mag je verwachten een doodsmak te maken?
Wat is de pijngrens voor "maar € 400"?
Proost!!

MVG Louis

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 00:37

de zadels van zadelmarkt zijn best wel goede kwliteit hoor vriendin van mij heeft er al een aantal zadels gekocht en die bevallen prima!
ik vind ze lekker zitten

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:20

horseylove schreef:
de zadels van zadelmarkt zijn best wel goede kwliteit hoor vriendin van mij heeft er al een aantal zadels gekocht en die bevallen prima!
ik vind ze lekker zitten


Ik wil niet naar doen en al helemaal niet eigenwijs lijken (want dat ben ik wel), maar waaraan refereert je vriendin "best goede kwaliteit"?.

Heeft ze verstand van leer? Wel eens een ander - echt- westernzadel gezien, gevoeld en goed bekeken? Wel eens met een looier gesproken over het verschil tussen karton en tuigleer?.

Zullen we een proef doen?
Mag jij (of je sterkste vriend) aan stijgbeugels van mijn zadel trekken en ik mag dan aan de stijgbeugels van haar ZM zadel trekken....goed?.

Het grootste probleem in dit alles is, dat mensen die niets weten van kwaliteit en pasvorm van westernzadels, deze ZM zadel ook nog gaan "verdedigen". Neem van mij aan, dat als er een duurzaamheid test op westernzadels zou zijn, de ZM zadels in de categorie "Zeer slecht" zouden belanden. "ZM zero points".

Laat me raden: je vriendin rijdt in een Lade 1200? Jij in een Trabant? En je paardentrailer is een oude Philips KTV doos met wielen er onder?

Sorry, maar ik moet stoppen want ik begin me te ergeren....

Succes met vliegen Louis

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:01

Ik ga niet eigenwijs overkomen of zo
A. zei rijdt met een kunstof zadel
(dus geen leer omdat ze er af en toe mee buiten rijd)
B. mijn vriendin heeft het niet zo breed in het geld ze hebben gewoon geen geld om een duur zadel van 1500 euro te kopen.
C. ze heeft het zadel 3 jaar geleden gekocht en hij ligt er nog als nieuw bij (inmiddels wel iets aangepast)

maar mensen hebben zo hun eigen menig over de zadel van ZM.
zei vind ze goed ik heb er zelf een paar keer in gereden en ik vind ze ook lekker zitten.
er is iemand bij geweest om te kijken of het zadel goed ligt die zei zelf dat die prima past (ervaren westernruiten toen nog op die stal)
dus ik zie het probleem niet
er wordt in dit topic om een menig gevraagt over de zadels van ZM en niet om commentaar (is overgens iets totaal anders)

mijn mening is dat de zadels best goed zijn.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:28

horseylove schreef:
maar ik weet een heel hoop van zadels!

Ik denk dat als je eens bij iemand als Sablou gaat kijken en luisteren je nog veel meer leert van zadels.

Ik begin niet aan een zadelmarktzadel , daarvoor geef ik teveel om mijn paarden. En bovendien lijkt de aanschaf wel goedkoop, maar dan begint de ellende, fysio, nieuw zadel etc.

DubbelFun

Berichten: 88890
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:55

Ik begrijp uit bovenstaande dat je als je buitenrijdt met een zadel van Zadelmarkt je wel een kunst(st)of zadel móet hebben.
Daar ben ik het mee eens, want een leren zadel zou ik met die kwaliteit leer ook niet durven (buiten)rijden. Stel je voor dat het gaat regenen

Dat iemand geen geld heeft om een zadel van Euro 1500 te kopen kan ik best inkomen, maar er zit wel verschil tussen Euro 300 en Euro 1500 !!. Je hebt nl ook hele goede zadels nieuw vanaf Euro 1000 en 2e hands vanaf Euro 450, je moet er alleen even de tijd voor nemen om er een te zoeken.

Jij baseert je mening over ZM over 1 zadel wat je nu hebt meegemaakt. Maar dat neemt niet weg dat er ondertussen zeer veel meer mensen zijn die zich lelijk in de vingers hebben gesneden door hier een (western)zadel weg te halen.

Misschien bestaan er idd paarden die een dusdanige vorm hebben dat een ZM zadel ook eens goed ligt. En heel misschien hebben ze ook eens zadels die niet uit India komen, met een wat betere kwaliteit als wat ik normaliter van hun zie.

Persoonlijk moet ik de eerste nog zien

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:20

sablou schreef:
MDLCP schreef:

dus de antwoord op de vraag is ...dat je geluk moet hebben met wat je er koop.maar is dat niet vaak zo...en zeg nou zelf een western zadel tussen de 300 en 400 euro..dan moet je toch niet zo veel van verwachten....

groetjes



Mag je verwachten een doodsmak te maken?
Wat is de pijngrens voor "maar € 400"?
Proost!!

MVG Louis



Kom op zeg ......waar gaat dit over sablou....vlieg les.
ik denk dat je nu ff moet uitkijken met wat je zegt.je bent zelf toch ook een zadelmaker???? wat zou jij er van vinden als mensen zo over je praten..wees volwassen en hou je in...en ja maar 400 euro..kijk zelf eens bij een goede zadelmakers, daar betaal je voor een goed kwalitatief zadel minimaal 1000 euro,dan kun je pas zeggen dat je een zadel heb voor levenslang..dat is mijn ervaring...

mvg marije

DubbelFun

Berichten: 88890
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:37

Levenslang vanuit het paard gezien of vanuit de ruiter ??

Ik ken maar weinig mensen (als ik ze al ken) die al hun hele leven met hetzelfde zadel doen. Paarden ken ik genoeg die hun 'hele' leven met 1 zadel gedaan hebben, al was dat gezadelde leven soms wel erg kort

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:50

ik heb een zadel liggen die is 15 jaar oud.en nog super om mee te trainen....ik denk dat je niet zo veel mensen ken die wel investeren in een goed zadel????!!
maar goed.dit gaat niet meer over het onderwerp.
maar meer een welles nietes spelletje en daar doe ik niet aan mee.
tip: laat mensen in hun waarden.en denk na voordat je antwoord geef.mening is oke,maar mensen afkraken dat gaat wel heel erg ver.

mvr marije

DubbelFun

Berichten: 88890
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:59

Ik ken genoeg mensen die wel investeren in een zadel, maar een zadel van ZM kan ik geen investering noemen

Dat een oud zadel super is om mee te trainen betwist ik niet, maar ik durf ook te beweren dat dit niet van ZM vandaan komt.

Verder zie ik niet waar we mensen afkraken, hooguit het product wat ze verkopen.
En ik waarschuw liever 100x dan dat ik moet lezen dat iemand is verongelukt terwijl dat voorkomen had kunnen worden.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: westernzadel van Zadelmarkt. Oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:11

Ik koop liever 1 keer een goed en een duur zadel dan 20 keer een goed koop zadel wat niet goed is